Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ شماری از اعضای فراکسیون امید با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان هنوز تصمیمی درباره انتخابات مجلس یازدهم اتخاذ نکرده است، از احتمال ارائه لیست‌های کاملا اصلاح‌طلب در آینده خبر دادند.
با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تکاپوهای سیاسی و تبلیغاتی از سوی اشخاص و جریان‌ها و جناح‌های سیاسی نیز افزایش یافته است، از یک سو زمزمه های ارائه لیست‌های خالص از سوی اصلاح طلبان و از سویی ائتلاف‌های میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل به گوش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجربه لیست امید در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و رای موافق مردم به آنان هم ترغیب کننده ارائه لیست های انتخاباتی است و هم هشداری برای دقت و توجه بیشتر جریان های و جناح های سیاسی در ارائه لیست های انتخاباتی.
اکنون و در حالی که چهارماه  به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است، این سوال مطرح می‌شود که آیا شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان با تجربه گرفتن از لیست امید، آیا باز لیست انتخاباتی ارائه میدهد و با برخی اشخاص و طیف های سیاسی چون اصولگرایان معتدل ائتلاف خواهد کرد؟
بنابراین این موضوع را از برخی اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی جویا شدیم؛ «سیده حمیده زرآبادی» نماینده  مردم قزوین در این باره به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: تاکنون اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس و اینکه چه برنامه‌ای ارائه می دهند، تصمیمی گرفته نشده است. از آنجا که نتیجه این ائتلاف ها، به گونه ای نبود که به رضایت‌مندی مردم منجر شود و با توجه به تجربه ناموفق گذشته، مردم در انتخابات آینده بیشتر به دنبال برنامه هستند تا افراد و لیست‌ها.
وی گفت: به نظر می‌رسد جریان های سیاسی باید روی برنامه‌ها تاکید کنند تا افراد ارزیابی کنند که در برنامه های خود چه میزان می توانند مشکلات و مسائل را حل کنند و در پی پاسخگویی به مردم باشند.
عضو فراکسیون امید اظهار کرد: شورای عالی اصلاح طلبان درباره ارائه برنامه و لیست تصمیم می‌گیرد و کم و کیف این موضوع در حال بررسی است.
همچنین «محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه گذشته، قطعا تصمیم به ارائه لیست های انتخاباتی مبتنی بر «اصلاح طلبی خالص» بوده و نظر و دیدگاه غالب نیز همین است، اما هنوز در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.
«احمد همتی» نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظرات مختلفی درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی مطرح است؛ برخی نظرها بر این است که صرفا لیست ارائه شده از اصلاح طلبان باشد و گروهی نیز ائتلاف اصلاح طلب با اعتدالیون را مطرح می کنند و برخی نیز پا را فراتر گذاشته و بر ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان تاکید می کنند، باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی در این باره گرفته می شود.
عضو فراکسیون امید افزود: باید برای انتخابات آینده بحث و گفت و گو کرد و بهترین تصمیم اتخاذ شود تا بهترین نیروها به مجلس راه یابند و مردم نیز در بالاترین سطح مشارکت کنند. برچسب ها: انتخابات یازدهمین ، مجلس شورای اسلامی ، اصلاح‌طلبان

منبع: خرداد

کلیدواژه: انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

وی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

طباطبایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898681

دیگر خبرها

  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟