Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@00:58:27 GMT

لزوم نهادینه شدن شفافیت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۸۸۹۶

رئیس قوه قضاییه گفت: باید شفافیت را در نظام اداری کشور نهادینه کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه ضمن تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: شکوه و عظمتی که ملت‌های مسلمان از سراسر عالم در حماسه مثال زدنی اربعین آفریدند و بیش از ۱۷ میلیون دلداده حضرت ابا عبدالله گردهم آمدند و جبهه متحدی را در برابر همه دشمنی‌ها شکل دادند؛ ارزشمند است و باید آن را قدر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که این همه دل‌ها را متوجه وجود مقدس حضرت امام حسین علیه السلام کرد و این همه جمعیت، با همت، اراده پولادین و اخلاص در این مسیر گام گذاشتند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: گردهمایی و راهپیمایی عظیم اربعین، سرمایه عظیمی است که باید قدر آن را دانست؛ این راهپیمایی عظیم به رغم خواست دشمنان برای شکل‌دهی حوادث خاص؛ بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای انجام شد.
رئیس قوه قضاییه گفت: این گردهمایی عظیم، رمز وحدت و آرامش امت اسلامی و رمز پیشرفت خواهد بود.
وی افزود: باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی که با تشویق و ترغیب برای شکل‌‍گیری این حرکت عظیم، مسیر را هموار کردند، تقدیر و تشکر کنیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: از دولتمردان، مرزبانان، نیروی انتظامی و مسئولان در بخش‌های مختلف که برای تشرف زائران، زحمت کشیدند هم باید قدردانی کرد.
وی افزود: از ملت، دولت و مرجعیت در عراق نیز تشکر می‌کنیم.
وی گفت: احساس ما این است که همبستگی و همدلی بیش از همیشه میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد و بحمدالله بصیرت دو ملت مثال زدنی است.

راهبرد امام و رهبری، تعامل سازنده با همه ملت‌ها و دولت هاست
رئیس قوه قضائیه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آنچه در راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار داشته، تعامل سازنده با ملت‌ها و دولت هاست.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه افزود: راهبرد تعامل، همکاری و همراهی سازنده با همه کشور‌ها و ملت‌ها و دولت‌ها و عموم کشور‌ها همواره از راهبرد‌های جمهوری اسلامی بوده و هست.
رئیس قوه قضاییه افزود: اما در مقابل آن دسته از کشور‌هایی که به صورت نادر مانند کشور متخاصم آمریکا همواره بنای دشمنی در برابر جمهوری اسلامی ایران دارند، راهبرد جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال مقاومت و ایستادگی فعال بوده است.
وی گفت: این راهبرد همواره وجود دارد و ملت و مسئولان هم به این راهبرد پایبند هستند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: با هر دولت و ملتی که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران کار و همکاری کند، همواره راهبرد ما راهبرد سازنده و همکاری است، اما در برابر آن دسته از دولت‌ها که بخواهند مخاصمه، فتنه و دشمنی کنند؛ راهبرد ما مقاومت و ایستادگی است.
وی اضافه کرد: آن دسته از دشمنان ما هم که از مذاکره دم می‌زنند، دنبال رفع مشکل مردم ایران نیستند، بلکه دنبال تضعیف راهبرد‌های قوی ملت ما هستند و دنبال کاهش نقش جمهوری اسلامی در منطقه و اختلاف آفرینی در داخل هستند.
رئیس قوه قضاییه افزود: آن‌ها دنبال این هستند که توافق ظالمانه‌ای را بر ملت مسلمان ما تحمیل کنند و نمی‌خواهند مشکلی از جمهوری اسلامی حل شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: راهبرد مقاومت راهبرد موفقی است که تاکنون هم جواب داده است و امروز ملت‌های مسلمان هم متوجه همین راهبرد هستند و این راهبرد می‌تواند راهبرد موثری باشد و می‌تواند آن‌ها را در برابر دشمنان توانمند کند.

باید شفافیت در نظام اداری کشور نهادینه شود

رئیس قوه قضاییه گفت: باید شفافیت را در نظام اداری کشور نهادینه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: سامانه‌هایی که امروز در گمرکات نظام صادرات و واردات، نظام پولی و بانکی در کشور، نظام مالیاتی وبخش‌های مختلف کشور آغاز بکار کرده است باید به هم متصل شود و بتواند یک کارآفرین؛ سرمایه گذار، واردکننده، صادرکننده و دریافت کننده تسهیلات از بانک را نظارت پذیر کند.
وی گفت: امروز با این سامانه‌های دیجیتال که فعال هستند، دسترسی به شفافیت نظام اقتصادی، امری نشدنی نیست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: برای افزایش نظارت پذیری باید یک شبکه و سامانه هوشمند داشته باشیم تا به هنگام همه تحرکات اقتصادی را رصد و از فساد جلوگیری کند.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: شفافیت در نظام اقتصادی، یک امر بسیار ضروری است و کار‌هایی که برای تشکیل این سامانه‌ها صورت گرفته است باید به طور جدی به سامان برسد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیسی قضائیه شورا شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • ببینید | شکست راهبرد‌‌‌‌ تهاجمی رژیم صهیونیستی
  • شکست راهبرد تهاجمی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • «وعده صادق» آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران است