Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخترع ارومیه‌ای، مدال‌های طلا و نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات لهستان را که با حضور ۴۰۰ طرح از ۲۵ کشور جهان برگزار شد، را کسب کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مسابقات بین‌المللی اختراعات لهستان در حالی برگزار شد که شهرام غفاری مخترع ارومیه‌ای در بین ۴۰۰ طرح ارائه شده از ۲۵ کشور جهان موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخترع ارومیه‌ای در این مسابقات با ۲ طرح "دستگاه وسپار که کار تصفیه هوای داخل خودرو  را انجام می‌دهد" و "دستگاه خشک‌کن میوه" حضور یافته بود موفق شد مدال طلا را با طرح "دستگاه وسپار" و مدال نقره را با طرح "دستگاه خشک‌کن میوه" کسب کند.

گفتنی است، دستگاه وسپار یا دستگاه تصفیه هوای خودرو که توسط شهرام غفاری و به همراهی فرهاد خلیلی فر ساخته شده، گازهای سمی ایجاد شده بر اثر برخورد نور خورشید به سطح داخل خودرو در داخل اتومبیل را که خاصیت سرطان‌زایی دارد را جذب می‌کند و دستگاه خشک‌کن میوه با مصرف کم برق /۲۰۰ولت/ به عنوان کم مصرف‌ترین خشک‌کن برقی دنیا نام گرفته است.

بنا به گفته این مخترع: تابش آفتاب به سینه جلوی خودروها که از مواد نفتی ساخته شده باعث ایجاد مولکول‌هایی در هوا می‌شود که با تنفس وارد بدن شده و در این میان سهم آقایان به نسبت استفاده زیاد از خودرو بیشتر هست و در این میان این اتفاق سهمی ۲۰درصدی نازایی آقایان دارد و دستگاه وسپار دستگاهی برای ممانعت از این وضعیت است.

سیزدهمین مسابقات بین المللی و تخصصی اختراعات کشور لهستان از تاریخ ۱۴ الی ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۲ لغایت ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸ توسط موسسه پیشرفت مخترعان کشور لهستان و با حمایت وزارت علوم این کشور، سازمان ثبت اختراعات کشور  بیشتر بخوانید: مخترع ارومیه‌ای خواستار حمایت مسئولین از مخترعین شد ورود بانوان برای تماشای مسابقات فوتسال مقدماتی آسیا در ارومیه آزاد است

خبرنگار: سینا پسران افشاریان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارومیه اختراع مخترع آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس ایران در بیشکک طلایی نشد

به گزارش "ورزش سه"، تورنمنت بین‌المللی قرقیزستان که از روز پنجشنبه در بیشکک‌ آغاز شده بود، امروز دوشنبه با برگزاری فینال اوزان مختلف به اتمام رسید. بوکسورهای ایرانی پس از توقف‌ چندین ساعته‌ در فرودگاه دبی‌ به دلیل طوفان و سیل بی‌سابقه در کشور امارات، راهی بیشکک‌ شده و در این مسابقات حضور یافتند.

در مبارزات فینال، میثم قشلاقی و علی فتحی نمایندگان ایران بودند که به مدال نقره دست یافتند. در وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی که پیش از این، کاراتبایف‌ از ازبکستان و الیاس ماگمادوف‌ از روسیه را شکست داده بود در فینال به مصاف ساتی‌بالدو‌ از قرقیزستان رفت و در حالی‌که برتری کاملی داشت و به اذعان حاضرین در سالن، برنده بود، با لطف داوران به بوکسور میزبان، قشلاقی نقره‌ای شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، علی فتحی که مقابل روشن سولیوف‌ ازبکستانی‌ و توکتوسونلو‌ قرقیزستانی به برتری رسیده بود در دیدار پایانی برابر رمضان‌ دادایف‌ از روسیه ایستاد و نتوانست به برتری دست یابد و به مدال نقره رسید. پیش از این، روزبه صفری در وزن ۹۲+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود.

با این اوصاف تیم ایران با کسب ۲ مدال نقره و یک برنز به کار خود پایان داد. بوکسورهای ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس که اوایل خرداد در تایلند برگزار می‌شود، خود را مهیا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مدال نقره برای سهیلا منصوریان
  • ووشوکاران ایران سه مدال طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • طلا و نقره نان‌چوان برای بنی‌طالبی و حسن‌زاده
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • بوکسور اسلامشهری تیم ملی به مدال نقره دست یافت
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان
  • بوکس ایران در بیشکک طلایی نشد