Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@09:23:49 GMT

بانک مرکزی در راس ادارات فشل است!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۸۹۱۸

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در نشست مشترک قطعه‌سازان و خودروسازان داود میرخانی مشاور انجمن خودروسازان با اشاره به کنترل قیمت‌ها توسط دولت گفت:  پیش از انقلاب وزارت بازرگانی قیمت‌ها را کنترل می‌کرد ولی روش آنها بدین صورت بود که منافع تولیدکننده در نظر گرفته می‌شد آقای خیامی با 10 میلیون تومان ایران خودرو را تاسیس کرد و سال 57 که از ایران خارج شد 150 میلیون تومان سرمایه ایشان بود که این پول را از کشور خارج نکرد و جهت اشتغال و کمک به صنعت کشور در مشهد و ایدم تبریز و ریخته‌گری سرمایه‌گذاری مجدد صورت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما متاسفانه بعد از انقلاب این کنترل ادامه پیدا کرد اما سود متعارف برای تولیدکننده در نظر گرفته نشد ما از همان اول انقلاب کش و قوس زیادی با شورای انقلاب داشتیم و همان موقع شورای اقتصاد تصویب کرد که قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار باشد.

مدیرعامل سابق ایران خودرو ادامه داد: در همان 10 سال علیرغم اینکه تورم افزایش داشت اما قیمت خودرو به صورت کاملا منطقی افزایش پیدا می‌کرد اما متاسفانه در زمان دولت احمدی‌نژاد این قیمت‌گذاری به سازمان حمایت واگذار شد و این سازمان نیز زیر قیمت تمام شده قیمت‌ها را معین کرد و در نهایت به جایی رسید که رئیس جمهور وقت عبارت معروف پراید کیلویی چند را بیان کرد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای خودروسازی گفت: ما هیچ گونه بهروه‌وری نداریم وقتی یک خودروسازی را به خاطر، نامه‌ نمایندگان و سفارش برخی افراد مجبور به استخدام هفت هزار نیروی مازاد می‌کنند و الان هم به آن اجازه تعدیل نمی‌دهند چگونه به دنبال بهره‌وری هستیم.

وی با اشاره به اظهارات همتی مبنی بر فشل بودن خودروسازی گفت: بانک مرکزی هم فشل است زیرا نتوانسته تورم و نقدینگی را کنترل کند اگر فشل بودن کلمه درستی است بانک مرکزی در راس آن است. صحبت‌های همتی کاملا غلط بود حرف زدن ناصواب هم حد و حصری دارد وقتی خودتان فرمول قیمت‌گذاری را می‌دانید و می‌بینید که چه بلایی سر خودروسازان آمده است نباید هر حرفی را پشت تریبون بزنید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک مرکزی تورم خودروسازان مشهد نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ساعت فعالیت بانک‌ها و ادارات در آذربایجان شرقی

ساعت فعالیت بانک‌ها و ادارات آذربایجان‌ شرقی در فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، ساعات فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها آذربایجان‌شرقی در ماه مبارک رمضان اعلام شد.

بنا به اعلام استانداری آذربایجان‌شرقی، ساعت تمامی دستگاه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۴:۳۰ اعلام شده است که این ساعت در روزهای پنجشنبه تا ساعت ۱۳ خواهد بود.

شنبه یازدهم فروردین و چهارشنبه پانزدهم فروردین مصادف با روزهای پس از شب قدر، تمامی دستگاه‌های اجرایی فعالیت خود را از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.

کد خبر 739118

دیگر خبرها

  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد
  • استقلال قیمت‌گذاری شد: هزار و هشتصد میلیارد تومان!
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵٫۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد کاهش یافت
  • تغییر ساعت فعالیت بانک‌ها و ادارات در آذربایجان شرقی
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان 1402 به 25.6 درصد کاهش یافت