Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی تکواندو گفت: فینال گرندپری خیلی سخت‌تر از مراحل قبلی این مسابقات است، زیرا ۱۶ بازیکن برتر هر وزن در این مسابقات حضور دارند.

علی محمد بسحاق مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در خصوص سطح گرندپری بلغارستان و عملکرد بازیکنان در این مسابقات با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفت و گو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آمادگی ۷۰ درصدی در گرندپری بلغارستان شرکت کردیم

مسابقات گرندپری از سطح بسیار بالایی برخوردار است، زیرا برترین بازیکنان دنیا در این مسابقات حضور دارند. گرندپری بلغارستان نیز از این قاعده مستثنی نبود و تمام قهرمانان در این مسابقات حضور داشتند و مبارزات خوبی میان آن‌ها برگزار شد. با توجه به برنامه ریزی که داشتیم با آمادگی ۷۰ درصدی در این مسابقات شرکت کردیم.

هیچ بازیکنی در طول سال در اوج آمادگی نیست

نمی‌توان یک بازیکن را همیشه در اوج  آمادگی نگه داشت، برخی بازیکنان یک بار، برخی دیگر ۲ بار و بازیکنان استثنایی تا ۳ بار در طول سال به اوج آمادگی می‌رسند. در نیمه اول امسال مسابقات جهانی منچستر را در پیش داشتیم و بازیکنان ما نیز تمام توانایی و تمرکزشان روی موفقیت در این مسابقات بود که آن اتفاقات افتاد. پس از مسابقات جهانی در گرندپری رُم شرکت کردیم و توانستیم ۱ مدال طلا و ۱ برنز بگیریم. در گرندپری ژاپن هم عملکرد خوبی داشتیم و نتایج لازم را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: بازیکنان تیم ملی در گرندپری بلغارستان عجولانه بازی می‌کردند/ میرهاشم باز هم می‌تواند دای هون لی را شکست دهد/ حریف مردانی تکواندوکار قدری بود

میرهاشم می توانست «لی» را با اختلاف امتیازی ۲۰ شکست دهد

سجاد مردانی به خاطر آسیب دیدگی که داشت، فقط یک هفته با ما تمرین کرد و نتوانست در این مسابقات توانایی هایش را نشان دهد. میرهاشم با ناداوری بازی را واگذار کرد. او در راند دوم حدود ۱۰ امتیاز از حریف جلو بود، اما اخطار‌های بی دلیل و پرتعداد داور برزیلی تمرکز میرهاشم را به هم زد و اجازه نداد برنامه‌های تاکتیکی که مد نظر بود را اجرا کند. داور برزیلی در ثانیه‌های آخر میرهاشم را ۱۰ اخطاره کرد، در صورتی که اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد میرهاشم می‌توانست تکواندوکار کره‌ای را با اختلاف امتیازی ۲۰ شکست دهد.

به حریف رجبی به اشتباه امتیاز دادند

هادی پور تا پیش از بازی آخر مبارزات خیلی خوبی انجام داد و موفق شد تمام حریفانش را ۲۰ تایی کند اما در بازی با حریف کره‌ای اتفاقات خاصی افتاد، امتیازات ضربه به هوگوی الکترونیک با تاخیر لحاظ می‌شد و گاهی اوقات بدون اینکه هیچ تماسی با هوگو به وجود بیاید، امتیاز داده می‌شد. البته این توجیه نیست و چیزی بود که در این مسابقات دیدیم مثلا در بازی سعید رجبی هم با حریف کره ای، هیچ ضربه‌ای به کلاه یا صورت رجبی نخورد، اما ۳ امتیاز به بازیکن کره‌ای دادند.

کره جنوبی از ما بهتر بود و نتایج بهتری کسب کرد

کار اصلی ما فینال گرندپری روسیه است و تلاش کادرفنی این است که تا شروع مسابقات بازیکنان را به اوج آمادگی برساند. پیش از این گفته بودیم برای گرندپری بلغارستان فشار زیادی به بازیکنان نیاوردیم، زیرا می‌خواستیم کمی استراحت کنند. تمام بازیکنان ما به حریفان کره‌ای باختند. تکواندوکاران کره‌ای بازیکنان خیلی باهوش و زیرکی هستند، به ویژه بازیکن وزن ۸ این تیم که تمام امتیازاتش را در راند سوم می‌گیرد. او با همین برنامه تا فینال گرندپری بلغارستان پیش رفت، اما در فینال هرچقدر تلاش کرد نتوانست نتیجه را برگرداند و با اختلاف یک امتیاز به حریفی از برزیل بازی را واگذار کرد. در مجموع همه بازیکنان با تمام وجودشان بازی کردند و کسی کم فروشی نکرد. باید بپذیریم که کره ای‌ها این بار از ما بهتر بودند و موفق شدند نتایج بهتری کسب کنند. 

بیشتر بخوانید: کار دشوار هوگوپوشان ایرانی در فینال گرندپری

هادی پور احساسی کار کرد و در حین مبارزه عجول بود

به جز میرهاشم که تا اواخر بازی از «دای هون لی» جلو بود، بقیه بازیکنان از راند دوم به بعد برتری شان را از دست دادند و از حریف عقب افتادند. مبارزه سروش احمدی و دای هون لی بازی یک طرفه‌ای بود و او نتوانست توانایی هایش را نشان دهد. آرمین هادی پور هم تا پایان راند اول  جلو بود، اما در راند دوم عقب افتاد. هادی پور احساسی کار کرد و در هنگام مبارزه عجله داشت. اگر عجله نمی‌کرد می‌توانست حریفش را شکست دهد، با این وجود او هم مانند میرهاشم تا آخرین ثانیه پا به پای حریفش پا زد. حتی مردانی با وجود مصدومیتی که داشت در اواخر بازی فشار حملاتش را بیشتر کرد، اما حریفان کره‌ای در این دوره از مسابقات، زیرک‌تر و باهوش‌تر از ما بودند و توانستند بازیکنان ما را ببرند.

پیش از فینال گرندپری در ۲ تورنمنت شرکت می کنیم 

تا فینال گرندپری زمان داریم و تلاش می‌کنیم مردانی به آمادگی برسد. از دیروز به صربستان آمدیم و اردوی یک هفته‌ای در این کشور داریم. پس از آن در ۲ تورنمنت ۱۰ امتیازی صربستان و کرواسی شرکت می‌کنیم تا بازیکنان ما بتوانند ۴۰ امتیازشان را پر کنند.

بیشتر بخوانید: افلاکی: نباید وارد بحث داوری شویم/ فینال گرندپری امتیازش ۲ برابر است و حساسیتش ۱۰۰ برابر!

رقابت در فینال گرندپری میلیمتری است

گرندپری بلغارستان برای ما مهم بود، اما نمی‌توانستیم دوباره در تمرینات به بازیکنان فشار بیاوریم. اگر چنین کاری می‌کردیم احتمال آسیب دیدگی خیلی بیشتر می‌شد و ممکن بود نتیجه‌ای بدتر از این رقم بخورد. طوری برنامه ریزی کردیم که بتوانیم برای فینال گرندپری که در مسکو برگزار می‌شود، بازیکنان را به آمادگی حداکثری برسانیم. فینال خیلی سخت‌تر است، زیرا ۱۶ بازیکن برتر هر وزن در این مسابقات مبارزه می‌کنند و از طرف دیگر امتیازات فینال گرندپری در کسب سهمیه از طریق رنکینگ، نقش تعیین کننده‌ای دارد. نمی‌توانیم نتایجی که در فینال گرندپری رقم می‌خورد را پیش بینی کنیم، اما مطمئنا رقابت میلیمتری خواهد بود و هر بازیکنی که زیرکانه‌تر و باهوش‌تر بازی کند، موفق خواهد شد. امیدواریم در این مسابقات ۳ سهمیه المپیک را بگیریم. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

بعد از ظهر امروز شهربانو منصوریان ملی‌پوش کشورمان در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم مقابل حریفی از چین به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

او برای صعود به فینال ووشوکاری از بنگلادش را مغلوب کرده بود.

صدیقه دریایی ملی پوش وزن۶۵ -کیلوگرم هم توانست با غلبه بر حریف ترکیه‌ای خود صاحب مدال طلا شود. او  برای صعود به فینال توانست حریف هندی خود را شکست بدهد.  

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • عیدیان راهی فینال شد
  • شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • ساعت بازی منچستریونایتد و شفیلدیونایتد امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • اسطوره یاریگر نماینده ایران می‌شود؟ هاشمی: از حدادی درخواست کمک کرده‌ایم
  • از این برد خوشحالی، خجالت بکش! (عکس)