Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@19:43:48 GMT

۴۵ هزار نفر در ایلام حاشیه نشین هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۸۹۵۳

۴۵ هزار نفر در ایلام حاشیه نشین هستند

معاون استاندار ایلام راه کار برطرف کردن معضل حاشیه‌نشینی در ایلام را نیازمند دقت به دلایل شکل‌گیری این پدیده دانست و گفت: ۴۵ هزار نفر در ایلام حاشیه‌نشین هستند. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمد نوذری صبح امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: استان ایلام با پدیده مزموم حاشیه‌نشینی روبه‌رو بوده و برای راهیابی به تسلط بر این پدیده نیازمند دقت به دلایل شکل‌گیری آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام 9 درصد جمعیت استان که جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر را تشکیل می‌دهد حاشیه‌نشینان هستند و این حجم از حاشیه‌نشینی استان را با مشکلات و معضلات متعددی روبه‌رو کرده است.

راه جلوگیری از حاشیه نشینی در مراغه چیست؟حاشیه نشینی در یاسوج به یک تهدید جدی تبدیل شده استحاشیه نشینی از مهم‌ترین آسیب اجتماعی در استان مرکزی است

وی طلاق، اعتیاد و خودکشی را از مشکلات استان عنوان کرد و افزود: بعد از طلاق، اعتیاد و خودکشی بیشترین مشکل در استان ایلام از آن حاشیه‌نشینان است که در شهرهای ایلام، آبدانان، دهلران و ایوان از رشد بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان ایلام دارد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه اولویت وزارت کشور در ساماندهی به حاشیه‌نشینی شهرها است گفت:  در مراکز حاشیه‌ای شهرهای مورد بحث به دلیل عدم برخورداری مناسب از خدمات شهری، وضعیت نامطلوب و کیفیت پایین زندگی، یکی از چالش‌های اساسی شهرنشینی پایدار به حساب می آیند.

نوذری به راهکارهای عملی برای پیشگیری از حاشیه‌نشینی بیشتر در استان ایلام اشاره و افزود: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند ضمن جذب گردشگر در مناطق روستائی و بومی از گسترش مهاجرت روستائیان به شهرها و همچنین پیشگیری از حاشیه‌نشینی و آسیب‌های متناظر آن در استان جلوگیری کند.

وی تحقق برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی را با ایجاد اشتغال و زندگی پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه نام برد و بیان کرد: برطرف کردن معضل حاشیه‌نشینی در ایلام نیازمند دقت به دلایل شکل‌گیری این پدیده است و کارشناسان و محققان و دستگاه‌های اجرایی استان به آن توجه کنند.

انتهای پیام/ح

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته از مرکز اورژانس اجتماعی و مجتمع حمایتی الزهرا (س) و کودکان بی‌سرپرست شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) این مرکز بازدید کرد و گفت: بیشتر جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مشکلات معیشتی دارد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی و رایگان اورژانس اجتماعی بهزیستی به افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر جامعه، تصریح کرد: باید با انجام اطلاع رسانی مناسب آشنایی مردم با خدمات اورژانس اجتماعی (۱۲۳) افزایش یابد و خدمات این مراکز به مردم به خوبی معرفی شود.

وی با اشاره به این نکته که ارائه خدمات با گروه‌های آسیب پذیر از طریق مرکز مشاوره تلفنی –تخصصی ۱۴۸۰ افزود: مرکز مشاوره تلفنی همه روزه در حوزه‌های مختلف از جمله مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان، مشاوره ازدواج، مشکلات تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی و … به مردم مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

طالبی تصریح کرد: نوزادان تا سن ۶ سالگی در این مرکز شیر خوارگان بهزیستی نگهداری می‌شوند اما تلاش‌ها برای بازگشت آنها به محیط خانواده یا انجام فرزندخواندگی این کودکان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه این بازدید از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات مراکز مورد نظر بهزیستی در بخش کودکان کار و خیابان، خانه امن (محل نگهداری زنان و دختران خشونت دیده) و خانه سلامت (محل نگهداری دختران در معرض آسیب) قرار گرفت و با حضور در شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) بهزیستی، هدایایی به کودکان این مرکز، اهدا کردند.

شایان ذکر است که یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی «۱۲۳» و خط مشاوره «۱۴۸۰» است و تماس گیرندگان با این خط به گفته کارشناسان این مرکز، بیشتر افرادی هستند که در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند.

بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ به ترتیب در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی، کودک آزاری و همسر آزاری است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از خدمات شبانه‌روزی خط تلفن ۱۲۳ مرکز استان بهره‌مند هستند و در مجموع بیش از ۳۰ هزار تماس با خط مشاوره اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۴۸۰) در سال گذشته برقرار شده که بیشتر آنها بانوان هستند.

کد خبر 6063377

دیگر خبرها

  • عکس| بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟