Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کانون تعزیه استان بوشهر گفت:نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهر با شرکت ۳۵۰ نفر در قالب ۱۲ گروه از امشب آغاز به‌کار می‌کند. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

احمد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر یکی از ویژه برنامه هنرمندان بوشهری را تبیین واقعه عاشورا دانست و اظهار داشت: هنرمندان بوشهری واقعه عاشورا را در قالب تعزیه‌خوانی ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، قدمت تعزیه‌خوانی در استان را افزون بر 3 قرن دانست و بیان کرد: تعزیه‌خوانی که روایتگر واقعه کربلا و قیام سرخ عاشورای حسینی است قدمت آن در استان بوشهر به بیش از 3 قرن می‌رسد.

مسئول کانون تعزیه استان بوشهر با بیان اینکه تعزیه‌خوانی نزد مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد:نمایش تعزیه با همکاری هنرمندان در شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرا می‌شود که جوانان، نوجوانان علاقه خاصی برای دیدن این نمایش مذهبی دارند.

مظفری با اشاره به فعالیت 20 گروه تعزیه در استان بوشهر تصریح کرد: 30 گروه  تعزیه‌خوانی  در استان بوشهر ثبت شده که از این شمار 20 گروه آن فعال هستند و در مناسبت‌های مختلف به اجرای تعزیه می‌پردازند.

وی، 80درصد گروه‌های فعال تعزیه‌خوانی استان بوشهر را در دشتستان دانست و افزود: برخی از گروه‌های تعزیه‌خوانی بین‌‌المللی فعالیت می‌کنند و به کشورهای مختلف برای اجراء و تبیین واقعه عاشورا و اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

مسئول کانون تعزیه استان بوشهر از برگزاری نهمین همایش سوگواره خبر داد و بیان کرد: نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهر با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از امشب کار خود را در میدان رئیسعلی دلواری بوشهر آغاز  می‌کند.

مظفری با بیان اینکه همایش سوگواره هر شب بعداز نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود گفت: این همایش 5 شب با شرکت 350 نفر در قالب 12 گروه نمایشی برگزار می‌شود.

بوشهر|سومین سوگواره کشوری تعزیه در جم آغاز به کار کرد تعزیه‌خوانی عاشورای حسینی در شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرا شد + تصاویر استان بوشهر خاستگاه هنر مذهبی و نمایشی تعزیه‌خوانی

وی، هدف از برگزاری نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهررا شناسایی توانمندی گروه‌های تعزیه دانست و افزود: همزمان با اجرای تعزیه با حضور گروه‌های استانی مراسم سنج، دمام و مداحی سنتی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ جواد توسلی‌مهر،‌ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در شرکت سایپاگام در جریان فعالیت و برنامه‌‌های این شرکت قرار گرفت و گفت: در راستای بهره‌ور کردن شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا و رسیدن به اهداف سال جاری، ‌برنامه فشرده‌ای تدوین شده که از جمله آن بازدید میدانی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سایپا،‌ هدایت مجموعه‌ها به سمت مدیریت هزینه و کاهش قیمت تمام شده است.

او افزود: در بازدیدی که از شرکت سایپاگام داشتیم مسایل، ‌مشکلات و گلوگاه‌های که این مجموعه دارد، شناسایی شد لذا با برنامه‌ریزی صورت گرفته، از 15 اردیبهشت ماه حدود 30 تا 40 درصد به ظرفیت تولید شرکت سایپاگام افزوده خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا می‌تواند نقش موثری ایفا کند و این امر به برنامه‌ریزی و ظرفیت مدیران بستگی دارد،‌ تصریح کرد: امیدواریم شرکت سایپاگام نقش موثرتری در این حوزه ایفا و به مدیریت و کاهش هزینه، کمک کند.

گفتنی است،‌ شركت سایپاگام، به عنوان یکی از تولید کنندگان معتبر مجموعه دسته سیم خودرو کشور با رویکردی فرایندی و تفکر مبتنی بر ریسک در تمام سطوح سازمانی و همچنین با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد، تکنولوژی به روز و قیمت رقابتی سعی در برآورده کردن الزامات، نیازها و انتظارات مشتریان خود دارد.

دیگر خبرها

  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری (فیلم)
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • (ویدئو) هم‌خوانی احساسی علیرضا بیرانوند در یک کنسرت لُری
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • فیلم| تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری!
  • (ویدئو) تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری!
  • ◄ همایش نوروزی گروه مپنا؛ تبیین رویکردها و راهبردهای ۱۴۰۳ مپنا