Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:47:33 GMT

آل‌هاشم: رشد تمدن بشری مدیون کتاب است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۰۲۷

آل‌هاشم: رشد تمدن بشری مدیون کتاب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انحطاط یکی بر افت دیگری و رشد یکی بر ترقی دیگری اثرگذار بوده است گفت: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر بوده و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، با بیان اینکه کتاب به نوعی همزاد بشر است و هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نبوده و نخواهد بود اظهار داشت: کتاب و انسان از گذشته تاکنون همپای هم رفتند و یکی بر دیگری اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انحطاط یکی بر افت دیگری و رشد یکی بر ترقی دیگری اثرگذار بوده است افزود: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر بوده و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است.

وزیر ‌ارشاد‌: ‌نمایشگاه کتاب تبریز اقتصاد حوزه کتاب را به حرکت در می‌آوردایران رسما به نمایشگاه کتاب لایپزیک دعوت شدتجلیل از ناشر نمونه سال 97 در هفته کتابنماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در تمامی قرون کتابخانه‌ها جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه بوده اند، گفت: بنابراین کتاب نقش اساس در تمدن‌های بشری داشته است.

امام جمعه تبریز، پیشرفت و تمدن بشری را با کتاب و کتابخانه دارای رابطه مستقیم و اثرگذار دانست و ابراز داشت: کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل تمدن انسانی مملو از کتاب بزرگانی است که افتخار بشریت بوده اند.

حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان‌کرد: تمام همت پیامبران این بوده که بشریت را به کتاب رهنمون سازند چنانچه قرآن، با قسم به قلم آغاز شده است.

انتهای پیام/ ع

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر درسال جدید با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم شامگاه روز سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانس کنترل و هماهنگی عملیات طرح نوروزی جمعیت هلال احمر، توسعه مشارکت اجتماعی جوانان در جمعیت هلال احمر را اقدامی تحسین برانگیز خواند و افزود: پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر که با همت جوانان در شهرهای مختلف برقرار شده است، نمونه‌ای از مشارکت دادن این قشر در عرصه‌های اجتماعی است که باید تقویت شود.

وی استقرار پست‌های استقبال از مسافران نوروزی در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهر تبریز و سایر شهرها را مفید و در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر دانست.

آل هاشم ادامه داد: جمعیت هلال احمر در اقدامی ارزشمندی دیگر و در لحظه اذان، با افطاری ساده از مسافران نوروزی پذیرایی می‌کند که جای سپاس دارد.

وی از خدمات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این جمعیت در سال جدید نیز با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد.

آل هاشم با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از حقوق مردم فلسطین که توسط جمعیت هلال احمر انجام شد، از تلاش‌های این جمعیت در راستای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها تقدیر کرد.

وی به اهداف انسانی جمعیت، هلال احمر اشاره و اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین و غزه که در چند هفته اخیر با دعوت از ۴۴ کشور برگزار شد، از کارهای ارزشمند جمعیت هلال احمر برای تقویت امداد رسانی و ارسال کمک‌های مردمی به مردم مظلوم فلسطین است.

کد خبر 6063194

دیگر خبرها

  • شماره یک تیم ملی حق حسینی است | ۳ امتیاز بازی با ترکمنستان را مدیون دروازه بان استقلال هستیم
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر
  • هلال احمر درسال جدید با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • چاپ سه‌کتاب روانشناسی رسانه اجتماعی، هنر و شطرنج توسط دو ناشر
  • پیش فروش بلیت نمایش «اسب قاتلین» آغاز شد
  • آغاز پیش‌فروش بلیت نمایش «اسب قاتلین»