Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@18:53:09 GMT

آمریکا در تلاش برای حفظ نفت سوریه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۰۴۲

آمریکا در تلاش برای حفظ نفت سوریه

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که انتظار می رود رئیس جمهور دونالد ترامپ برنامه جدیدی را برای نگهداری از چند صد سرباز آمریکایی در شرق سوریه تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که انتظار می رود رئیس جمهور دونالد ترامپ برنامه جدیدی را برای نگهداری از چند صد سرباز آمریکایی در شرق سوریه تصویب کند تا به متحدان کرد خود کمک کند تا کنترل میادین نفتی را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقاله با استناد به یک مقام بلندپایه دولت گفته است که روز یکشنبه اعلام کرد که ترامپ به سمت برنامه جدید پنتاگون متمایل شده است تا قریب 200 نیروی عملیات ویژه را در چند پایگاه در شرق سوریه ، برخی در نزدیکی مرز عراق نگه دارد.

 

این طرح به شبه نظامیان کرد کمک می کند تا کنترل میادین نفتی در شرق را کنترل کنند و از بازگرداندن نیروهای دولتی سوریه بر سرزمین های اشغالی توسط نیروهای خارجی و نزدیکان آنها جلوگیری کنند.

 

نیروهای به اصطلاح دموکراتیک سوریه ، یک گروه از شبه نظامیان به رهبری کرد ، که مورد حمایت آمریکا است ، پس از اعلام ترامپ مبنی بر خروج آمریکا ، طرفین خود را برای پیوستن به نیروهای دولت سوریه تغییر داده اند.

 

سه مقام دیگر دولت و پنتاگون طی آخر هفته به نیویورک تایمز تأیید کردند که سیاستگذاران و فرماندهان ارشد آمریکایی در حال بررسی این گزینه هستند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند مسجد شعار مرگ بر آمریکا آمریکا داعش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، در واکنش به حملهٔ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: مردم اسرائیل تحت حمله قرار گرفتند و این به این دلیل است که ما ضعف بسیار زیادی نشان دادیم.

وی در ادامه مدعی شد: اسرائیل زیر آتش است، هرگز نباید چنین چیزی رخ می‌داد!

ترامپ درنهایت به بهره‌برداری تبلیغاتی از وقایع شب گذشته پرداخت و با انتقاد از «جو بایدن» سکان‌دار فعلی کاخ سفید گفت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم این (حمله) هرگز اتفاق نمی‌افتاد. آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • فایننشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • فاینشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد