Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:45:06 GMT

جلوی تکرار حوادث کارگری در هپکو را بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۴۲۷

جلوی تکرار حوادث کارگری در هپکو را بگیرید

نماینده مردم تهران در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ابطال خصوصی سازی هپکو و واگذاری مدیریت آن به دولت، خواستار بررسی علل بروز حوادث کارگری و جلوگیری از آن شد.

به گزارش ایسنا، در نامه احمد مازنی خطاب به فرهاد دژپسند آمده است: «در شهریور سال ۹۶ پس از اعتراض صنفی کارگران شرکت های آذرآب و هپکو و برخورد امنیتی و خشن با آنها، به اتفاق چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر محترم کشور تذکر دادیم که چرا «به جای رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات قانونی و شرعی کارگران که چند ماه است از حقوق و مزایا محروم شده‌اند، با آنها برخورد خشن می شود؟» وزارت کشور ضمن گزارش موضوع واگذاری و خصوصی سازی شرکت، تقابل مدیریت شرکت را با بدنه کارگری ریشه اعتراضات دانسته و در پایان به ساماندهی و مدیریت وضعیت اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به این گزارش با ارسال نامه‌ای به اهمیت قطب صنعتی کشور در استان مرکزی اشاره شده و درخواست شد که برنامه خود را برای تکرار نشدن چنین وضعیتی ارائه کنند، متاسفانه به این نامه توجه نشد تا سال جاری شاهد تکرار همان حوادث باشیم.

اکنون که با ابطال خصوصی سازی هپکو، مدیریت آن به دولت (سازمان خصوصی‌سازی) واگذار شده است خواهشمند است دستور فرمایید بررسی شود که علت چنین وضعیتی خصوصی‌سازی نادرست، انتخاب خریداران غیر اهل و کمبود نظارت دولت در مراحل پس از خصوصی سازی است و یا سوء مدیریت سهامداران دلیل بروز چنین وضعیتی است و برای تکرار عدم تکرار آن چه باید کرد؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرهاد دژپسند اعتراضات کارگران هپکو هپکو و آذراب وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید در پاکستان ۴۰ کشته برجای گذاشت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، سازمان مدیریت بحران پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۴۸ ساعت گذشته حوادث مربوط به بارندگی از جمله رعد و برق، ریزش سقف و دیوار منازل مسکونی و برق گرفتگی در مناطق مختلف پاکستان دستکم ۴۰ کشته برجای گذاشته است.
به گفته منابع خبری بیشترین تلفات بارندگی مربوط به ایالت پنجاب است جایی که در حوادث مرتبط با اصابت صاعقه ۱۷ نفر کشته و شش تن زخمی شدند؛ در ایالت بلوچستان نیز حوادث صاعقه زدگی جان هشت نفر را گرفت.
رسانه‌های پاکستانی افزودند: در سایر حوادث گزارش شده از بارندگی شدید در ایالت خیبرپختونخوا و پنجاب نیز دستکم ۱۵ نفر از جمله چند کودک کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده اند.
درحالیکه بارندگی‌ها در مناطق مختلف پاکستان امروز نیز ادامه دارد، سازمان مدیریت بحران این کشور از گردشگران خواسته از سفر به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • ۶ مزیت برتر ابر ترکیبی برای کسب و کارها
  • بارندگی شدید در پاکستان ۴۰ کشته برجای گذاشت
  • حوادث آب و هوایی در عمان ۱۲ قربانی گرفت
  • اسدی: پرسپولیس به قهرمانی در آسیا نیازمند است/ امیدوارم خصوصی سازی در حد حرف نباشد
  • سیلاب‌های افغانستان جان ۳۳ نفر را گرفت
  • توجه ویژه به منابع انسانی و توانمند سازی کارکنان از مهمترین برنامه‌های سال جاری خواهد بود
  • انتشار آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال
  • آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال منتشر شد
  • اجرای بیش از دو هزارو ۷۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام عید سعید فطر