Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اتمام فصل کشت زعفران در استان، گفت : کشت زعفران از اواخر شهریور ماه در استان شروع شد و تا اوایل مهرماه ادامه پیدا کرد.

او با بیان اینکه میزان کشت زعفران در استان کرمانشاه افزایش پیدا کرده است، گفت : سال گذشته ۱۸۵ هکتار زعفران در مزارع استان کرمانشاه کشت شد که این آمار امسال به ۳۳۵ هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال نیمی از هزینه تهیه پیاز برای کشت زعفران به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت، افزود: هر کشاورزی که زمین کافی و امکان ۲ بار آبیاری در مهرماه را داشته باشد، می‌تواند زعفران بکارد.

حاتمی میانگین برداشت زعفران در مزارع استان کرمانشاه را ۶ کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد و افزود: پیاز زعفران برای هفت سال توانایی محصول‌دهی دارد؛ در سال اول یک و نیم کیلوگرم در هکتار، در سال دوم سه و نیم کیلوگرم در هکتار و بعد از آن بین پنج تا ۹ کیلوگرم زعفران تولید می‌کند.

او با اشاره به برنامه توسعه کشت زعفران در استان، گفت: قرار است در یک برنامه سه ساله سطح زیرکشت زعفران کرمانشاه به حدود هزار هکتار برسد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی،گفت: در شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، صحنه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و جوانرود زعفران کشت می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

کشت زعفران از اواخر شهریور ماه شروع شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان

ایسنا/گیلان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی با استفاده از بارش‌ها تا کنون ۱۱۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را شخم زدند.

ابراهیم اکبرزاده امروز، ۸ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، اظهار کرد: شالیکاران گیلانی با استفاده از بارش‌ها تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزارهایشان را معادل ۴۵ درصد، شخم زدند.

وی با اشاره به اینکه شالیکاران باید در آماده سازی مزارع خود تسریع کنند، گفت: ۶۵ درصد از شالیزارهای گیلان قابلیت شخم اول را دارند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • کشف بیش از یک کیلوگرم زعفران تقلبی در بیرجند
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان