Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از گزارش افزون بر یکهزار و سیصد مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی طی شش ماهه گذشته سالجاری به ستادهای خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی یحیایی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سالجاری ، یک هزار و 339 مورد شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت،معدن وتجارت ونیز ادارات ونمایندگیهای شهرستانهای تابعه اخذ شده است که یکهزار و 172 مورد مربوط به بخش کالا و مابقی مربوط به خذمات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 556 مورد از شکایات ثبت شده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است اضافه کرد: با بررسی ها و بازرسی های انجام شده ، صد در صد گزارش های واصله و گزارش متخلف ، قابل پیگیری تشخیص داده شد که از مجموع شکایات ، 963 مورد گزارش به صورت تلفنی ، 33 گزارش حضوری و مابقی نیز به صورت کتبی ارسال شده است.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین اذعان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی ، تعداد 864 تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده گردید که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه گرانفروشی و تقلب از بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی است ، خاطرنشان کرد : تعداد شکایات دریافتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 4 درصد و تعداد پرونده های تنظیم شده 23درصد افزایش داشته است.

مهدی یحیایی یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

 

بیشتر بخوانید: تخلف 70 میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه یک واحد صنعتی در استان سمنان انجام بیش از 3 هزار و پانصد مورد بازرسی از نانوایی های استان سمنان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان تعزیرات حقوق سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد

محمد جمالعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته با ۱۰۷۹ مورد بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی شهرستان محلات توسط اداره صمت این شهرستان، ۱۱۱ پرونده به ارزش حدود ۲۴۰ میلیون تومان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰۰ واحد صنفی در محلات، گفت: سال گذشته با انجام ۱۴۶۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان محلات، ۱۶۶ پرونده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل و به اداره تعزیرات شهرستان محلات ارجاع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات افزود: سال گذشته ۶۰ گزارش توسط ستاد خبری اداره صمت محلات دریافت و ۸۶ گشت مشترک توسط ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی انجام شد که طی این گشت‌ها ۳۷۱ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند.

جمالعباسی گفت: همچنین پارسال از مجموع ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان محلات، ۲۷۷ پرونده با ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده است.

وی گفت: در حوزه قاچاق کالا نیز ۱۱۰ مورد بازرسی مشترک و مستقل با محوریت دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی توسط اداره صمت محلات انجام شد.

کد خبر 6088532

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش