Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:12:01 GMT

آغاز رسمی کوچ پاییزه عشایر کرمانشاه از ۳۰ آبان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۵۰۸

آغاز رسمی کوچ پاییزه عشایر کرمانشاه از ۳۰ آبان

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کوچ پاییزه عشایر اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری دستگاه های دست اندرکار از جمله منابع طبیعی و دامپزشکی زمان آغاز رسمی کوچ پاییزه عشایر از سی ام آبان ماه اعلام شد.

وی افزود: عشایر استان که اینک در مناطق سردسیری استقرار دارند در فصل سرد سال به مناطق گرمسیری استان های لرستان، ایلام و خوزستان و نیز نقاط گرمسیری درون استان کوچ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: بیمه اجباری و پلاک کوبی دام عشایر کوچ رو در حین کوچ لازم و ضروری است.

این مسئول از ارائه آموزش های حین کوچ به عشایر کوچ رو خبر داد و بیان کرد: همچنین برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات درمانی به عشایر در مناطق کوچ انجام شده است.

وی درباره تامین نیازمندی های عشایر کوچ رو عنوان کرد: سوخت مصرفی مورد نیاز عشایر از طریق شرکت فرآورده های نفتی انجام می شود.

محمدی با اشاره به تامین آب مورد نیاز عشایر، گفت: در فصول سرد سال مصرف آب توسط عشایر کاهش می یابد با این حال ۳۰ دستگاه تانکر آب رسانی در مناطق گرمسیری استان و استان های ایلام و خوزستان مستقر می شود.

وی درباره تامین علوفه مورد نیاز عشایر افزود: همچنین خوراک دام عشایر کوچ رو از طریق اتحادیه تعاونی های عشایری استان در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4752131

منبع: مهر

کلیدواژه: کوچ عشایر فصل پاییز کرمانشاه اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز سانحه تصادف شهرکرد موکب مرز شلمچه رادیو اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از زمان اجرای طرح توسط دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و بویژه درهفته گذشته که اطلاع رسانی گسترده‌ای در حوزه اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح ملی و استانی صورت گرفت، خوشبختانه تا کنون ۹ هزار و ۳۳۸ نفر از مشمولین استان دراین طرح نام نویسی کرده اند.


علیرضا اسدی افزود: مهلت ثبت نام مرحله اول پوشش بیمه رایگان مادران خانه دار داری ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط دولت تا ۳۱ فروردین امسال تعیین شده بود که به دلیل تعداد زیاد مراجعات، نام نویسی به مدت یکماه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.


وی از تمامی مادران خانه دار و غیر مزد بگیر مشمول ماده ۲۱- ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان که تا کنون موفق به نام نویسی نشده اند درخواست کرد برای بهره مندی از مزایای رایگان بیمه‌های اجتماعی توسط دولت (بازنشستگی – ازکارافتادگی – مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) به سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا ۳۲ کارگزار این بیمه در استانف برای نام نویسی خود اقدام کنند.


بر اساس ماده ۲۱- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به پوشش بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار (غیرشاغل) دارای ۳ فرزند و بیشترِ ساکن در مناطق روستایی و عشایری اقدام کند.


همچنین اگر در مدت بیمه پردازی، فرزند چهارم و پنجم به جمعیت خانواده اضافه شود به ازای هر فرزند ۲ سال به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر