Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شب گذشته شماری از فعالان کرد شمال سوریه با حضور در برابر یک کاروان نظامی آمریکایی که در حال ترک شمال سوریه بود، به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد اعتراض کردند.

خبرگزاری شمال (ان‌پی‌ای) وابسته به شبه‌نظامیان کرد با انتشار ویدئویی از این حرکت اعتراضی، نوشته است که حاضران در این تجمع، دست‌نوشته‌هایی به دست داشتند که روی آن نوشته بود: «شما به کردها خیانت کردید، آیندگان شما را لعن و نفرین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روی دست‌نوشته یکی دیگر از معترضان هم نوشته بود: «به فرزندانتان بگویید که کردها را تنها گذاشتید تا کشته شوند.»

با وجود این اعتراضات، کاروان نظامی آمریکا بی‌توجه به معترضان، از کنار آن‌ها گذر کرده و به مسیر خود در جهت خروج از سوریه ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این اعتراض در مسیر خروجی شهر «قامشلی» به سمت گذرگاه «سیمالکا» که در مرز میان سوریه و عراق واقع شده، انجام گرفته است.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دیروز (یکشنبه) تأیید کرد که تقریبا تمام ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در شمال سوریه این منطقه را ترک کرده و در غرب عراق مستقر می‌شوند.

خروج نظامیان آمریکایی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حدود دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که تصمیم گرفته از سوریه عقب‌نشینی کند. در پی اعلام این تصمیم، ارتش ترکیه عملیاتی را علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه آغاز کرد.

شبه‌نظامیان کرد که در سال‌های اخیر با اتکا به آمریکا بخش بزرگی از شمال سوریه را تحت کنترل خود داشتند و در عمل به عنوان نیروی زمینی ارتش آمریکا فعالیت می‌کردند، این تصمیم ترامپ را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام یک پایگاه نظامی و دو شهرک در شمال فلسطین را هدف حمله موشکی و راکتی خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شهرک «شومیرا» در شمال فلسطین اشغالی را در پاسخ به حمله جنایتکارانه ارتش صهیونیستی به شهرک حانین در جنوب لبنان، با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: نظامیان رژیم اشغالگر را در منطقه «نتوعا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

همزمان منابع عبری زبان از حمله موشکی به شهرک «اویویم» در شمال فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کردند یک موشک مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.

همچنین گردان‌های مجاهدین اعلام کرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه پایگاه نظامی «کیزوویم» در جنوب فلسطین اشغالی را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و به مناسبت سالروز شهادت عمر ابو شریعه بنیانگذار این گردان‌ها هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های القسام اعلام کرد نظامیان اشغالگر را در شرق منطقه «جحر الدیک» در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • نوشته یکی از کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به رهبر انقلاب در دیدار امروز | عکس
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه