Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:47:59 GMT

راه‌حل مشکل عجیب امنیتی گوشی پیکسل ۴!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۷۱۴

راه‌حل مشکل عجیب امنیتی گوشی پیکسل ۴!

گوگل در واکنش به مشکل امنیتی سیستم تشخیص چهره هوشمند گوشی‌های جدید پیکسل ۴ خاطرنشان کرده است که برطرف کردن این باگ به زمان زیادی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص مشکل امنیتی گوشی‌های جدید و پرچمدار پیکسل ۴ منتشر شد که نشان می‌داد سیستم تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت آن حتی با چشمان بسته نیز کار کرده و قفل گوشی کاربران را باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بدان معناست که این فناوری امنیت سایبری بالایی نداشته و ممکن است در شناسایی صاحب گوشی و افراد ناشناس و در نهایت باز کردن قفل گوشی با خطاهای جبران ناپذیری مواجه شد و به افراد اجازه دهد هنگامی که صاحب گوشی در خواب به سر می‌برد، گوشی را جلوی صورت وی بگیرند و قفل آن را باز کنند و بدین ترتیب به اطلاعات گوشی وی دسترسی پیدا کنند، امری که بدون شک تهدیدی جدی برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش وب سایت ، گوگل به عنوان توسعه دهنده گوشی‌های هوشمند پیکسل که به تازگی سری چهارم این گوشی‌ها را معرفی و رونمایی کرده است، به تازگی اعلام کرده است که برطرف کردن مشکل امنیتی سیستم تشخیص چهره هوشمند نیازمند زمان زیادی است ولی با تلاش مداوم کارشناسان و متخصصان فعال در این شرکت، آپدیت جدیدی در ماههای آینده منتشر خواهد شد و در دسترس کاربران این محصول قرار خواهد گرفت. 

سیستم احراز هویت و تشخیص چهره بیومتریک در گوشی‌های هوشمند شامل حسگر اثرانگشت، عنبیه یا تشخیص چهره هوشمند می‌شود. این فناوری که برای نخستین بار بر روی گوشی‌های آیفون توسط اپل توسعه داده شد، با استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شد و بسیاری دیگر از سازندگان موبایل همچون گوگل، سامسونگ، هواوی را واداشت که به این فناوری روی بیاورند و بدین ترتیب نظر و رضایت مشتریان و کاربران خود را به دست آورند.

فناوری تشخیص چهره هوشمند با آنالیز و تحلیل اجزای مختلف صورت کاربر موردنظر، به صورت هوشمندانه صاحب اصلی و حقیقی گوشی را شناسایی می‌کند و در صورتی که افراد ناشناس سعی در نفوذ به گوشی داشته باشند، تشخیص داده و از ورود آنها جلوگیری می‌کند.

گوگل به عنوان توسعه دهنده گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ و ۴ ایکس‌ال که اخیرا این گوشی‌های جدید و پرچمدار را معرفی کرده است، حالا به نظر می‌رسد که به دردسر بزرگی افتاده و آن تشدید نگرانی‌های منتقدان، کارشناسان و کاربران در مورد امنیت سایبری و مشکل حریم خصوصی این محصولات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیکسل4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص عجیب و غریب VIR در بازی سرنوشت ساز رئال مادرید و بارسلونا | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رئال مادرید در حالی به استقبال بارسلونا رفته است که از جدال سخت و دشوار با منچسترسیتی در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سربلند به اسپانیا بازگشته و به همین خاطر با انرژی و روحیه‌ای مضاعف از بارسلونا پذیرایی می‌کند.

این بازی تا لحظه تنظیم این خبر که هوز نیمه اول تمام نشده یک - یک مساوی است.

در دقیقه ۲۷ صحنه ای مشکوک برای رئال پیش آمد و به نظر توپ از خط دروازه گذشته بود اما وی آی آر این صحنه را گل تشخیص نداد که در ادامه می بینید:

کد خبر 846197 برچسب‌ها ویژه ورزشی تیم رئال مادرید تیم بارسلونا

دیگر خبرها

  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • تشخیص عجیب و غریب VIR در بازی سرنوشت ساز رئال مادرید و بارسلونا | ویدئو
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد (+عکس)
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • به جای پیکسل ۸ گوگل یکی از این ۵ گوشی جذاب را خریداری کنید (+عکس)
  • مراحل درخواست خودرو در تپسی کوتاه شد + جزئیات
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی