Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس قوه قضائیه گفت: قانون ارتقای سلامت نظام اداری قانون خوبی است و از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم زمان اجرای آن تمدید شود.

به گزارش صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون خوب و کارآمدی در زمینه پیشگیری است و ابزاری در دست خود مدیران اداری برای برخورد با تخلفات است و در اختیار دستگاه قضایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خود مدیران در سازمان و ادارات و هئیت‌های رسیدگی به تخلفات اداری نباید فقط نسبت به کارمندان و کارکنان در سطوح پایین کار آمدی داشته باشد بلکه باید در همه سطوح کارآمد باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در همه سطوح در نظام اداری، قانون رسیدگی به تخلفات اداری و فعال کردن هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری می‌تواند بسیار کار آمد و در ایجاد سلامت اداری موفق باشد.

رئیسی افزود: فلسفه فعال شدن حراست این بوده است که چشمان بیدار مدیران اداری در سراسر کشور باشند و حراست‌ها باید با بینایی، شنوایی، حساسیت و پیگیری، مسائل را در ادارات پیگیری کنند و نگذارند فساد در ادارات شکل بگیرد و این اقدام می‌تواند در پیشگیری از فساد موثر باشد.
رئیس قوه قضاییه گفت: فعال شدن نظارت‌های درون سازمانی می‌تواند بهترین راهکار باشد برای باز شدن چشم و گوش مدیران به منظور خوب دیدن مسائل، نواقص و کاستی‌ها و رفع آن‌ها تا مسائل به معضل تبدیل نشود.
رئیسی افزود: این اقدامات حتماً می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.
وی گفت: قصد داریم همه این بخش‌ها را پیگیری کنیم هم در سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی زیر نظر قوه قضاییه و هم دادگاه‌های ما کار رسیدگی به پرونده‌های را با قوت دنبال می‌کنند. به امید آنکه نظام اداری ما در تراز انقلاب اسلامی و دور از هر گونه فساد باشد.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید شفافیت را در نظام اداری کشور نهادینه کنیم.
رئیسی در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه افزود: سامانه‌هایی که امروز در گمرکات نظام صادرات و واردات، نظام پولی و بانکی در کشور، نظام مالیاتی وبخش‌های مختلف کشور آغاز بکار کرده است باید به هم متصل شود و بتواند یک کارآفرین؛ سرمایه گذار، واردکننده، صادرکننده و دریافت کننده تسهیلات از بانک را نظارت پذیر کند.
وی گفت: امروز با این سامانه‌های دیجیتال که فعال هستند، دسترسی به شفافیت نظام اقتصادی، امری نشدنی نیست.
رئیسی افزود: برای افزایش نظارت پذیری باید یک شبکه و سامانه هوشمند داشته باشیم تا به هنگام همه تحرکات اقتصادی را رصد و از فساد جلوگیری کند.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: شفافیت در نظام اقتصادی، یک امر بسیار ضروری است و کارهایی که برای تشکیل این سامانه‌ها صورت گرفته است باید به طور جدی به سامان برسد.

رئیس قوه قضائیه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آنچه در راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار داشته، تعامل سازنده با ملت‌ها و دولت هاست.
سید ابراهیم رئیسی در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه افزود: راهبرد تعامل، همکاری و همراهی سازنده با همه کشورها و ملت‌ها و دولت‌ها و عموم کشورها همواره از راهبردهای جمهوری اسلامی بوده و هست.
رئیس قوه قضاییه افزود: اما در مقابل آن دسته از کشورهایی که به صورت نادر مانند کشور متخاصم آمریکا همواره بنای دشمنی در برابر جمهوری اسلامی ایران دارند، راهبرد جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال مقاومت و ایستادگی فعال بوده است.
وی گفت: این راهبرد همواره وجود دارد و ملت و مسئولان هم به این راهبرد پایبند هستند.
رئیسی افزود: با هر دولت و ملتی که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران کار و همکاری کند، همواره راهبرد ما راهبرد سازنده و همکاری است، اما در برابر آن دسته از دولت‌ها که بخواهند مخاصمه، فتنه و دشمنی کنند؛ راهبرد ما مقاومت و ایستادگی است.
وی اضافه کرد: آن دسته از دشمنان ما هم که از مذاکره دم می‌زنند، دنبال رفع مشکل مردم ایران نیستند، بلکه دنبال تضعیف راهبردهای قوی ملت ما هستند و دنبال کاهش نقش جمهوری اسلامی در منطقه و اختلاف آفرینی در داخل هستند.
رئیس قوه قضاییه افزود: آن‌ها دنبال این هستند که توافق ظالمانه‌ای را بر ملت مسلمان ما تحمیل کنند و نمی‌خواهند مشکلی از جمهوری اسلامی حل شود.
رئیسی گفت: راهبرد مقاومت راهبرد موفقی است که تاکنون هم جواب داده است و امروز ملت‌های مسلمان هم متوجه همین راهبرد هستند و این راهبرد می‌تواند راهبرد موثری باشد و می‌تواند آن‌ها را در برابر دشمنان توانمند کند.

رئیسی در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه ضمن تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: شکوه و عظمتی که ملت‌های مسلمان از سراسر عالم در حماسه مثال زدنی اربعین آفریدند و بیش از ۱۷ میلیون دلداده حضرت ابا عبدالله گردهم آمدند و جبهه متحدی را در برابر همه دشمنی‌ها شکل دادند؛ ارزشمند است و باید آن را قدر دانست.


وی گفت: باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که این همه دل‌ها را متوجه وجود مقدس حضرت امام حسین علیه السلام کرد و این همه جمعیت، با همت، اراده پولادین و اخلاص در این مسیر گام گذاشتند.


رئیسی افزود: گردهمایی و راهپیمایی عظیم اربعین، سرمایه عظیمی است که باید قدر آن را دانست؛ این راهپیمایی عظیم به رغم خواست دشمنان برای شکل‌دهی حوادث خاص؛ بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای انجام شد.


رئیس قوه قضاییه گفت: این گردهمایی عظیم، رمز وحدت و آرامش امت اسلامی و رمز پیشرفت خواهد بود.


وی افزود: باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی که با تشویق و ترغیب برای شکل‌‍گیری این حرکت عظیم، مسیر را هموار کردند، تقدیر و تشکر کنیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: از دولتمردان، مرزبانان، نیروی انتظامی و مسئولان در بخش‌های مختلف که برای تشرف زائران، زحمت کشیدند هم باید قدردانی کرد.


وی افزود: از ملت، دولت و مرجعیت در عراق نیز تشکر می‌کنیم.


وی گفت: احساس ما این است که همبستگی و همدلی بیش از همیشه میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد و بحمدالله بصیرت دو ملت مثال زدنی است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد

دادستان کل کشور با بیان اینکه با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم، گفت: با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر در انتخابات جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار کرد: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.

وی افزود: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل شد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران این حوزه دارد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، عنوان کرد: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و به لطف الهی این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کارها باشد باید با همفکری آن را رفع کرد. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آن‌ها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود، سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه شود تا برای انتخابات بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

تاکید بر آمادگی ستادهای استانی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استان‌ها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستادهای استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگ‌تر شده و انتخاب کاندیداها آسان‌تر است. در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.

وی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقا نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفت: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.

وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفاً نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است؛ لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "مجلس باید ریل گزاری کند و مشکلات را حل کند" کاملاً انتظار به حقی است.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان بصورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا نماید.

منتخبین ملت فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست ندهند

وی ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند. مردم کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند، لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت جایز نیست.

کد خبر 739964

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد