Web Analytics Made Easy - Statcounter

الله‌کرم نصیری روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اینک تنها ۱۶ میلیون مترمکعب آب در بخش صنایع کوچک و متوسط استان مصرف می‌شود که بخشی از شهرک‌های صنعتی مرکز استان و سایر شهرستانها از جمله سامان و بروجن با بحران شدید کم‌آبی مواجه و با تانکر آبرسانی می‌شود.  

به گفته وی، با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی لردگان مصرف آبی ۱۶ میلیون متر مکعبی در سال بخش صنعت به ۳۲ میلیون مترمکعب در سال می‌رسد که این حجم آب صنعتی نسبت به نیاز و تخصصی ۲۸۸میلیون مترمکعب بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید متولیان بخش صنعت برای آماده‌کردن زیرساخت‌ها و فرایند آبرسانی شرب و صنعتی به شهرک‌های صنعتی تلاش کنند و واحدهای صنعتی دچار بحران آب را مدیریت و بهبود بخشند.

نصیری، سهم تخصیص آب چهارمحال و بختیاری از سرشاخه‌های کارون را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال برآورد کرد و از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا سهم آب تخصصی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و شرب از حوضه سرشاخه‌های کارون را مشخص و برای افق ۱۴۲۵ شفاف‌سازی کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از اجرای ۱۵ طرح بخش آب کشاورزی در بخش حوضه آبریز کارون در استان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌های نیمه‌تمام افزون بر ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی نیاز است که در صورت تامین اعتبار در کمترین زمان ممکن بهره‌برداری خواهد شد.    

ذبیح‌الله غریب، با  تاکید بر اینکه توسعه اراضی زراعی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار ندارد، تصریح کرد: توسعه گلخانه و تکمیل زنجیره غذایی و توسعه باغات در استان نیازمند حداقل به ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سرشاخههای کارون است که با توجه به بحرانی شدن برداشت آب زیرزمینی در ۱۰ دشت، جذب حقآب روان در مناطق یادشده یک ضرورت انکارناپذیر است.  

وی، میزان  آب برداشتی استان سالانه از سفره های زیرزمینی در سال را  بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار مترمکعب در سال ذکر کرد و گفت: از این  میزان حدود ۵۰ میلیون مترمکعب به بخش شرب  شهری اختصاص دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تخصیص آب بخش کشاورزی از سرشاخه‌های کارون را  ۳۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۹۰ میلیون مترمکعب بهره‌برداری شده است و ۲۹۰ میلیون مترمکعب نیز  عملیات اجرایی آن در حال انجام و از پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این شهرک‌های صنعتی مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری رودخانه کارون آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری بارانی می‌شود

مهران چراغ‌پور اظهارداشت: بارش‌ها فردا در نواحی غربی و برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در نواحی شرقی استان با شدت و میزان بیشتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود
  • چهارمحال و بختیاری بارانی می‌شود