Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»،خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امنیتی انگلیسی نوشت یک گروه روس که به نام «تورلا» شناخته می‌شود از ابزار‌ها و زیرساخت‌های رایانه‌ای ایران برای هک کردن نهاد‌هایی در دست کم ۲۰ کشور مختلف در ۱۸ ماهه گذشته استفاده کرده است. کشور‌های استونی و چک این گروه را متهم کرده اند که از سوی دستگاه امنیتی «اف اس بی» روسیه (سرویس امنیت فدرال، جانشین اصلی «کاگ‌ب») عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نبرد هکری که گستره آن تا کنون افشا نشده بود، بیشتر در خاورمیانه فعال بوده، اما برخی از نهاد‌ها در انگلیس را هم هدف قرار داده است.

پائول چیچستر، یک مقام ارشد در آژانس اطلاعاتی «جی سی اچ کیو» (ستاد ارتباطات دولت) بریتانیا، می‌گوید این عملیات نشان می‌دهد که هکر‌های دولتی در یک «فضای بسیار شلوغ» فعالیت می‌کنند و روش‌های تهاجمی تازه‌ای برای پوشاندن رد پایشان ایجاد کرده اند.

چیچستر گفت: «ما می‌خواهیم این پیام روشن را برسانیم که حتی زمانی که کنشگران سایبری هویت خود را می‌پوشانند، توانایی‌های ما در نهایت آن‌ها را شناسایی خواهد کرد.»

رویترز مدعی شده است که مقامات روس و ایرانی به درخواست‌های آن برای اظهارنظر درباره این مسئله پاسخ نداده اند. این دو کشور همواره اتهامامت غربی‌ها درباره حملات سایبری را رد کرده اند.

مقامات اطلاعاتی گفته اند هیچ مدرکی از تبانی و هماهنگی گروه «تورلا» و هکر‌های ایرانی موسوم به «ای‌پی‌تی ۳۴» وجود ندارد. شرکت امنیتی «فایرآی» مدعی است که این هکر‌های ایرانی برای دولت ایران کار می‌کنند.

«جی سی اچ کیو» و «ان اس ای» (آژانس امنیت ملی آمریکا) در یک بیانیه مشورتی که به صورت عمومی منتشر شده گفته اند «تورلا» با دسترسی به زیرساخت‌های هکر‌های ایرانی قادر بوده است از سامانه‌های «فرماندهی و کنترل» آن برای انتشار کد‌های بدافزاری خودش استفاده کند.

این گروه روسی همچنین به شبکه قربانیان «ای پی تی ۳۴» و حتی کد‌های مورد نیاز برای ساخت ابزار‌های هک خودش تحت پوشش ایرانی‌ها دسترسی داشته است.

چیچستر گفته است هکر‌های روس با نفوذ به زیرساخت‌های گروه ایرانی، خود را به شکل دشمنی درآورده اند که قربانیان انتظار حمله از طرف او را داشته اند.

مقامات انگلیسی گفته اند اقدامات «تورلا» نشان دهنده خطر اشتباه نسبت دادن حملات سایبری است.

بر اساس مدارکی که ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی، پیش از این منتشر کرده است، ایالات متحده و متحدان غربیش هم از حملات سایبری برای پیش بردن عملیات جاسوسی خود استفاده می‌کنند.

«جی سی اچ کیو» از اظهارنظر درباره حملات سایبری غربی‌ها خودداری کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه ایران هکر حمله سایبری آمریکا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیستی: هکر‌های ایرانی به سامانه رادار‌های اسرائیل نفوذ کردند

به گزارش الجزیره، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست فاش کرد که یک گروه الکترونیکی که به گفته آنها ایرانی هستند به سامانه  رادار‌های رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و صد‌ها هزار پیام تهدیدآمیز برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است.

 جروزالم پست نیز گزارش داد این گروه در بیش از ۵۰۰ هزار پیام به اسرائیلی‌ها گفت که تاوان جنایات رهبران خود را خواهند پرداخت و به آنها اطمینان داد که این رهبران از ماجراجویی‌های احمقانه خود پشیمان خواهند شد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به جنایت و تجاوزگری صهیونیست ها در هدف قرار دادن کنسلوگری ایران در سوریه و به شهادت رسیدن جمعی از فرماندهان ارشد سپاه قدس و مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج‌رحیمی و پنج تن از همراهانشان، ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی پرتاب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ببینید | هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاد
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرهای بین‌المللی افتاد
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت
  • با پیاده نظام سایبری صهیونیست‌ها آشنا شوید +عکس
  • انتقادهای گسترده فعالان از اردن در پی مشارکتش در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی
  • بیانیه ضد ایرانی سران گروه هفت
  • یک ایرانی عضو کمیته فنی پومسه اتحادیه تکواندو آسیا شد
  • هکرهای ایرانی به رادارهای اسرائیل نفوذ کردند
  • رسانه صهیونیستی: هکر‌های ایرانی به سامانه رادار‌های اسرائیل نفوذ کردند