Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای تفسیر قرآن گفت: دعا نمی‌تواند جای تلاش و برنامه‌ریزی در زندگی را بگیرد.

دکتر مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره داستان خلیفه الهی حضرت آدم اظهار کرد: مناجات با خدا بدین معناست که با زبان خویش با خدا حرف بزنیم.

وی ادامه داد: مناجات باید با حضور قلب باشد، امام صادق (ع) دراین‌باره می‌فرمایند: خداوند دعای کسی را که بدون حضور قلب دعا می‌کند، مستجاب نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویسکرمی با بیان اینکه ما فقیر به ذات هستیم و خدا هم غنی است، افزود: مناجات و دعا به‌منظور عرض نیاز و طلب چیزهایی است که از خدا می‌خواهیم.

وی یادآور شد: ارتباط مداوم با خدا درهرحال و اعتماد به خدا و اطمینان به اجابت او از شرایط استجابت دعاست.

ویسکرمی گفت: دعا نمی‌تواند جای تلاش و برنامه‌ریزی در زندگی را بگیرد، بلکه مکمل آن می‌تواند باشد.

این مدرس دانشگاه افزود: گناه کردن لذت دعا و مناجات را سلب می‌کنند و با اینکه انسان دعا می‌کند، اما لذت نمی‌برد و رقت قلب پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی تفسیر قرآن حضرت آدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رحمانی خلیلی در گرمسار گفت:  تا دو سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی به روستاییان بدون مسکن واگذار می‌شود.

وی افزود : تاکنون ۳۵۰ هزار زمین روستایی واگذار شده که از این تعداد ۹۰ هزار  پرونده وارد مرحله انعقاد قرارداد برای ساخت شده است.
خلیلی در ادامه افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد به متقاضیان با باز پرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.
وی افزود:در حوزه طرح‌های نهضت ملی مسکن در حوزه شهری نیز بنیاد مسکن ۲۰۰  هزار واحد به صورت ویلایی و انبوه سازی در قرار داد خود دارد.
معاون برنامه ریزی و امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت : استفاده زا فناوری‌های نوین و هوشمند سازیواحد هیا مسکونی در دست اجرا است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان