Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:46:37 GMT

حجم آب سدهای کشور ۵۳ درصد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۹۰۹

حجم آب سدهای کشور ۵۳ درصد شد

میزان آب ورودی به سدهای کشور بر اساس تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابتدای مهرماه امسال که آغاز سال آبی جدید است یک میلیارد و ۳۵ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه پارسال با حجم ورودی ۷۰ میلیون متر مکعبی از

رشد۹۲درصدی برخودار شده است.

میزان آب خروجی سدها در بازه زمانی ابتدای مهرماه امسال به سه میلیارد و ۳۶ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال با حجم خروجی یک میلیارد و ۶۷ میلیون متر مکعبی با رشد ۱۰۱ درصد روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم آب موجود در مخازن سد ها در پایان مهرماه ۲۶ میلیارد و ۷۳ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با حجم موجودی۱۹.۴ میلیارد متر مکعبی تغییر ۴۰درصدی را تجربه کرد.

ظرفیت کل سدهای کشور ۵۰.۶ میلیارد متر مکعب است.

همچنین میزان بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه تا ۲۸ مهر به ۵.۸ میلیمتر رسیده، درحالی که پارسال بارش ۹.۶ میلیمتری داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد پرشدگی سدهای کردستان به ۷۱ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: درصد پرشدگی سدهای استان هم‌اکنون ۷۱ درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد بود. - اخبار استانها -

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان در پی بارندگی‌های اظهار داشت: از مجموع سدهای کردستان با اعمال سدهای مشترک از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری  8 سد در استان سرریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حجم نرمال سدهای استان با اعمال سدهای مشترک دو میلیارد و 702 میلیون متر مکعب است، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 917 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم که این رقم در سال گذشته همین موقع یک میلیارد و 761 میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه درصد پرشدگی سدهای استان هم‌اکنون 71 درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 65 درصد بود، افزود: حجم ورودی آب به مخازن سدهای استان نیز از ابتدای سال آبی یک میلیارد و 178 میلیون متر مکعب بوده که این عدد در مدت مشابه 582 میلیون متر مکعب بود.

وی خاطر نشان کرد: در دو ماه اخیر سدهای قشلاق و آزاد سنندج - عباس آباد و سبدلو بانه - زیویه کامیاران - زریوار و گاران مریوان-  چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند.

آریانژاد با بیان اینکه با اعمال سدهای مشترک از مجموع 18 سد موجود در استان 8 سد در حال بهره‌برداری و 10 سد اجرایی هستند، یادآور شد: سدهای گاوشان کرمانشاه - (آزاد سنندج - ژاوه سنندج (شرکت آب و نیروی ایران) - تالوار زنجان - شهید کاظمی بوکان، جزو سدهای مشترک هستند که بهره‌برداری از آن‌ها در اختیار استان‌های همجوار یا شرکت آب و نیروی ایران است و مابقی سدها بهره‌برداری آنها به عهده شرکت آب منطقه ای کردستان است.

به گزارش تسنیم؛ 25 فروردین ماه 65 درصد حجم مخازن سدهای استان پر از آب بود که در طول چند روز اخیر به 71 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور
  • درصد پرشدگی سدهای کردستان به ۷۱ درصد رسید