Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@22:50:07 GMT

۱۰ گوشی چینی ۵G در راه بازار

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۹۴۳

۱۰ گوشی چینی ۵G در راه بازار

یک تولید کننده چینی موبایل اعلام کرده در سال آینده میلادی بیش از ۱۰ تلفن همراه ۵G به بازار عرضه می کند. این درحالی است که پیش بینی می شود در ۲۰۲۰ سهم گوشی های۵G از بازار به ۱۰ درصد برسد.

شرکت چینی شیائومی تاکنون ۲ موبایل ۵G به بازار عرضه کرده است. البته این موبایل ها که Mi MIX3 5G وMi 9 Pro 5G نام دارند در بازار چین عرضه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اکنون مدیر ارشد اجرایی شیائومی اعلام کرده در سال آینده میلادی بیش از ۱۰ موبایل۵G جدید به بازار عرضه می کند. ۳کریر مخابراتی بزرگ چین از هم اکنون  پیش ثبت نام دریافت سرویس های ۵G را برای مشتریان خود آغاز کرده اند. طبق آماری که سال گذشته منتشر شد بیش از ۹.۳ میلیون کاربر قبل از ارائه سرویس ۵G برای دریافت خدمات آن ثبت نام کرده اند.

 تاکنون حدود ۵.۶ میلیون نفر برای دریافت سرویس۵G در شرکت «چاینا موبایل» تاکنون ثبت نام  کرده اند. این در حالی است که آمار پیش ثبت نام کاربران برای دریافت سرویس های ۵G در شرکت های «چاینا تله کام» و «چاینا یونیکام» به ترتیب ۱.۹ و ۱.۸ میلیون نفر اعلام شده است.

 از سوی دیگر شرکت «تولید کننده نیمه رسانا تایوان»(TSMC) در گزارشی جدید پیش بینی کرده در ۲۰۲۰ میلادی تقاضا برای موبایل های ۵Gبه ۳۰۰ میلیون دستگاه می رسد.

درحال حاضر موبایل های ۵G حدود یک درصد بازار را تشکیل می دهند اما پیش بینی می شود در ۲۰۲۰ میلادی  سهم این موبایل ها به ۱۰ درصد از بازار برسد.

 همچنین تخمین زده می شود چین به دلیل ساخت سریع زیربنای۵G ، بزرگترین بازار برای این فناوری باشد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق گزارش مذکور در بازه ژانویه-مارس تعداد محموله های بارگیری شده موبایل جهان ۷.۸ درصد رشد کرد و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید. سهم بازار یک تولید کننده موبایل کره ای ۲۰.۸ درصد رسید و به این ترتیب شرکت مذکور جایگاه بزرگترین فروشنده موبایل را از اپل گرفت.

شیب شدید فروش محصولات اپل در حالی رخ داده که عملکرد این شرکت در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ میلادی بسیار قدرتمند بود، به طوریکه اپل توانست جایگاه شرکت کره ای به عنوان برترین تولید کننده موبایل جهان را از آن خود کند. اما اکنون اپل دوباره به جایگاه دوم بازگشته و ۱۷.۳ درصد از سهم بازار فروش موبایل در جهان را دارد. در این میان سهم شرکت های چینی از بازار در حال افزایش است.

اپل در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی ۵۰.۱ میلیون آیفون برای فروش بارگیری کرده که نسبت به ۵۵.۴ میلیون دستگاه بارگیری شده در همین بازه زمانی از سال گذشته میلادی کمتر است. همچنین تعداد محموله های آیفون بارگیری شده به چین درسه ماهه آخر ۲۰۲۳ میلادی نسبت به همان بازه در سال قبل از آن ۲.۱ درصد کاهش یافته بود.

این امر نشان دهنده چالش های پیش روی شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود است. از سوی دیگر برخی شرکت ها و سازمان های دولتی چین نیز استفاده از دستگاه های آیفون را برای کارمندانشان محدود کرده اند. چنین اقدامی در حقیقت نوعی مقابله با محدودیت هایی است که دولت آمریکا بر استفاده از اپ های چینی برای کارمندانش وضع کرده است.

گزارش مذکور یک شرکت چینی را به عنوان سومین تولید کننده بزرگ موبایل جهان معرفی کرده که ۱۴.۱ درصد از سهم بازار این دستگاه ها را در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6078761

دیگر خبرها

  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست
  • تشخیص سرطان پوست در چند ثانیه با گوشی موبایل!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • آیا شارژر فندکی برای گوشی ضرر دارد
  • پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از تولید موبایل هوشمند داخلی
  • دوربین عکاسی حرفه‌ای که یک گوشی هوشمند است!