Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسام عقبایی ، اظهار کرد:‌رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تا تقاضاهای سرمایه‌ای از این بخش خارج شود.

وی ادامه داد: تا پیش از ورود بازار مسکن به دوره رکود غیرتورمی، 80 درصد تقاضاها در این بخش سرمایه‌ای و فقط 20 درصد مصرفی بود.

وی بیان کرد: این در حالی است که به دلیل افت شدید معاملات مسکن،‌ حدود 70 درصد تقاضای سرمایه‌ای از بازار مسکن خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در عین حال گفت: البته از 20 درصد تقاضای مصرفی نیز هم‌اکنون حدود 12 درصد به واسطه گرانی‌های یکسال اخیر، قدرت خرید در بازار مسکن را ندارند.

عقبایی اضافه کرد:‌ یکی از دلایل کاهش 30 تا 40 درصد قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر، ظرفیت بسیار بسیار پایین خریداران بوده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌تر با یادآوری این‌که  از ابتدای سال گذشته تا اواسط تیرماه امسال بازار مسکن درگیر رکود تورمی بود  به تسنیم گفته بود: افزایش بیش از 100 درصدی قیمت‌ها در بازه مورد اشاره به میزانی پیشرفت کرد که در نهایت باعث کاهش 80 درصدی معاملات در تابستان امسال شد. اتفاقی که در ربع قرن اخیر در بازار مسکن ایران سابقه نداشته است.

وی با بیان این‌که  قیمت واحدهای متراژ بالا حدود 40 درصد در شهرهای بزرگ کاهش یافته است، افزود: پیش بینی ما این بود که روند کاهش قیمت‌ها از نیمه دوم سال آغاز شود اما از اوایل شهریور امسال کاهش نرخ‌ها در بازار مسکن شروع شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: در واحدهای مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل 30 درصد قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به‌ عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه 750 میلیون تومان معامله می‌شد الان به حدود 500 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

عقبایی با تاکید بر این‌که روند نزولی قیمت‌ها در بازار مسکن به این مفهوم نیست که به نرخ واقعی مسکن رسیده ایم، گفت: در حال حاضر قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به قیمت‌های واقعی است و  انتظار کاهش بیشتر نیز را در این بخش داریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن تقاضای سرمایه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟