Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نشست خبری علی ربیعی، سخنگوی دولت، امروز، دوشنبه 29 مهر، برگزار شد که مهمترین محورهای آن به شرح ذیل است:

ـ دولت امسال برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین تلاش زیادی کرد.

ـ امسال با تلاش‌های دولت شرط ویزا و به تبع آن پرداخت وجه برای سفر به عراق برداشته شد که خود این امر تأثیر زیادی در افزایش چشمگیر زائران اربعین داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ـ از ابتدای محرم تا روز اربعین نزدیک به سه و نیم میلیون نفر مشرف به زیارت عتبات عالیات شدند.

ـ نزدیک به دو هفته کلیه زیرساخت‌های غرب کشور در خدمت زائران قرار داشت.

ـ بیش از 14 هزار دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری در داخل کشور زائران را به پایانه‌‌های مرزی رساندند.

ـ بیش از 1500 دستگاه اتوبوس به داخل عراق اعزام شدند.

ـ بیش از شش هزار کامیون برای ارسال محموله‌های موکب‌داران به خدمت گرفته شد.

ـ روزانه بیش از یک میلیون وعده غذایی و در مجموع نزدیک به 113 میلیون وعده غذایی و میان‌وعده و 150 میلیون بطری آب آشامیدنی در میان زائران پیش از ورود به عراق توزیع شد.

ـ بیش از 400 هزار نفر پیش از ورود به عراق به مراکز اورژانس مراجعه کردند.

خبر تکمیل می‌شود

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین دولت علی ربیعی عراق ویزا قانون اساسی تعامل سازنده انتخابات ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری سفرهای ۲۳ روزه عراق

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج با بررسی آخرین اقدامات انجام‌شده درباره حج، از تشکیل کاروان‌های ۲۳ روزه عراق ویژه ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایسنا، در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۲ که آخرین اقدامات در حوزه اجرایی حج و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درباره اعزام‌های عتبات نوروزی و ماه رمضان بررسی شد، حمیدرضا محمدی ـ معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ از تشکیل کاروان ۲۳ روزه ویژه رمضان برای سفر زمینی به عراق و استقبال زائران خبر داد.

غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ از سفر اخیرش به عربستان و پیگیری‌های انجام‌شده در زمینه‌های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و مشاعر گزارش داد و گفت: با وزارت حج و عمره عربستان به صورت مستمر در ارتباط هستیم تا زمینه اعزام زائران طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در موعد مقرر فراهم شود.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز گفت: این سازمان در تعطیلات نوروزی بی‌وقفه امور حج و عتبات کاروان‌های اعزامی را پیگیری خواهد کرد و با همراهی مرکز پزشکی، معاینات زائران حج ۱۴۰۳ طبق برنامه انجام می‌شود و زمینه برای اقدام‌های بعدی مهیا خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ شعار حج ۱۴۰۳ را «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین‌باره گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و با توجه به محورها و توصیه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری درباره انس با قرآن و همچنین شرایط جهان اسلام و بویژه فلسطین و مشورت‌های صورت‌گرفته شعار حج ۱۴۰۳ انتخاب شده است.

نواب افزود: در انتخاب این شعار چالش‌های مهم جهان اسلام و امت اسلامی و بویژه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزات آنان علیه اشغالگران صهیونیست و آثار عملیات طوفان الاقصی در زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین مدنظر قرار گرفته است؛ چرا که ظلم و ستمی که امروز توسط رژیم اشغالگر فلسطین اتفاق افتاده بی‌سابقه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «لایحه نحوه برگزاری تجمعات» به کجا رسید؟
  • برگزاری جشن فارغ‌ التحصیلی دانش آموختگان غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی
  • افزایش ۴۶ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات
  • گزارش اعضای تیم اقتصادی از اقدامات و دستاورد‌های یکساله دولت/ دکتر رئیسی: اعضای دولت به دستاورد‌های فعلی اکتفا نکرده و تلاش خود را مضاعف کنند
  • گزارش اعضای تیم اقتصادی از اقدامات و دستاوردهای یکساله دولت/ رئیسی: اعضای دولت به دستاوردهای فعلی اکتفا نکرده و تلاش خود را مضاعف کنند
  • برقراری سفرهای ۲۳ روزه عراق
  • راهپیمایی «جمعه‌ خشم و انزجار» در اهواز برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار در اهواز
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران
  • حمایت قاطع مراکشی‌ها از غزه/ برگزاری ۱۲۵ راهپیمایی در ۶۰ شهر