Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@16:13:56 GMT

ثبات قیمت نفت در معاملات امروز

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۰۱۹

قیمت نفت در معاملات امروز تغییر چندانی نکرد و بشکه‌ای 59.43 دلار فروخته شد. ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تاحدی زیادی ثابت ماند و مقداری از خسارات ساعات اولیه معاملات را جبران کرد.

هر بشکه نفت برنت با یک سنت افزایش 59.43 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت افزایش 53.94 دلار معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نشانه‌هایی از اینکه هنوز مازاد عرضه در بازار وجود دارد به همراه نگرانی‌های در مورد رشد اقتصادی چین، بزرگ ترین واردکننده نفت، در ساعات اولیه معاملات بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد کرد.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازارهای سی‌ام سی گفت: «افت قیمت نفت نشان‌دهنده دیدگاه کاهشی تقاضا برای انرژی در جهان است چراکه به نظر می رسد، رکود تولیدات کارخانه‌ها و معاملات تجاری به این زودی‌ها پایان نمی یابد.»

روسیه، دومین تولیدکننده نفت خام دیروز اعلام کرد که در ماه سپتامبر به توافق کاهش تولید متعهد نبوده زیرا تولید میعانات گازی را جهت آمادگی برای زمستان افزایش داده است.

کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان نفتی غیراوپکی نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس، در ماه دسامبر 2018 توافق کردند تا تولید نفت خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه از ابتدای امسال کاهش دهند.

بعلاوه، مذاکرات میان کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید نفت در میادین مشترک منطقه بی طرف میان دو کشور با ظرفیت روزانه 500 هزار بشکه، می‌تواند به این معنا باشد که عرضه بیشتر به بازار بازمی‌گردد.

اما هرگونه افزایش در این منطقه بی‌طرف با کاهش‌های تولید جبران و کویت تحت توافق کاهش تولید اوپک جبران خواهد شد.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم به 6 درصد کاهش یافت که کمترین میزان در 27 سال و نیم اخیر است. منبع: فارس برچسب ها: ثبات قیمت ، نفت ، معاملات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ثبات قیمت نفت معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که عربستان سعودی برای به تعادل رساندن بودجه خود به قیمت نفت بیش از ۹۶ دلار برای هر بشکه نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول در چشم‌انداز اقتصادی منطقه‌ای خود اعلام کرد ریاض برای متعادل کردن بودجه خود به میانگین قیمت نفت ۹۶ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه و نگه داشتن رقم تولید نفت خام در سطح روزانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ میلادی نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، عربستان امسال به قیمت نفت بالاتر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد نیاز خواهد داشت، زیرا خود از پیشگامان برنامه کاهش عرضه نفت ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) است.

برآورد صندوق بین‌المللی پول نسبت به برآورد پیشین در ماه اکتبر ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. این مؤسسه جهانی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که عربستان در سال ۲۰۲۴ روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

رقم برآوردی این صندوق برای قیمت نفت با هدف به تعادل رساندن بودجه عربستان بالاتر از قیمت کنونی برنت است که نزدیک به ۸۹ دلار معامله می‌شود.

سعودی‌ها ائتلاف اوپک‌پلاس را در زمینه کاهش عرضه برای جلوگیری از مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها رهبری کرده‌اند و از ژوئیه گذشته کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای را در دستورکار داشته‌اند.

اقدام‌های اوپک‌پلاس به بهبود بازارهای جهانی نفت خام کمک کرده است، اما از آنجا که ریاض کاهش عرضه داوطلبانه را در دستور کار دارد، برای جبران کمبودها در بودجه به قیمت‌های بالاتر نفت نیاز دارد.

ریاض برای تحقق اهداف جاه‌طلبانه محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان که شامل صرف صدها میلیارد دلار برای پروژه‌های مختلف از جمله طرح کلانشهر «نئوم» تا به خدمت گرفتن ستاره‌های فوتبالی جهان است، به درآمدهای نفتی بالای نیاز دارد.

دولت عربستان به‌عنوان راهی برای پر کردن شکاف‌ها به بدهی متوسل شده و در ژانویه امسال ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه است که معادل بیش از نیمی از کسری مالی پیش‌بینی‌شده برای سال جاری میلادی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی کانال ۴۴ میلیون
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • قیمت طلا و سکه یک اردیبهشت۱۴۰۳ / سکه در نزدیکی ۴۴ میلیون
  • قیمت طلا و سکه یک اردیبهشت۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی کانال ۴۴ میلیون
  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت