Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@22:48:29 GMT

شورش در شیلی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۰۲۲

در اعتراضات خشونت‌آمیز پایتخت شیلی ۷ نفر دیگر کشته شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روز گذشته هم ۳ نفر هنگام غارت یک فروشگاه کشته شدند. تداوم خشونت‌ها در حالی است که به مدت ۱۵ روز مقررات منع آمد و شد در حال اجراست. رئیس جمهور شیلی اعلام کرد کشور در وضعیت جنگی است. این بدترین خشونت‌ها در شیلی طی سال‌های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیلی مدت‌ها یکی از باثبات‌ترین کشور‌های منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شد. تصاویر مختلف از ناآرامی‌های این کشور نشان می‌دهد که نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضان از ماشین‌های آب پاش استفاده کرده و پلیس ضد شورش نیز در حال بازداشت معترضان است. معترضان به شرایط اقتصادی، ابتدا براساس یک سنت اعتراضی ماهیتابه و قابلمه به دست به خیابان‌های پایتخت آمده و اعتراض خود را با کوبیدن ظروف به یکدیگر نشان دادند، اما این اقدام در برخی مناطق سانتیاگو به درگیری برخی معترضان با پلیس ضدشورش منجر شد. در برخی مناطق معترضان به تخریب اموالی عمومی از جمله آتش زدن اتوبوس‌ها و فروشگاه پرداختند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شیلی شورش غارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاپ: چرخه خشونت‌ها در خاورمیانه متوقف شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنشی منفعلانه خواستار توقف تنش‌ها در خاورمیانه شد.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه در واکنش به حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار توقف اقداماتی شد که می‌توانند چرخه خشونت در خاورمیانه را تقویت کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان پس از حمله‌های تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، هشدار داد که این خشونت‌ها ممکن است خاورمیانه را درگیر جنگی بزرگ‌تر کند.

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان دیروز هم بر لزوم آتش بس در نوار غزه و رساندن فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم جنگ زده در این باریکه تاکید کرد.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در پیامی به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر برای مسلمانان جهان از ادامه جنگ در غزه ابراز ناراحتی کرد.

کد خبر 6078103

دیگر خبرها

  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند
  • خشونت برخاسته از بی‌تفاوتی/تن‌ها راه تامین ثبات در منطقه/انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را بستند
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیکو را بستند
  • خشونت علیه اسرائیل را متوقف کنید!
  • پاپ: چرخه خشونت‌ها در خاورمیانه متوقف شود
  • واکنش کشورهای آمریکای لاتین به حمله ایران به رژیم صهیونیستی