Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@15:30:20 GMT

توپک ماکارونی و پنیر برای بچه‌های بدغذا

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۱۴۸

توپک ماکارونی و پنیر برای بچه‌های بدغذا

چی لازم دارم:
ماکارونی فرمی - 450 گرم
پنیر چدار - 400 گرم
شیر - یک و یک چهارم فنجان
آرد – نصف فنجان
کره – یک چهارم فنجان
تخم مرغ - 2 عدد
پودر سوخاری - 3 فنجان
نمک و فلفل - به میزان دلخواه
روغن برای سرخ کردن – به میزان لازم
چطور بپزم:
ماکارونی فرمی را طبق دستور روی بسته حدود 10 تا 15 دقیقه در آب جوش بپزید تا نرم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس آبکشی کنید و کنار بگذارید.
پنیر چدار را درشت رنده کنید و کنار بگذارید. ماهی تابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید و کره را در آن بریزید تا باز شود. سپس آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید تا رنگ آرد کرمی شود. یک فنجان شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مایه غلیظ شود. پنیر رنده شده را کم کم اضافه کنید. به این صورت که هربار با دست کمی پنیر بریزید و هم بزنید.
مایه را هم بزنید تا پنیر کاملا حل و مایه نرم و یکدست شود. ماکارونی پخته شده را به مایه پنیری اضافه، خوب ترکیب و به میزان دلخواه با نمک و فلفل آن را مزه دار کنید.
ماکارونی و پنیر را در یک ظرف دردار بریزید و ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. کف سینی، کاغذ روغنی بیندازید یا با کمی روغن آن را چرب کنید. به اندازه گردو از ماکارونی و پنیر بردارید و با دست آن را گلوله کنید. توپک های ماکارونی و پنیر را در سینی بچینید و سینی را دست کم یک ساعت در فریزر قرار دهید.
تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و یک چهارم شیر را به آن اضافه کنید. سپس هم بزنید تا یکدست شود. پودر سوخاری را در ظرف مناسبی بریزید. توپک ماکارونی و پنیر را به ترتیب در مایه تخم مرغ قرار دهید و بعد در پودر سوخاری بغلتانید تا همه جای توپک به آرد سوخاری آغشته شود.
ماهی تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مقدار لازم روغن داخل آن بریزید. زمانی که روغن داغ شد توپک ها را داخل روغن بیندازید و حدود ۴-۳دقیقه سرخ کنید تا برشته و طلایی شود.
سپس روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی اش جذب شود. توپک های ماکارونی و پنیر سوخاری را در ظرف بچینید و همراه با سس سرو کنید. این توپک ها آن قدر خوشمزه است که بچه های بد غذا و بهانه گیر را هم غافل گیر می کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی توپک توپک ماکارونی و پنیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود

ماموستا رحیم عثمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به وعده صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی و با بیان اینکه دفاع جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای ایرانیان و تمامی منصفان عالم بود اظهار داشت: بی‌تردید کسانی که شرارت‌های رژیم صهیونیستی و یهود را دنبال می‌کنند از این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرسند شدند.

وی تصریح کرد: بی‌شک با این حرکت، هیمنه پوشالی یهود و استکبار جهانی درکوبیده شد و دل مسلمانان شاد شد.

امام جمعه اهل‌سنت سلماس گفت: امید است که با عنایت خداوندی، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های دفاعی موفق باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم)
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • تراشتگن: این صحنه مایه شرمساری فوتبال جهان بود
  • تراشتگن: اعلام نشدن گل بارسلونا مایه خجالت جامعه فوتبال بود