Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@06:25:59 GMT

بورس به روند رشد برگشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۳۰۱

بورس به روند رشد برگشت

خبرگزاری آریا - امروز شاخص بورس تهران به مدد چند نماد فلزی در کنار برخی نمادهای پالایشی و پتروشیمی توانست به روند رشد بازگردد اما شاخص کل هم وزن همچنان با افت مواجه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در بورس تهران 144سهم با رشد قیمت و 192سهم با افت قیمت مواجه شدند. اما در مجموع شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست با 785واحد رشد به رقم 302هزار و 176واحدی را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص کل هم‌وزن نیز با 1668واحد کاهش در تراز 80هزار و 425واحدی قرار گیرد. در عین حال شاخص آزاد شناور با 48واحد کاهش عدد 342هزار و 312واحدی را تجربه کرد.
در عین حال شاخص بازار اول با 1430واحد افزایش رقم 220هزار و 242واحد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با 2244واحد کاهش عدد 611هزار و 704را تجربه کرد.
فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس 383، 289و 217واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشت، اما در طرف مقابل بانک اقتصاد نوین، حفاری شمال و کابرآتوار داروسازی دکتر عبیدی هر کدام به ترتیب 107، 94و 46واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشت.
امروز در گروه مواد دارویی 154میلیون سهم به ارزش بیش از 147میلیارد تومان دادوستد شد و این گروه توانست بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد.
پس از گروه مواد دارویی به ترتیب گروه خودرو، بانک و فلزات اساسی بیشترین معاملات را تجربه کردند.
در فرابورس ایران نیز 77سهم با رشد قیمت و 123سهم با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و در نهایت شاخص کل فرابورس ایران با 26واحد کاهش روبه‌رو شد و در تراز 3706واحدی قرار گرفت.
ارزش کل معاملات فرابورس ایران به رقم 714میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم 1.3میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
به گزارش ایسنا، ارزش کل معاملات بورس ایران به رقم 1295میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از سه میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم 300هزار و 299رسید.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره قبولی بورس در آخرین روز کاری سال 1402/جهش۳۴ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش صدای ایران، در معاملات روز دوشنبه بیست و هشتم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران ۳۴ هزار و ۶۸۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۲ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۸ هزار و ۷۹۴ واحدی در رقم ۷۴۲ هزار و ۵۷۵ واحدی ایستاد. 


شاخص کل فرابورس با رشد ۲۹۹ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۳۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۲ هزار و ۳۷ واحد به سطح ۱۳۷ هزار و ۵۸۴ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام
بر اساس گزارش اکوایران، امروز فملی، فولاد، شپنا، وبملت و شبندر نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وپارس، سدشت و اپال از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس و بپاش بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای فالوم، اتکای و پخش بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بیوتیک، آردینه و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام
امروز ارزش معاملات خرد نیز با افزایش همراه بود و سطح ۳ همتی را پشت سر گذاشت و در تراز ۴ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومانی قرار گرفت.

بازار سهام امروز شاهد ورود نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی به سهام و نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان به صندوق های درآمدثابت بود.

بیشترین ارزش معاملات
در معاملات امروز نماد افران بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۹۹ میلیارد تومان بود. 

پس از افران، یاقوت بیشترین ارزش معاملات را داشت و اهرم رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد کمند و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات
در جدول حجم معاملات نیز سهام وبصادر با بش از یک میلیارد سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد افران و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

دیگر خبرها

  • نمره قبولی بورس در آخرین روز کاری سال 1402/جهش۳۴ هزار واحدی شاخص کل
  • رشد چشمگیر بورس حُسن ختام سال ۱۴۰۲ بازار سهام
  • بورس امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ شاخص و نمای بازار
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • بورس امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۱۵۰۰ واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس ۲۶ اسفند/ بازگشت بورس به روزهای رکودی
  • کاهش هزار و ۵۱۷ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان تلخ به کام سهامداران