Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@11:52:28 GMT

اعضای هیات علمی جایزه جلال آل احمد منصوب شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۳۲۶

اعضای هیات علمی جایزه جلال آل احمد منصوب شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه اعضای هیات علمی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد را منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، پس از پیشنهاد هیات امنای جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد، «سیدعباس صالحی» در احکامی، محمد سرور مولایی، منیژه آرمین، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، شهریار عباسی، حمیدرضا شاه‌آبادی، مریم برادران، مجید قیصری و مهدی قزلی را به عنوان اعضای هیات علمی دوره دوازدهم این رویداد ادبی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا شرفی‌خبوشان به عنوان دبیر علمی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب شده بود.

گفتنی است، از عمده وظایف هیات علمی جایزه ادبی جلال آل احمد، تصویب شیوه‌نامه اجرایی و نیز انتخاب هیات داوران چهار بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری است.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ منطقه آزاد اروند اعضای هیات علمی جلال آل احمد صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد

خبرگزاری علم و فناوری آنا_ نادیا عابد؛ مطابق آمار موسسه پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش عالی، تعداد دانشجویان ایران پس از انقلاب با رشد چشمگیری همراه بوده است، جمعیت دانشجویی کشور اوایل انقلاب حدود ۱۶۰ هزار نفر و نیم درصد جمعیت کشور بود، اما این آمار امروز به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است که ۵ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد. 

در بازه مورد مطالعه سال‌های ۹۱-۱۳۹۰ تا ۹۲-۱۳۹۳ روند تعداد دانشجویان دارای افت و خبر‌هایی بوده است به این معنی که تعداد دانشجویان در این سال‌ها همواره افزایشی بوده و پس از آن در شان سال اخیر روندی کاهشی داشته است. در این سال‌ها جمعیت دانشجویی از ۴۸۱۱۵۸۱ نفر در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ به ۳۰۷۰۷۴۸ نفر در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴٠٠ رسیده است. تعداد جمعیت دانشجویان زن و مرد در طی سال‌های ۹۹- ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ نزدیک به هم است که نشان دهنده‌ کاهش تعداد دانشجویان زن است.

بررسی روند تعداد دانشجویان به تفکیک گروه تحصیلی

س روند جمعیت دانشجویی در همه گروه‌های تحصیلی به استثنای گروه علوم پزشکی نسبت به سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ کاهش یافته است. در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی کشاورزی و دامپزشکی و هنر جمعیت دانشجویی به ترتیب از ۲۱۹۰۹۵۰، ۲۶۴۳۸۰، ۱۵۰۴۸۶۶، ۲۱۹۷۴۰، و ۳۸۵۵۴۰ نفر در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ به ۱۴۸۰۹۶۴، ۲۰۶۱۰۹، ۷۱۴۳۷۲، ۱۰۱۷۱۳ و ۲۱۵۶۹۹ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کاهش یافته است، اما در گروه علوم پزشکی جمعیت دانشجویی در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ از ۲۴۶۱۰۵ به ۲۴۶۱۰۵ در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ افزایش داشته است.

 روند تعداد دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی 

 تعداد دانشجویان دوره‌های دکتری تخصصی و دکتری حرفه‌ای در بازه مورد مطالعه ۹۱_۱۳۹۰ تا ۴۰۰_۱۳۹۹ روندی افزایشی داشته است. اما روند تعداد دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی افت و خیز‌هایی در بازه زمانی مود مطالعه داشته اند، به صورتی که روند کاهشی تعداد دانشجویان در دوره‌های کارشناسی و کاردانی از سال ۹۴-۱۳۹۳ و دوره کارشناسی ارشد از سال ۹۶-۱۳۹۵ آغاز شده است.

 روند تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت به تفکیک جنسیت 

 اگرچه طی چند سال اخیر تعداد اعضای هیئت علمی زن افزایش یافته است، اما همچنان شکاف زیادی بین تعداد اعضای هیئت علمی زن و مرد وجود دارد.

روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد

بیشترین تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به ترتیب شامل مرتبه‌های استادیار، مربی، دانشیار، استاد و مربی آموزشیار است، همچنین این نمودار نشان می‌دهد که روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد بیش از سایر مرتبه‌های علمی در طی سال‌های اخیر بوده است و به نظر میرسد که ترکیب اعضای هیئت علمی رو به بهبود است.

 

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ایتالیایی‌ها از ژانگ ییمو تجلیل می‌کنند
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/ مرمت زمان‌بر است
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/مرمت زمان بر است
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد