Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@06:55:38 GMT

تالار حافظ سبزپوش شد/رشد ۷۸۶ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۳۲۷

تالار حافظ سبزپوش شد/رشد ۷۸۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار که دومین روز کاری خود در هفته جاری رابا روند نزولی آغاز کرده بود در پایان معاملات روند صعودی پیدا کرد و با رشد ۷۸۶ واحدی به ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه 29 مهرماه) در ادامه روند نزولی خود در روز گذشته در ساعات ابتدایی دومین روز معاملاتی خود در هفته جاری ریزش 963 واحدی داشت و به ارتفاع 300 هزار و 427 واحد رسید و در ادامه روز با رشد ۷۸۶ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با نوسان مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۷۸۶ واحد رشد معادل ۰.۲۶ درصد به ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۱۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۶ درصد به ۸۱ هزار و ۲۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۶۸ واحد افت معادل ۲.۰۳ درصد به ۸۰ هزار و ۴۲۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۱۶ واحد افت، معادل ۲.۰۳ درصد به ۵۳ هزار و ۸۲۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۶ واحد کاهش، معادل ۰.۰۱ درصد به ۳۴۲ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۳۰ واحد صعود معادل ۰.۶۵ درصد به ۲۲۰ هزار ۲۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۳۹ واحد کاهش معادل ۰.۳۶ درصد، به ۶۱۱ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، وبصادر - بانك صادرات ايران، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس امروز صبح (دوشنبه 29 مهرماه) در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار دارند که در میان آنها تنها 3 نماد وبصادر - بانك صادرات ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس روند صعودی دارد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز صبح نمادهای فملی با 255 واحد، فولاد با 216 واحد، کگل با 145 واحد و کچاد با 101 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای شخارک با 108 واحد، رمپنا با 93 واحد و دعبید با 88 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

در پایان معاملات امروز ۶ نماد فولاد با ۳۸۳ واحد، فملی با ۲۸۹ واحد، شبندر با ۲۱۷، پارس با ۱۸۲ واحد، تاپیکو با ۱۳۱ واحد، کگل با ۱۲۳ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای فاذر، غشان، آسیا، غسالم، البرز، سهگمت و ما بیشترین افزایش قیمت و نمادهای حفاری، ونوین، ثنوسا، چفیبر، سمازن، غگرجی و کسعدی بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۰۰ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۲۱۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: بورس و اوراق بهادار روز گذشته (یکشنبه 28 مهرماه) با ریزش شدید بیش از ۸۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۱ هزار و ۹۷۸ واحد به پایان رسید. جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می داد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام با افت سنگین حداقل ۳ درصد مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی روز گذشته اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۲۴۸ واحد ریزش معادل ۲.۶۶ درصد به ۳۰۱ هزار ۳۹۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۲۱۶ واحد افت معادل ۲.۶۶ درصد به ۸۱ هزار یک واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۵۵۳ واحد رشد معادل ۳.۰۲ درصد به ۸۲ هزار و ۹۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۷۰۸ واحد افزایش، معادل ۳.۰۲ درصد به ۵۴ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۴۸۷ واحد کاهش، معادل ۲.۹۷ درصد به ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحد، شاخص بازار اول با ۶۲۹۲ واحد افت معادل ۲.۸۰ درصد به ۲۱۸ هزار ۸۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۴۴۳ واحد کاهش معادل ۲.۴۵ درصد به ۶۱۳ هزار و ۹۵۶ واحد رسیده بودند.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۶ نماد وبملت با ۳۷۴ واحد، شتران با ۳۰۵ واحد، تاپیکو با ۳۰۵ واحد، پارسان با ۳۰۴ واحد، کگل با ۲۸۰ واحد، رمپنا با ۲۷۶ واحد و فملی با ۲۷۰ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین قیمت سهام نمادهای غچین، ختراک، غشصفا، غنوش، بسویچ، آسیا و غشان بیشترین افزایش قیمت و نمادهای بترانس، کپارس، غگل، حتوکا، شلعاب، دشیمی و پدرخش بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۱۶ هزار و ۵۳۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۲۶ فروردین/افت۱۱ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۱۱۱۹۴ واحدی به ۲,۱۹۶,۷۷۶رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ با افت ۱۱۱۹۴ واحدی به ۲,۱۹۶,۷۷۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۲۶۷۷.۵۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۴.۰۸۶ میلیارد سهم بود که طی ۹۵,۸۸۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۳,۳۸۰.۲۸۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۶,۱۶۶,۹۲۰.۳۵۷ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 744410

دیگر خبرها

  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • شاخص بورس امروز ۲۷ فروردین/رشد ۱۰ هزار واحدی
  • شاخص بورس امروز ۲۶ فروردین/افت۱۱ هزار واحدی
  • ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد/ ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • ریزش ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس!
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد | ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل
  • ریزش سنگین شاخص کل بورس +نقشه
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد
  • شاخص بورس امروز ۲۵ فروردین/افت ۵۳ هزار واحدی