Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز فصل مهاجرت و کوچ پرندگان مهاجر از سیبری به سمت تالاب‌های این استان خبر داد و گفت: این پرندگان برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود آمده‌اند. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه هر ساله در همین حوالی پرندگان مهاجر از سمت شمال اروپا و سیبری برای زمستان‌گذرانی به گیلان مهاجرت می‌کنند اظهار داشت: سالانه چیزی حدود 70 گونه از انواع پرندگان مهاجر به تالاب‌های مختلف گیلان واقع در مناطق شرقی و غربی استان وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه پرندگان مهاجر تا اواخر اسفند در تالاب‌های این استان ماندگار هستند عنوان کرد: تالاب‌های بین‌المللی انزلی، پارک  ملی  بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه صومعه‌سرا از جمله تالاب‌هایی در گیلان هستند که از پرندگان مهاجر میزبانی می‌کنند.

اکبری‌پور امکان حضور بیش از 200 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر در گیلان را از قابلیت‌های ارزشمند تالاب‌های این استان خواند و تصریح کرد: خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از مهمترین پرندگان مهاجری هستند که هرساله به تالاب‌های گیلان کوچ می‌کنند.

تالاب‌های آذربایجان غربی میزبان 150 پرنده مهاجرتالاب‌های خراسان رضوی سالانه قلمرو بیش از 15 هزار پرنده مهاجر استسالانه 4.5 میلیون پرنده مهاجر به ایران می‌آیند، 1.5 میلیون شکار می‌شوند

وی گیلان را به علت دارا بودن زیستگاه‌های مناسب، دارای پرندگان شکاری بسیار پر‌ارزشی دانست و گفت: در راستای حفظ و حراست از تالاب بین‌المللی انزلی و جلوگیری از پدیده تالاب‌خواری که در چند سال اخیر در گیلان شاهد بروز آن هستیم یگان حفاظت محیط زیست استان با تمام توان خود با این پدیده مبارزه می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته تعداد 5 دستگاه بیل میکانیکی در شهرستان‌های لنگرود و لاهیجان توقیف و متخلفان به مراجعه قضایی تحویل داده شدند افزود: مبارزه با پدیده تالاب‌خواری در دستور کار محیط زیست قرار دارد و در صورت مشاهده، با مسببان آن به شدت برخورد می‌شود.

اکبری‌پور از اقدام یک فرد غیر بومی با هویتی مشخص که با بهره‌گیری از افراد بومی و با استفاده از تعطیلات چند روز گذشته قصد تصرف بیش از 2 هزار و 500 متر از اراضی تالاب انزلی را در حوزه روستای آبکنار داشت پرده برداشت و گفت: این شخص با هوشیاری و حضور به موقع تیم ویژه یگان در حین ارتکاب جرم دستگیر شد.

وی با تأکید بر اینکه یگان حفاظت محیط زیست گیلان فرد مذکور را پس از مستند‌سازی کامل و اخذ دستور از مقام قضایی شهرستان انزلی تحویل نیروی انتظامی داده است خاطرنشان کرد: تنها محیط زیست قادر به برخورد و شناسایی متخلفان و تالاب‌خواران نیست و سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز در این امر باید مشارکت فعالی داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه پدیده تالاب‌خواری کمر به نابودی عرصه‌های بی‌نظیر و اکوسیستم تالاب‌های استان بسته است اظهار داشت: بدون همکاری مشترک ارگان‌های مرتبط دولتی، نیروی انتظامی، مردم و دوستداران محیط زیست مبارزه با تالاب‌خواران به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

اکبری‌پور مبارزه بی‌امان با سوداگران پرندگان شکاری در گیلان را از جمله اهداف یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد و ابراز داشت: تخریب و معدوم‌سازی بیش از 200 تله باز گیری بر روی زمین و درخت از جمله اقداماتی است که در روزهای اخیر و در راستای حراست از ذخایر طبیعت توسط محیط‌بانان گیلانی انجام شده است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار جام جم افزود: در این ارزیابی شاخص هایی مانند تعداد سلاح های کشف شده مجاز و غیر مجاز، شکارغیرمجاز، کشف سلاح جنگی، صید پرندگان، صید آبزیان، تعلیف غیرمجاز دام، ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در مجموع یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با کسب حداکثر امتیاز رتبه اول را کسب نمود وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بحث تجهیزات محیطبانان در سرلوحه کار قرار گرفته است، افزود: افزایش ۴۰۰ درصدی جیره غذایی محیط بانان، تجهیز پاسگاه های محیط بانی به ۴۰ دستگاه موتورسیکلت، خرید تجهیزات انفرادی و البسه،تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی ، راه اندازی شبکه بی سیم دیجیتال، جذب و تبدیل وضعیت ۱۷ محیط بان از جمله موارد موثر در افزایش بهره‌وری شده است شکاریان اظهارداشت: در بحث آموزش محیطبانان بعنوان ضابطین دادگستری، دوره های آموزش متعددی در مباحث حقوقی، بکارگیری سلاح، دفاع شخصی، تیراندازی و دوره های محیط بانی بطور مستمر و سالانه برگزار می‌گردد مدیرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالی خاطرنشان کرد:کشف قریب به 90 قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از 300 فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی،اجرای برنامه های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله  فعالیت های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است. شکاریان با بیان در شاخص های برنامه و بودجه این اداره کل در ۳ شاخص رعایت سقف پرسنلی، پاسخگویی و تحقق ردیف های درآمدی در رتبه برتر کشوری و در شاخص تخصیص اعتبارات استانی در رتبه ۴ کشوری  قرار گرفته است افزود: در مجموع شاخص های برنامه و بودجه این استان جزو ۵ استان برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است. وی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان های ویژه به لحاظ محیط زیست طبیعی است، افزود: با عنایت به شاخص هایی مانند جمعیت حیات وحش، زیستگاه ها و امور مناطق و ذخائر ژنتیکی، این اداره کل با حداقل بضاعت نیروی کارشناسی نسبت به سایر استان ها در رتبه ششم کشوری قرار گرفته که نشان دهنده فعالیت های مناسب کارشناسان این حوزه و قابلیت های طبیعی استان است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری