Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:22:07 GMT

اعضای هیات علمی جایزه ادبی جلال معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۴۲۶

اعضای هیات علمی جایزه ادبی جلال معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پس از پیشنهاد هیات امنای جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد، دکتر سیدعباس صالحی در احکام جداگانه، محمد سرور مولایی، منیژه آرمین، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، شهریار عباسی، حمیدرضا شاه‌آبادی، مریم برادران، مجید قیصری و مهدی قزلی را به عنوان هیات علمی دوره دوازدهم این رویداد ادبی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا شرفی‌خبوشان به عنوان دبیر علمی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب شده بود.

از عمده وظایف هیات علمی جایزه ادبی جلال آل احمد، تصویب شیوه‌نامه اجرایی و نیز انتخاب هیات داوران چهار بخشِ داستان بلند و رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری است.

بر اساس فراخوان دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، داوری آثار از میان کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار در یکی از حوزه‌های رمان و داستان بلند، مستندنگاری، نقد ادبی و مجموعه داستان کوتاه در ایران منتشر شده باشند، انجام می‌شود.

جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه برگزار شده و هر سال هم‌زمان با سالروز تولد جلال آل احمد، با انتخاب آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد. سال گذشته در دوره یازدهم، رمان رهش از رضا امیرخانی، کتاب برگزیده این جایزه اعلام شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی جایزه جلال سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در این مراسم از زحمات محمد دهقان بنادکی تقدیر و احمد آخوندی ابراهیم آباد به عنوان سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد.

سرپرست فرمانداری مهریز در این مراسم تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت برنامه‌های خود دانست و گفت: شهرستان مهریز درای پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی است و با توجه به نزدیکی به مرکز استان برنامه‌های متعددی در راستای یزد نوین برای مهریز در نظر گرفته شده است.

احمد آخوندی افزود: امیدواریم با وحدت و همدلی و همراهی مردم و کمک مسئولان، طرح‌های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری برسد.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم از جابجایی و تغییر برخی مدیران و مسوولان استان خبر داد و تصریح کرد: در همه حوزه‌ها و ادارات کل و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها احتمال تغییر وجود دارد، همانگونه که تغییرات تاکنون حاصل شده است.

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد