Web Analytics Made Easy - Statcounter

 متخصص روماتولوژی درباره «مضرات بالا رفتن و پایین آمدن از پله»، اظهار داشت: ورزش‌ها در پوکی استخوان دو مکانیسم دارند. اولین مکانیسم این است که وقتی استخوان تحت فشار قرار می‌گیرد، سلولی استخوان سازی می‌کند.


وی با بیان اینکه وقتی می‌ایستیم استخوان‌ها تحت فشار هستند، ادامه داد: در مقابل، شنا کردن به استخوان فشار نمیآورد تا استخوان سازی کند، بلکه عضلات را قوی کرده و قدرت فرد افزایش پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه پایین رفتن از پله‌ها در پوکی استخوان اثری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص روماتولوژی خاطرنشان کرد:اگر فشار بر مفصل کمتر وارد شود، کمتر دچار آرتروز می‌شویم؛ آرتروز علامتی می‌دهد که آن درد است. ما برای مبتلایان به آرتروز در مراحل اولیه مسکن زیادی تجویز نمی‌کنیم.


رستمیان یادآور شد: وقتی پله غیر استاندارد بوده و ارتفاع آن زیاد باشد، ۱۰ برابر فشار را هنگام بالا رفتن از پله بیشتر می‌کند و وقتی به سرعت پایین می‌آییم به غضروف پا ضربه می‌زنیم و می‌تواند باعث آسیب زانو شود.


وی تأکید کرد: ایجاد آرتروز بستگی به استاندارد بودن و نحوه بالا رفتن از پله‌ها دارد، اما بالا و پایین رفتن از پله‌ها به پوکی استخوان مربوط نمی‌شود.
این متخصص روماتولوژی تصریح کرد: در آرتروز به غضروف‌ها آسیب می‌رسد و ایجاد درد می‌کند. درد یکی از مکانیسم‌های دفاعی بدن است که نباید آن را زیاد سرکوب کرد؛ مگر اینکه در مراحل خیلی شدید باشد.


رستمیان اضافه کرد: در مراحل اولیه، بهترین درمان آرتروز این است که عضلات اطراف مفصل تقویت شوند و دوم اینکه اگر کسی اضافه وزن زیادی دارد، آن را کم کرده تا به مفاصل فشار وارد نشود.


وی ابراز داشت: بسیاری از دارو‌های غضروف ساز به بازار آمده که در مصرف آن اختلاف نظروجود دارد و هنوز شواهد قطعی اثر بخشی آن‌ها وجود ندارد؛ اما ممکن است آرتروز به جایی برسد که استخوان‌ها به یکدیگر بچسبند و هنگام راه رفتن درد شدیدی داشته باشند؛ در این زمان عمل جراحی لگن، زانو و شانه نتیجه خوبی دارد، اما در مراحل اول، بیشتر مراقبت، آموزش و تقویت عضله مورد تاکید است.


این متخصص روماتولوژی اضافه کرد: مصرف مُسکن باید در حد نیاز باشد و ما به بیماران می‌گوییم ُمسکن را در شب استفاده کنند؛ البته ابتدا به بیماران پماد، سپس قرص و در نهایت مسکن می‌دهیم.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت پوکی استخوان درد استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم

سرمربی برزیلی پرسپولیس فصل گذشته در شرایطی به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی انتخاب شد که قرمزها بعد از جدایی چند مربی، به دنبال استخدام دستیار خارجی بودند و بعد از شروع فصل، اوسمار را انتخاب کردند.

اوسمار در این خصوص اظهار داشت: من همیشه انگلیسی خواندم و روی لیگ‌های دیگر مطالعه کردم. می‌دانستم شاید در آینده فوتبالم در خارج از برزیل کار کنم. فکر می‌کردم از تایلند یا کشورهای عربی برایم پیشنهاد بیاید اما هیچوقت فکر نمی‌کردم از ایران پیشنهاد دریافت کنم.

او با اشاره به دریافت پیشنهاد پرسپولیس گفت: وقتی پیشنهاد پرسپولیس و بزرگی این باشگاه را دیدم و مطالعه و تحقیقات کردم، در ۳۶ ساعتی که زمان داشتم، قبول کردم و به ایران آمدم.

سرمربی قرمزها در مورد آشنایی با یحیی گل‌محمدی نیز عنوان کرد: آمدنم به ایران رابطه مستقیم با آقا یحیی داشت و به خاطر ایشان آمدم.

ویه را با اشاره به شناخت از ایران توضیح جالبی داد و گفت: در آن ۳۶ ساعت ارتباط زیادی برقرار کردم. اخباری که از ایران به غرب می‌آید، خیلی متفاوت است اما وقتی می‌آیی، همه چیز فرق می‌کند. ما با آقای مارکو که الان کمک مربی استقلال خوزستان هستند، در سی بی اف با هم مجوز مربیگری گرفتیم. ایشان هم وقتی به اینجا آمدند، نظرشان عوض شد. یکی از دوستانم که در کنسول اروگوئه در ایران بود، برایم توضیح داد زندگی در ایران خیلی خوب است. راجع به فوتبال مستقیم با آقا یحیی صحبت کردم، اما درباره زندگی در اینجا به من اطمینان دادند کشور خوبی است و من هم شک نکردم و آمدم.

وی همچنین درباره شناخت از فوتبال ایران نظرات جالبی داشت: فوتبال ایران در کل دنیا شناخته شده است. وقتی تیم ملی ایران به جام جهانی آمدند، در کمپ تیم کورینتیانس تمرین می‌کردند. دوستان من آنجا کار ترجمه انجام می‌دادند و تقریبا شناخت من از آنجا شروع شد و با بچه‌هایی که در آن کمپ بودند، صحبت کردم و آشنا شدم. در جام جهانی هم تقریبا ۸۰ درصد بازی‌ها را دیدم.

کد خبر 846519 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • برگردید تا غرق نشوید
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است