Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:21:58 GMT

۵درصد مرکبات گیلان نارنگی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۴۸۳

۵درصد مرکبات گیلان نارنگی است

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۹۰درصد محصول مرکبات استان شامل پرتقال رقم های محلی، خونی و تامسون، ۵ درصد نارنگی و ۵ درصد گریپ فروت، دارابی، بالنگ و نارنج است.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا گفت: گیلان رتبه پنجم تولید مرکبات کشور را دارد و هم اکنون ۲۶ هزار بهره بردار گیلانی ۴درصد مرکبات کشور را تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۵هزار تن مرکبات در استان تولید شد، افزود: پیش بینی می شود، امسال ۱۷۵هزار تن مرکبات در استان برداشت شود و میزان دقیق آن پس از برداشت نهایی این محصول اعلام می شود.

پارسافر ادامه  داد: علاوه بر تازه خوری و فروش در بازارهای محلی، مرکبات تولید شده در گیلان در انبارها برای شب عید ذخیره می شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود، امسال انواع مرکبات به ارزش ۳هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از باغ های مرکبات استان برداشت شود.

پارسافر با بیان اینکه گیلان بیش از ۱۱هزار هکتار باغ مرکبات دارد، افزود: ۹۰درصد محصول مرکبات استان شامل پرتقال رقم های محلی، خونی و تامسون، ۵درصد نارنگی و ۵درصد گریپ فروت، دارابی، بالنگ و نارنج است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت مرکبات از اواخر آبان آغاز و تا اواخر دی ادامه دارد گفت: بخش عمده مرکبات استان در شهرستان های رودسر، املش و لنگرود تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت مرکبات گیلان مطلوب است، افزود: ۲واحد فرآوری مرکبات در شهرستان رودسر فعال است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت شکوفه‌های درختان بیدمشک از سطح ۳۰ هکتار بصورت پراکنده در حاشیه چشمه سار‌ها و رودخانه‌های شهرستان قزوین خبر دادو گفت: از این میزان سطح بالغ بر۷۰ تن غنچه گیاه دارویی بیدمشک جهت فرآوری به داخل و خارج استان ارسال می‌شود.

محمد پیله فروش با بیان اینکه نیمه فروردین ماه تا هفته اول اردیبهشت زمان برداشت بیدمشک در استان است اظهار داشت: روستای گرگین قطب تولید بیدمشک در استان است و روستا‌ها ورتوان، اسب مرد، سوته کش، الولک هم از مناطق تولید گیاه دارویی ارزشمند بیدمشک در سطح استان هستند.

پیله فروش یادآور شد: عرق و اسانس بیدمشک طبع سرد و‌تر دارد و مقوی قلب و کاهنده قند خون و تسکین دهنده درد‌های سر و میگرن است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • قدردانی از فعالان و برترین‌ های حوزه گندم، آرد و نان در گلستان
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان