Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌حجه‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی تبریز، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کشوری و استانی و اصحاب فرهنگ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در هفدهمین دوره برگزاری این رویداد ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و ۵۰ ناشر خارجی با ۲۵ هزار عنوان کتاب حضور دارند و از میان ۹۰۰ ناشر داخلی ۸۰ ناشر شرکت کننده از خود استان هستند که این امر به نوبه‌‌ی  خود زمینه‌رقابت سالم و سازنده انتشارات استانی را فراهم می‌آورد.

 

همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در ۱۲۰ غرفه‌ و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با ۱۵ هزار عنوان منابع انتشار یافته برپا می‌شود.

 

همچنین بیش از ۵۰ برنامه‌ی فرهنگی و هنری در طول برگزاری نمایشگاه کتاب اجرا می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: سه پروژه عمرانی شهر اندیشه کلنگ زنی شد دبیرستان ۳ کلاسه خیرساز " محدثه " روستای حسن آباد کناره شهرستان نرماشیر افتتاح شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه مجلس شورای اسلامی نمایشگاه بین المللی کتاب نماینده مردم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حافظ شو» پویشی برای افزایش تعداد حافظان قرآن کریم

آیین رونمایی از پوستر و تیزر‌های سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و پویش «حافظ شو» امروز شنبه (۲۶ اسفند) با حضور محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و جمعی از مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و اصحاب رسانه برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این مراسم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم چرا که به ما توفیق داد در ماه مبارک رمضان در آستانه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرار گیریم.

اسماعیلی افزود: هم‌زمانی آغاز سال نو شمسی با شروع نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اتفاقی مبارک است که توفیق داریم آن را تجربه کنیم؛ مسأله‌ای که بسیار گرانقدر است و خداوند را به واسطه این لطف بزرگ شاکر هستیم.

وی ادامه داد: از همه همکارانم و کسانی که تلاش کردند این کار بزرگ به نحو احسن جلو رود تشکر می‌کنم.

خانواده محور قدرت آفرینی در حوزه مسایل فرهنگی اجتماعی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در نمایشگاه امسال به دنبال ایجاد فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم به همین دلیل در همه تولیدات رسانه‌ای نمایشگاه قرآن کریم بر حمایت از فرزندان و خانواده‌ها تاکید شده چراکه خانواده محور قدرت آفرینی مطلق ما در حوزه مسایل فرهنگی اجتماعی است.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: هرچه بیشتر به خانواده اهمیت دهیم و آن را تکریم کنیم به همان نسبت به قوام و همبستگی اجتماعی کشورمان کمک کرده ایم.

خانواده محور این دوره از نمایشگاه قرآن است

اسماعیلی گفت: محور اقدامات تبلیغاتی که دشمنان در کانون حملات خود قرار داده اند خانواده است و به دنبال تهی کردن خانواده از درون هستند ولی ما با تمسک به آیات و دستورات الهی در پی آن هستیم تا به آن قوام بیشتری بخشیم به همین جهت خانواده محور نمایشگاه پیش‌روست.

وی با بیان اینکه درخواست کردیم بچه‌های زیر ۱۴ سال با پدر و مادرانشان در نمایشگاه حاضر شوند، افزود: برهمین اساس تلاش کردیم رویداد‌هایی هم که برای جشنواره تعریف می‌کنیم به دنبال تقویت این محور باشد.

حفظ سوره‌های کوچک در پویش "حافظ‌شو" از سوی کودکان و نوجوانان

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری «پویش حافظ‌شو» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: شاید خیلی از بچه‌ها این سوره‌های کوچک را حفظ باشند ولی ما آن را بهانه‌ای برای گردهمایی فرزندان و خانواده‌های آنان قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تصاویری که در جریان این پویش برای ما ارسال می‌شود اهمیت زیادی دارد. انشاالله دوستان رسانه‌ای تلاش کنند این کار با قوت جلو رود و تعداد بیشتری از کودکان را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران میزبانی کنیم.

وزیر فرهنگ با تاکید براینکه برای غیر تهرانی‌ها به صورت مجازی این کار انجام شود، ادامه داد: تهرانی‌ها با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پویش حافظ شو شرکت کنند و خود را در معرض دریافت این جایزه قرار دهند و عزیزانی که در تهران حضور ندارند نیز می‌توانند از طریق ارسال ویدئو در این مراسم شرکت کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه دریافت ویدئو‌ها تا روز آخر جشنواره قرآن کریم باید ادامه داشته باشد، گفت: پویش حافظ شو در طول سال ادامه دارد تا فرزندانمان بتوانند پنج جز قرآن کریم را در طول چهار سال حفظ کنند.

وی افزود: سال ۱۴۰۴ حفظ جز ۲۹ قرآن کریم را آغاز خواهیم کرد و هرچقدر جلوتر رویم نیز تشویق‌ها افزایش پیدا می‌کند، از سفر‌های زیارتی گرفته تا سایر جوایز مادی و معنوی.

اسماعیلی گفت: در جلسه آقای رئیس جمهور با اصحاب قرآن کریم نیز گزارش موثقی از دستاورد‌های وزارت فرهنگ در طول دو سال و نیم اخیر را در موضوعات قرآنی ارائه خواهم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جامعه باید با همه وجود با کلام خداوند متعال آمیخته شود.

جایزه بین‌المللی یاسین در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد

وزیر فرهنگ در پایان راجع به برگزاری جایزه بین‌المللی یاسین گفت: این جایزه جهانی است و در مقطعی دیگر باید انجام شود که امکان جذب مخاطبان جهانی وجود داشته باشد ولی در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تنوع آثار مخاطبان را جذب کرد
  • نقش پررنگ ایسنا در اطلاع‌رسانی هفدهمین نمایشگاه قرآن مشهد
  • برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد + فیلم
  • «خانواده» محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم است / رونمایی از پویش «حافظ‌شو»
  • رونمایی از پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد
  • «حافظ شو» پویشی برای افزایش تعداد حافظان قرآن کریم
  • پویش «حافظ شو» در طول سال ادامه دارد
  • در نمایشگاه قرآن به دنبال فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم
  • محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم «خانواده» است / پویش «حافظ‌شو» رونمایی شد
  • خانواده، محور سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن