Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از خودرو محوری به عنوان یکی از جدی‌ترین آفت‌های مدیریت امور شهری در شهرهای مختلف در کشور نام برد.

به گزارش ایسنا- منوچهر فخری در جلسه مناسب سازی استان سمنان اظهار کرد: شوربختانه مدیریت شهری در کشورما بیش از آنکه انسان‌محور باشد، خودرومحور است

وی با اشاره به شکل‌گیری ستاد مناسب‌سازی در استان‌ها بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این ستاد تاکید و تصریح کرد: مناسب‌سازی یکی از موارد ضروری و بسیار مهم در بحث خدمت‌رسانی به معلولین و جانبازان از مدیریت امور شهری است که مصوبات جلسات این ستاد باید به صورت جدی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم کسب مشاوره از معلولین در اجرای طرح‌های مناسب‌سازی تاکید و تصریح کرد: باید در اجرای طرح‌های مرتبط با مناسب‌سازی معابر ویژه معلولین و جانبازان، از افراد متخصصی استفاده شود که با سختی‌ها و دشواری‌های زندگی معلولین و جانبازان آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند در اجرای مطلوب طرح‌ها موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در خصوص مناسب سازی معابر ویژه معلولین و جانبازان انجام شده، ادامه داد: با وجود اینکه کارهای خوبی در حوزه مناسب‌سازی صورت گرفته اما اقدامات انجام نشده بسیاری وجود دارد که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه معلولین و جانبازان بتوانند از خدمات اجتماعی به نحو مطلوب استفاده کنند ادامه داد: باید در بحث صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که مورد استفاده عموم و جانبازان و معلولین است، قید اجرای معابر مناسب سازی شده ویژه این معلولین از سوی شهرداری‌ها به صورت جدی در نظر گرفته شود.

فخری با اشاره به اهمیت درک نیازهای واقعی جامعه معلولین از شهرداران این استان خواست: در اجرای امور مدیریت شهری و همچنین اقدامات مناسب‌سازی از معلولین و جانبازان به عنوان مشاور استفاده کنند.

وی با اشاره به اقبال به پیاده‌راه‌ها در برخی شهرهای بزرگ دنیا و از جمله در برخی شهرهای تاریخی کشورمان گفت: در استان سمنان نیز ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و راه‌اندازی این پیاده‌راه‌ها باید در شهرهای استان نیز پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مناسب سازي شهري استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صابری: مسئله محوری تمام پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه

رضا صابری، معاون حقوقی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره لزوم توجه به بازنگری رشته‌ها در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: بر تاسیس و آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است.

وی افزود: آموزش عالی باید به سمت نیاز محوری حرکت کند؛ چرا که بیشتر پایان نامه‌ها مرتبط با نیاز کشور تدوین نشده است، در صورتی که از عمر دانشجو و هزینه مملکت نباید غافل شد.

صابری با بیان اینکه ثروت ملی باید در راستای تامین نیاز‌های جامعه هزینه شود؛ تاکید کرد: وزارت علوم با راه اندازی سامانه نان نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور را ثبت می‌کند تا دانشجویان موضوع پایان نامه‌های خود را مرتبط با آن نیاز انتخاب کنند؛ در مقابل دستگاه‌ها و صنایع هم بودجه خود را به سمت نیاز‌های آموزشی دانشگاه‌ها هدایت خواهند کرد. 

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: بستر نرم افزاری سامانه نان طراحی شده است و باید از سال ۱۴۰۳ همین موضوع را به عنوان مطالبه برنامه هفتم پیشرفت بر مبنای اصولی ویرایش جدی در حوزه آموزش عالی کشور قرار دهیم تا استادان پاسخ دهند که دانشجو را متناسب با کدام نیاز کشور تربیت می‌کنند؛ چرا که ارزیابی این سوال به شدت مهم است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: با اقدامات اجرایی وزارت علوم؛ قرار نیست که دانشجو را با مدرک در دست رها کنیم، بلکه مدرک به شخصی تحویل داده می‌شود که بدانیم متناسب با کدام نیاز در دانشگاه پرورش یافته است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • پایان کار ساختمان‌های تجاری، خدماتی و اداری بدون مناسب‌سازی صادر نخواهد شد
  • نقش محوری خانواده و آموزش در شخصیت‌سازی مسلمانان
  • مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی
  • اجرای سالانه هزار پروژه شهری در قم / کیفیت بودجه شهرداری قم در کشور بی‌بدیل است
  • آغاز اجرای دیوارکشی آرامستان بندرعباس
  • عیادت مقام مسئول در سازمان بازرسی از جانباران در بیمارستان ساسان/تاکید بر رفع مشکلات جانبازان
  • صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • صابری: مسئله محوری تمام پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • کلاف سردرگم انتخاب شهردار در نسیم شهر/انتظار۱۰ماهه پایان می یابد؟
  • شهرداران در صدور پروانه منزل تسریع داشته باشند