Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:53:48 GMT

۲۲ دستگاه شتاب نگاشت زلزله در تهران نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۶۵۰

۲۲ دستگاه شتاب نگاشت زلزله در تهران نصب می‌شود

 رضا کرمی محمدی روز دوشنبه در حاشیه نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر چهار دستگاه شتاب نگاشت هم در جاده فیروزکوه نصب است که در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای این دستگاه‌ها اطلاعات لازم را به مرکز  ارسال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ۵۰ دستگاه شتاب نگاشت دیگر نیز متعلق به شرکت‌های دیگر است و در مجموع حدود ۱۰۰ شتاب نگاشت زلزله در تهران نصب خواهد شد تا هنگام وقوع زلزله با محاسبه نوع خاک منطقه تلفات و آسیب پذیری را به ما اعلام کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه مشکل ما در تهران صرفا محدود به بافت فرسوده نیست، افزود: در دیگر ساختمان‌ها نیز مشکلات مختلفی را داریم که البته نظر ما این نیست که اگر زلزله‌ای بالای ۶.۵ ریشتر رخ بدهد همه ساختمان‌ها فرو می‌ریزند اما ممکن است بسیاری از ساختمان‌ها دیگر قابل سکونت نباشد.

شهرداری به تنهایی مسئول ساخت و ساز نیست

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نظارت شهرداری تهران در نحوه ساخت و سازها افزود: شهرداری اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام داده اما توجه داشته باشید که تنها شهرداری مسئول ساخت و ساز نیست، یک بخشی از صدور مجوزها بر عهده شهرداری است اما بخش دیگری از آن بر عهده وزارت مسکن، سازمان نظام مهندسی و ... است.

کرمی محمدی خاطرنشان کرد: شاهدیم بتنی که باید به وسیله دستگاه میکسر در ستون ساختمان ریخته شود با بیل و فرغون ریخته می شود و این ساختمان در زمان وقوع زلزله تاب نخواهد داشت.

وی همچنین درباره اولویت کاری به هنگام زلزله نوسازی است یا بهسازی گفت: اولویت اصلی و اساسی نوسازی است و بررسی پوشیده نیست که نوسازی بهتر است اما به شرطی که بودجه لازم برای نوسازی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: وقتی بودجه لازم برای نوسازی اختصاص پیدا نکرده باشد انجام بهسازی اولویت پیدا می‌کند.

وی درباره اظهارات رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران که گفته می شود ۲۲ هزار پلاک ساختمانی نا ایمن در شهر وجود دارد درباره اطلاعات این ساختمان ها نیز گفت: اطلاعات ساختمان‌های ناایمن و پلاک‌های ناایمن موجود است و برخی از این پلاک ها را نیز خودمان به شورای شهر ارسال کردیم، اما اعلام مشخصات این ساختمان‌ها فقط تشویش ایجاد می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران تهران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با روش‌ های جدید تامین مالی

تین نیوز

سخنگوی شهرداری تهران از اجرایی شدن روش های جدید تامین مالی برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت در سال جدید خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، عبدالمطهر محمدخانی در خصوص روش های جدید تأمین مالی برای توسعه زیرساخت های حمل ونقل گفت: همان طور که می دانید عقب ماندگی مفرط ده ساله، ناوگان عمومی پایتخت را پیر و فرسوده کرده بنحوی که شهروندان اصلاً رضایت ندارند.

به گفته وی، برای جبران این عقب ماندگی باتوجه به مشکلات ناشی از تحریم و تورم دو رقمی، به اعتبارات کلانی نیاز است.

محمدخانی با اشاره به تخصیص تقریباً نیمی از بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری به کارویژه حمل ونقل، اظهار کرد: در سال جاری بالغ بر ۳۵ همت به صورت نقد هزینه شد. ب.

وی افزود: با مصوبه اعضای شورا، این رقم برای ۱۴۰۳ به حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت البته که نیاز واقعی پایتخت بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام است مثلاً اگر ارزش هر اتوبوس را ۱۰۰ میلیارد ریال فرض کنیم برای خریداری فقط یک هزار دستگاه، نیازمند ۱۰ همت پول نقد هستیم.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: به طور طبیعی نمی توان با این اعداد و ارقام هم هزینه نگهداشت و تعمیرات وسایل موجود را پرداخت کرد و هم به فکر خرید و توسعه زیرساخت های ناوگان عمومی بود برای همین مدیریت شهری به سراغ روش های جدید تأمین مالی و ابتکارات تازه رفت تا بتواند نیاز مفرط پایتخت را هرچه سریع تر تأمین کند.

وی با اشاره به نهایی شدن قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن جدید برای متروی تهران، تاکید کرد: به عنوان نمونه برای تأمین مالی این قرارداد که رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار هزینه داشت از توافقات کلان دو دولت استفاده شد به این ترتیب که با مساعدت دولت ۱۵ درصد رقم پیش پرداخت این قرارداد تأمین اعتبار شده و در حساب طرف چینی کارسازی شد به این ترتیب قراردادی که از سال ۹۵ روی زمین مانده بود عملیاتی شد.

محمدخانی با یادآوری آغاز عملیات عمرانی خطوط هشت و ۱۱ مترو تهران افزود: برای تأمین مالی ساخت این دو خط که تکمیل هرکدام به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت یک کنسرسیوم متشکل از شهرداری تهران، بخش خصوصی و شرکای چینی شکل گرفت.

به گفته وی، شهرداری تهران برای اجرایی شدن این قرارداد هیچ مبلغی را به عنوان «پیش پرداخت» پرداخت نکرد و بلکه تنها بعد از پیشرفت پنج درصدی طرح آن را بصورت «غیرنقد» تهاتر خواهد کرد.

سخنگوی شهرداری تهران شیوه تأمین مالی خرید بسته بزرگ برقی سازی پایتخت را نیز بدیع دانست و اضافه کرد: در این بسته شرکای چینی متعهد شده اند تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون و ۱۵۰ هزار دستگاه موتور کار برقی را به صورت اقساطی واگذار کنند اقساط تا سه ساله و با نرخ بهره کمتر از پنج درصد است به این ترتیب این قرارداد نیز با ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار عملیاتی شد.

محمدخانی ابراز امیدواری کرد با تخصیص به هنگام اعتبارات و استفاده از روش های جدید تأمین مالی سال آینده سال شکوفایی زیرساخت های حمل ونقل عمومی تهران لقب بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با روش‌ های جدید تامین مالی
  • کمربند سبز شهر تهران سال آینده تکمیل می‌شود/انتقاد از انداختن ته‌سیگار در بزرگراه‌ها
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه
  • انتقاد از انداختن ته‌سیگارها در کنار بزرگراه‌ها
  • نجات ۷ نفر با نردبان هیدرولیک در آتش‌سوزی خیابان ولیعصر
  • نجات جان ۷ نفر در پی حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر
  • ۶۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه نیاز به نوسازی دارد
  • اهدای ۴۰۰ میلیون تومان هدایای پرداخت عوارض نوسازی به شهروندان قمی
  • صدور کارت گردشگری با مزایای تخفیف ویژه در اراضی عباس‌آباد
  • فعالیت اتوبوس‌های شیراز در ایام نوروز