Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با وقوع سیل اوایل فروردین ماه سال جاری در برخی از استان‌های کشور، قزوین به عنوان استان معین در شهرستان دلفان استان لرستان انتخاب شد.

اصغر گونجی با اشاره به اینکه کارشناسان و تیم‌های عملیاتی این نهاد بلافاصله پس از وقوع سیل به منطقه اعزام و کار کارشناسی خود را در خصوص واحدهای خسارت دیده آغاز کردند، افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته سه هزار و ۳۰۰ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۲۵۰ واحد احداثی مورد ارزیابی قرار گرفته و همزمان نیز عملیات ساخت و ساز نیز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از ۲ هزار و ۲۵۰ واحد احداثی در مرحله نخست، اعتبار یک هزار و ۲۰۰ واحد به بانک‌های عامل استان ابلاغ و بلافاصله نیز بر حسب اولویت، کار معرفی متقاضیان به بانک‌ها انجام شد.

به گفته وی، در حال حاضر عملیات آواربرداری، اجرای فونداسیون، آرماتوربندی و اسکلت واحدهای یاد شده به میزان ۱۰۰ درصد به همراه اجرای سقف ۹۰ درصد از این واحدها به انجام رسیده و در مجموع نیز ۵۰۰ واحد به سیلزدگان تحویل داده شده است.

گونجی با بیان اینکه از ۲۰ شهریور ماه گذشته نیز اعتبارات یک هزار واحد سیلزده دیگر در شهرستان دلفان به بنیاد مسکن قزوین ابلاغ شد، گفت: به میزان اعتبارات یاد شده نیز متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و بانک‌ها نیز تسهیلات مورد نیاز سیلزدگان را به صورت ۱۰۰ درصدی واگذار کردند.

این مسئول یادآور شد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و مکان مناسب برای بانک‌ها در مناطق سیلزده، بنیاد مسکن برای هر بانک عامل ستادی را برپا کرد تا مسیر تردد متقاضیان به بانک‌ها یابد و بانک‌ها نیز به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را در منطقه برای ارایه تسهیلات به انجام رساندند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تسهیلات معیشتی به میزان ۱۵۰ میلیون ریال به همراه ۵۰ میلیون ریال بلاعوض به تمامی خانوارهای آسیب دیده از سیل پرداخت و به یک هزار و ۹۳۲ واحد احداثی نیز کمک‌های بلاعوض به میزان ۱۲۰ میلیون ریال به خانوارهای شهری و ۱۰۰ میلیون ریال به خانوارهای روستایی شهرستان دلفان پرداخت شده است.

میزان پیشرفت واحدهای احداثی شهرستان دلفان ۴۵ درصد است

گونجی با اشاره به میزان پیشرفت ۴۵ درصدی واحدهای احداثی در شهرستان دلفان، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و رفع معضل گرانی مصالح ساختمانی، به طور حتم تا پایان سال تمامی واحدهای احداثی را تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه بنیاد مسکن قزوین به عنوان نخستین استان معین مستقر در لرستان توانست در ۱۷ شهریور ماه گذشته عملیات تعمیر ۳۳۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل فروردین ماه را در شهرستان دلفان به پایان برساند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق سیل زده استان قزوین لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴ هزار واحد مسکونی برای کارکنان ارتش در حال ساخت است

فرمانده کل ارتش گفت: در حال حاضر ۵۴ هزار ۵۰۰ واحد مسکونی در حال اجرای از مرحله پروانه تا تا مرحله نزدیک به تحویل داریم و همچنین ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال راه اندازی است.

به گزارش امتداد، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در جلسه شورای عالی مسکن که صبح امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ هزار ۵۰۰ واحد مسکونی در حال اجرای از مرحله پروانه تا تا مرحله نزدیک به تحویل داریم و همچنین ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال راه اندازی است که جمع این اینها ۷۸ هزار واحد است که از این میزان ارازی ۶۴ هزار ۴۰۰ واحد را خود ارتش تامین کرده و ۱۳ هزار ۶۰۰ واحد را وزارت راه و شهرسازی کمک کرده تا این مهم انجام شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال ان هستیم تا با همکاری وزارت راه و شهر سازی بتوانیم ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز را تامین کنیم.

فرمانده کل ارتش منابع مالی را مهمترین چالش برای ساخت مسکن دانست و گفت: واقعیت این است که کارکنان نه اورده آنچنانی دارند و نه توان بازپرداخت اقساط را دارند، البته ما در ارتش هرچه از دستمان برآمده انجام داده ایم و اغمیدورایم با همکاری دولت و بانک ها بتوانیم در پیشبرد کار موفق باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان
  • تحویل بیش از ۵ هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل
  • ۱۲۵۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح خوزستان احداث می‌شود
  • ۱۶۸ واحد مسکونی نیروهای مسلح در زنجان افتتاح شد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان مشغول به کار هستند
  • ۱۰ هزار و ۹۴ واحد مسکونی نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به مرحله اتمام رسید
  • ۵۴ هزار واحد مسکونی برای کارکنان ارتش در حال ساخت است
  • ۵۹۱۹ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل احداث و تحویل داده شده است