Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:56:44 GMT

«بچه‌های صحرا» به ایران رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۶۶۱

«بچه‌های صحرا» به ایران رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بچه‌های صحرا» اثر واریس دیری نویسنده آثار پرمخاطبی چون کل‌صحرا و طلوع صحرا است که با ترجمه محمدعلیمهمان‌نوازان از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

این کتاب به گفته مولف آن پرده از واقعیتی پنهانی درباره مثله‌سازی جنسی زنان بر داشته و جزئیاتی از تحقیق وتفحص‌های انجام شده پیرامون آن را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب و نویسنده آن شرح داده‌اند که این اتفاق نه فقط در آفریقای خشن و یا آسیای سنت‌گرا که در قلب به اصطلاح متمدن امروز جهان یعنی اروپا نیز انجام می‌پذیرد.

دیری در کتاب خود شرحی از سفرش به نقاط مختلف اروپا را بیان می‌کند و با کارشناسان و متخصصان زیادی در این زمینه صحبت می‌کند و حتی به مرور قوانین و مقررات مختلفی نیز می‌پردازد  و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که در قلب اروپای مدرن نیز این دست اتفاقات برای زنان در دست انجام است.

دیری همچنین در کتاب خود با مقایسه واکنش‌های قضایی و برخورد متصدیان مربوط به این پدیده درباره زنان در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که نگرش یکسانی به این دست اعمال یرای زنان در دنیا وجود ندارد ونیاز به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه به شدت حس می‌شود.

واریس دیری نویسنده، هنرپیشه، فعال اجتماعی و سفیر سازمان ملل در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ است. او متولد سال ۱۹۶۵ در کشور سومالی و در خانواده‌ای صحرا نشین است و کتاب نخست خود با عنوان گل صحرا را نیز با الهام از زندگی خود  تالیف کرده است و در آن شرح فرارش از ازدواجی ناخواسته‌ای که خانواده‌اش برای وی تدارک دیده بود و رسیدنش به لندن را شرح می‌دهد. کتاب طلوع صحرا از این نوینسده نیز شرحی است بر سفر او به کشور زادگاهش و دیدار با خانواده‌اش پس از سالهای متمادی.

کتاب بچه‌های صحرا آخرین تلاش او برای مبارزه با مثله‌سازی جنسی زنان در جهان است که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

نشر مروارید این ترجمه را با قیمت ۳۹ هزار تومان در ۲۴۱ صفحه منتشر کرده است.

کد خبر 4752214 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: طاهره صفارزاده انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادبیات کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه اربعین حسینی ادبیات جهان اربعین 98 ادبیات جایزه ادبی نمایشگاه کتاب فرانکفورت رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انقلاب اسلامی ایران معرفی نشریات گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخص‌شدن دختران پینگ‌پنگ ایران در انتخابی المپیک

دو دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه اردیبهشت ماه برگزار می شود. در این راستا فدراسیون تنیس روی میز اعلام کرد در جلسه‌ای مقرر شد که در بخش مردان نوشاد عالمیان نفر اول رنکینگ ایران با نظر کادر فنی برای حضور در این مسابقات انتصاب و دومین ملی‌پوش هم از طریق رقابت‌های انتخابی مشخص شود.

در بخش زنان هم با توجه به گزارش سرمربی تیم ملی از عملکرد دختران در رقابت‌های جهانی ندا شهسواری و مهشید اشتری هر دو انتصاب شدند تا در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کنند.

در این راستا شیما صفایی دیگر ملی‌پوش زنان به انتصاب در بخش زنان انتقاد کرده و در پیج شخصی خود نوشته است: «نفر اول بزرگسالان سه سال اخیر در مسابقات انتخابی تیم ملی و تنها نماینده بانوان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو هم اما در انتخابی المپیک امسال بدون هیچ مسابقه انتخابی کنار گذاشته شدم و با نظر کادر فنی (مدیر تیم‌های ملی، ‌سرمربی بزرگسالان بانوان و ...) نفر دوم و چهارم آخرین انتخابی بزرگسالان با حضور همه بازیکنان تیم مالی انتصاب شدند. عدالت همان حقیقت است که جامعه عدل به خود پوشانده...»

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آیتک: ما هم باید مثل ترکیه بدرخشیم
  • جنجال و درگیری در لیگ فوتبال زنان (فیلم)
  • خالی‌ترین نیمکت فوتبال ایران برای این تیم است
  • (تصاویر) خانه‌ای شگفت‌انگیز در صحرا که مثل جانوری وحشی کمین کرده است
  • مغالطه سلیطه / مهدی تدینی
  • مشخص‌شدن دختران پینگ‌پنگ ایران در انتخابی المپیک
  • سبز شدن صحرا در سنگال را ببینید / جایی که سال‌‌ها هیچ گیاهی نروییده بود (فیلم)
  • امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد
  • خبر خوش از ۲ ستاره مصدوم تیم ملی در سانحه دلخراش بم
  • آیا زنان ناقص العقل اند؟ / چرا فلاسفه زنان را تحقیر می کنند؟ / آیا زنان فیلسوف در تاریخ حضور داشته اند؟