Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری برای آفریقای جنوبی در ایران تسهیل شده است، گفت: روابط دوجانبه میان ایران و آفریقای جنوبی نیازمند جهش در حوزه همکارهای اقتصادی است که به تلاش‌های آفریقای جنوبی بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (دوشنبه ۲۹ مهرماه) در دیدار ویکا کومالو سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر این کشور در مأموریت خود در کشورمان اظهار داشت: آفریقای جنوبی کشور تأثیرگذاری در آفریقا است، از این رو باید پیشگام کشورهای دیگر این قاره در توسعه روابط تجاری با سایر کشورها از جمله ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری برای آفریقای جنوبی در ایران تسهیل شده است، عنوان کرد: در حال حاضر روابط دوجانبه میان ایران و آفریقای جنوبی نیازمند جهش در حوزه همکاری های اقتصادی است که به تلاش های آفریقای جنوبی بستگی دارد.

رئیس مجلس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی بیان داشت: این اتفاق، آغازی بر توسعه روابط اقتصادی خواهد بود.

لاریجانی همچنین با تأکید بر افزایش روابط سیاسی و پارلمانی میان دو کشور بیان کرد: توسعه این دست از روابط باید زمینه‌ساز گسترش روابط اقتصادی شود.

وی خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌های بسیاری میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی به امضا رسیده که لازم است تمامی موارد آن پیگیری شود تا به مرحله اجرا درآید.

ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری

ویکا کومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران که به تازگی مأموریت خود را در کشورمان آغاز کرده است نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت تقویت روابط میان دو کشور گفت: اخیرا کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی در تهران برگزار شده که ضمن تأکید بر اجرای توافقنامه‌های قبلی، منجر به امضای توافقنامه های دوجانبه جدیدی شده است.

وی در ادامه روابط آفریقای جنوبی و ایران را روابطی مستحکم و مثمر ثمر دانست و افزود: لازم است روابط اقتصادی میان دو کشور برقرار باشد که لازمه آن ایجاد و توسعه همکاری‌های بانکی است که به دنبال راهکارهایی برای آن هستیم.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ایران و آفریقای جنوبی برای شناسایی ظرفیت‌های دو کشور جهت توسعه همکاری‌ها ضروری به نظر می‌رسد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا علی لاریجانی مجلس لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان