Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتمداری گفت: مشکلات واحدهای بحرانی، مشکلات ساختاری است و ریشه اصلی آن واگذاری به اشخاص است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد شریعتمداری» امروز( دوشنبه ۲۹مهر) با سفر به استان مرکزی با حضور در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی این استان گفت: آذرآب چشم و چراغ صنعت این کشور است.

 


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در استان مرکزی  ۲ هزار و ۷۳۹ واحد فعال داریم ۴۰ واحد در شرایط بحرانی اند و دو سه واحد مشکلاتشان سراسری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های مهم در کشور، وجوه بالای اختیارات استانداران در استان ها است.

 

 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: توصیه می کنم به روسای سازمان های استانی که اقتدار استاندار را در استان به عنوان نماینده دولت و حکومت رعایت کنند و دستورات وی را اجرایی کنند.

 

 

وزیر کار تصریح کرد: در تخصیص اختیارات نیز هر اختیاری در ستاد مرکزی وزارت کار باشد که تفویض آن به نفع استان باشد حتما انجام می گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه کشور ما در شرایط خاصی به سر می برد گفت: تحریم های ظالمانه جهان سلطه برای ما یک فرصت مغتنم است.

 

 

شریعتمداری بیان کرد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و فلزی و ریلی قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم درآمدی کشور را رقم می زنند و با وجود معادن بسیار، نمی توان گفت استان مشکل دارد.

 

 

این مقام مسئول گفت: مشکلات واحدهای بحرانی، مشکلات ساختاری است و ریشه اصلی آن واگذاری به اشخاص است، آنچه مورد انتظار کارگران هپکو و آذرآب است مالکیت شرکت است و دولت برای آینده او و ادامه تولید فکر کرده است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی، کار گران حداقل دiستمزد کاری خود را دریافت می کنند تصریح کرد: باید درد کارگران را در شرایط بد احساس کنیم و گوش شنوای آن ها باشیم.

 

 

او افزود: من روی ریل همراه کارگر نیستم اما در چارچوب قانون اعتراض کارگر را می شنوم؛ ما باید جامعه کارگری را مطمئن کنیم که در سال رونق تولید که حفظ اشتغال موجود مهم ترین هدف دولت است امنیت شغلی دارد.

 

 

شریعتمداری بیان کرد: پرداخت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با سود ۴ درصد و ۶ درصد در بسیاری حوزه ها، اقدام مثبتی در کشور برای اشتغال روستایی بوده است؛ این اقدام با نظارت در حال پیشرفت است و فرق آن با دوره های قبل نظارت است، منابعی که واگذار می شود حتما باید پشت آن اشتغالزایی باشد، ۲۰ ماه فرصت برای فعالیت عملیاتی و اجرایی در دولت فعلی باقی مانده است، لذا باید حتما پالایشی در مجموعه برنامه ها و اقدامات انجام گیرد و عملکرد مثبتی در پایان این دولت ارائه دهیم.

 

وزیر تعاون، کار و‌رفاه اجتماعی اظهار کرد: باید پروژه های لازم را به درنظر گرفتن محدودیت ها به اجرا برسانیم تا طرح و پروژه ای در دولت بعد نیمه تمام نماند و باید نقاط ضعف گذشته را جبران کنیم.

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری کارگروه اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از واگذاری معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب تأدیه مطالبات این سازمان از دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی با قدردانی از رویکرد حمایتی و واقع‌بینانه دولت سیزدهم در ارتباط با پرداخت مطالبات این سازمان گفت: رویکرد و عملکرد دولت مردمی سیزدهم در زمینه پرداخت مطالبات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در بین همه دولت‌ها بی‌نظیر بوده، به‌گونه‌ای که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان در قالب سهام شرکت‌های با سودآوری و شرایط مالی مناسب پرداخت شد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده بود که با تعامل با سازمان خصوصی‌سازی در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۲، ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در قالب بخشی از سهام باقیمانده دولت در پالایشگاه شازند پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: سهامی که در دولت سیزدهم در ازای مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی به این سازمان واگذار شده برخلاف رویه دولت‌های پیشین، سهام کیفی و ارزشمندی بوده که از جمله آن می‌توان به سهام سودده بورسی شرکت کشتیرانی ج.ا.ا و نیز پالایشگاه شازند اشاره کرد.

بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۳ در مورد پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی، ابراز امیدواری کرد که با همراهی دولت و مجلس در زمینه پرداخت مطالبات انباشته این سازمان، در سال جاری امکان سرمایه‌گذاری انتخابی در مسیر آینده‌سازی برای سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است