Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، امروز -‌دوشنبه- گفت که درباره نگاه داشتن شماری از نیروهای آمریکایی در بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه، در نزدیکی میدان‌های نفتی و با حضور نیروهای دموکراتیک سوریه، برای آن‌که نفت این کشور در کنترل تروریست‌هاش داعش قرار نگیرد یکی از گزینه‌هایی است که درباره آن رایزنی‌هایی صورت گرفته، اما هنوز تصمیمی در این راستا اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسپر در جمع خبرنگاران در افغانستان گفت: «چندین نیرو در برخی شهرها داریم که در نزدیکی این مناطق قرار دارند. هدف آن‌ها جلوگیری از دسترسی داعش به این میادین است تا نتوانند بار دیگر اعمال شرورانه خود را از سر بگیرند.»

وی افزود: «گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه صورت گرفته، اما هنوز هیچ تصمیم در این‌باره اتخاذ نشده است.» او همچنین در ادامه عنوان کرد که گرچه فرآیند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه همچنان ادامه دارد، اما شماری از سربازان آمریکایی در کنار نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی میدان‌های نفتی حضور دارند تا کسی سراغ آن‌ها نرود. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سوریه مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: آمریکایی‌ها با عقوبت سختی مواجه خواهند شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المسیره، محمد علی الحوثی گفت: نمی‌توان از آمریکا که در اراضی و آب‌های ما ویرانی ایجاد می‌کند، با گل استقبال کرد؛ بلکه باید با کشتار و عقوبت مواجه بشوند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: ما از این منطقه به آمریکایی‌ها هشدار نظامی می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که روحیه بالای ما، آنها را مغلوب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کوه‌ها و دشت‌های یمن توسط شما آمریکایی‌ها قابل اشغال نیست و این قهرمانان و مردان ما هستند که از آنها محافظت می‌کنند و شما فقط شکست خواهید خورد.

الحوثی درباره رزمایش نظامی «یوم الموعود» که حمله زمینی احتمالی آمریکا و انگلیس به این کشور و مقابله با این تجاوز شبیه سازی شده است گفت: این رزمایش از هیچ پدید نیامد، بلکه برگرفته از فرهنگ قرآنی بود که توسط قهرمانان ما انجام گرفت.

شبکه المسیره بامداد یکشنبه گزارش داد، جنگنده‌های متجاوز آمریکا و انگلیس شهرستان «التعزیه» واقع در استان تعز را هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده اند.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • فیدان: ترکیه آماده گفت‌وگو با دولت سوریه است
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور امضا شد
  • تصاویر| امضای قراردادهای توسعه شش میدان نفتی با حضور معاون اول رئیس جمهور
  • ممنوعیت ترافیکی خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال ۱۴۰۳
  • آیین امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان‌ نفتی
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • الحوثی: آمریکایی‌ها با عقوبت سختی مواجه خواهند شد
  • این روستای شمال تهران در دوران پهلوی ناپدید شد