Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:58:51 GMT

۱۵۰۰ تن گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۷۲۶

۱۵۰۰ تن گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی از افزایش سطح زیر کشت ۵۰۰ هکتار گیاهان دارویی در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: هم‌اکنون سطح زیر کشت گیاهی دارویی استان از ۶۰ هکتار سال ۹۲ هم‌اکنون به یکهزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.

به گفته وی با اختصاص ۲۰ هکتار زمین زراعی استان به محصول زعفران، امسال افزون بر ۸۰۰ کیلوگرم این محصول گرانبها برداشت شده است که متوسط برداشت در هر هکتار با توجه به آموزش، ترویج و حمایت دولتی به ۴ کیلوگرم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و بروز کم آبی، با رمدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاریویکرد سیاست تغییر الگوی کشت در استان و ترغیب کشاورزان به تولید محصولات کم آب‌بر، برداشت محصول گل‌محمدی، زعفران و موسیر در این استان نسبت به گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 4752266

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان سانحه تصادف شیراز شهرکرد موکب مرز شلمچه رادیو اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت شکوفه‌های درختان بیدمشک از سطح ۳۰ هکتار بصورت پراکنده در حاشیه چشمه سار‌ها و رودخانه‌های شهرستان قزوین خبر دادو گفت: از این میزان سطح بالغ بر۷۰ تن غنچه گیاه دارویی بیدمشک جهت فرآوری به داخل و خارج استان ارسال می‌شود.

محمد پیله فروش با بیان اینکه نیمه فروردین ماه تا هفته اول اردیبهشت زمان برداشت بیدمشک در استان است اظهار داشت: روستای گرگین قطب تولید بیدمشک در استان است و روستا‌ها ورتوان، اسب مرد، سوته کش، الولک هم از مناطق تولید گیاه دارویی ارزشمند بیدمشک در سطح استان هستند.

پیله فروش یادآور شد: عرق و اسانس بیدمشک طبع سرد و‌تر دارد و مقوی قلب و کاهنده قند خون و تسکین دهنده درد‌های سر و میگرن است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد