Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲ هزار و ۷۱۴ دقیقه برنامه در قالب های گوناگون رسانه‌ای، همنوا و همراه مردم در استان فارس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید تقی سهرابی» با تسلیت ایام حزن و اندوه مسلمین به فعالیت شبانه روزی همکاران خود در دو ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و استفاده از تجارب سالهای قبل امسال نیز صدا و سیمای استان فارس توانست به اهداف ترسیم شده خود که انعکاس شکوه و حضور مردم مومن و عاشق اهل بیت این دیار در عزای سید و سالار شهیدان علیه السلام بود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل صدا وسیمای فارس، اربعین حسینی را نقطه عطف و اوج نمایش حضور باشکوه مسلمین، شیعیان و همه آزادگان جهان توصیف کرد و افزود: این مرکز با اعزام گروه های رسانه ای به کربلای معلی تلاش کم نظیر فارسیان را درخدمت رسانی به زائران در قالب مواکب مختلف به ویژه «موکب حضرت احمدبن موسی علیه السلام» به تصویر کشید و با انعکاس حضور مردم عزیز ایران صحنه های بی نظیری که در سرزمین خون و قیام خلق می شد را در قالب تولیدات رسانه ای اطلاع رسانی کرد.

 

وی اضافه کرد: 43 ارتباط به مدت 375 دقیقه را دستاورد فعالیت همکاران خود اعلام کرد که در شرایط سخت ایام اربعین از کربلا و نجف در حوزه های سیما، صدا و خبر به ثمر نشسته است.

 

مدیرکل صدا وسیمای فارس با قدردانی از مردم شریف شهر شیراز که همانند سالهای گذشته با حضور معنی دار خود شکوه حضور در اربعین شیراز را به نمایش گذاشتند، گفت: رسانه استانی برای منعکس کردن این مراسم که بحمدالله هر سال با شکوه تر از سالهای گذشته در خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار می شود با بکارگیری  گروههای مختلف تلویزیونی، رادیویی، خبری و فضای مجازی توانست با تدارک 69 برنامه در قالب 643 قسمت 9 هزار دقیقه برنامه سازی کند که این اقدام در نوع خود کم نظیر است.

 

سهرابی با اعلام اینکه همواره تلاش کرده و می کنیم تا حضور استان فارس در صحنه های مختلف را زینت بخش قاب شبکه های ملی و بین المللی صدا وسیما کنیم، تصریح کرد: در روز اربعین 57 ارتباط زنده با شبکه های سراسری و بین المللی صدا وسیما برقرار شد که حضور 245 دقیقه ای راهیپمایی مردم استان به ویژه شهر شیراز در شبکه های یک، دو، سه، تهران، خبر، قرآن، شما، افق، الکوثر، پرس تی وی حاصل این تلاش بود ضمن این که مرکز فارس از برقراری ارتباط با دو شهر نجف و کربلا نیز در این روز غافل نشد که این همه نتیجه تلاش فرزندان پرتلاش مردم فارس در صدا وسیما است.

 

مدیرکل صدا وسیمای فارس به شکوه نماز ظهر اربعین در حرم مطهر شاهچراغ اشاره کرد و افزود: نماز این روز به امامت «حضرت آیت الله دستغیب»، علاوه بر شبکه فارس به صورت هم زمان در دو شبکه دو و سه سیما نیز پخش شد.

 

مدیرکل صدا وسیمای فارس اضافه کرد: با برقراری ارتباط اینترنتی عزاداری مردم شهرستان های مرودشت، نی ریز، جهرم، قیر و کارزین، زرقان، آباده، داراب ، فیروزآباد، لارستان و اشکنان نیز در برنامه زنده اربعینیان سومین حرم منعکس شد.

 وی تصریح کرد: حوزه صدا در قالب 41 عنوان برنامه در 187  قسمت به مدت 57  ساعت ( سه هزار و 421 دقیقه) و برقراری 16  ارتباط زنده رادیویی با رادیو ایران، مراکز سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، البرز، همدان، گیلان، بوشهر، اهواز، آبادان، خلیج فارس، مرزسیستان و بلوچستان، مرز مهران و کربلا  در ایام  اربعین با مخاطبان خود همراه بود.

 

سهرابی با تاکید بر نقش آگاه سازی و اطلاع رسانی حوزه خبر اظهار کرد: واحد خبرمرکز فارس در قالب 334 خبر و گزارش به مدت 293 دقیقه، پوشش خبری عزاداری در  شهرستان ها  و بخش های استان فارس در روز اربعین حسینی، برقراری 5 ارتباط زنده تلویزیونی با کربلا، تولید و پخش  69 خبر تلویزیونی، تولید و پخش 65 خبر رادیویی، بارگذاری  155 خبر و گزارش تصویری در سایت خبرگزاری صدا و سیما(صفحه استانی)، ارسال 37  گزارش تصویری و سه گزارش رادیویی به تهران مراسم عزاداری عاشقان حسینی را در روز اربعین انعکاس داد.

   

مدیرکل صدا و سیمای فارس، پخش زنده مراسم روز اربعین در «حرم مطهر احمدبن موسی (ع)» به صورت کامل و نماز جماعت در فضای مجازی، اعزام 4 تیم تولیدی در مسیرهای پیاده روی در شیراز به عنوان یک موکب رسانه ای در فضای مجازی، 420 عدد تولیدات چابک و عکس نگاشت،43 کلیپ موکب خبرنگار، راه اندازی پویش «من هم جابرم»، انتشار 4 هزار و 200 عکس مردمی، توزیع و انتشار گزارش های تولیدی و خبری حوزه های پیام مرکز در قالب 110 کلیپ،استفاده از ظرفیت تلویزیون اجتماعی در ایام اربعین در پنج برنامه تلویزیونی «چلچراغ»،انتشار نماهنگ هایی با موضوع اربعین، تهیه و انتشار تیزر پیاده روی اربعین از اقدامات واحد فضای مجازی صدا وسیمای فارس در روزاربعین حسینی بیان کرد.

 

در مجموع با بهره گیری از ظرفیت های رسانه در 4 حوزه تولیدی صدا، سیما، خبر و فضای مجازی در قالب یک هزار و 164  قسمت (برنامه رادیویی، تلویزیونی و خبری) به مدت 12 هزار و 714 دقیقه (212  ساعت) به موضوع پرداخته شده است.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین نماز جمعه مسجد خطبه نماز جمعه حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه صدا و سیمای فارس اربعین شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، محمدرضا عابدی با اشاره به سیاست دولت درخصوص گسترش همکاری.‌های صنعت و دانشگاه و ضمن قدردانی از همکاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با شرکت نیروگاه نکا گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با مسئولان این دانشگاه در جهت رفع عیوب و ارتقاء وضعیت تصفیه خانه فاضلاب این نیرگاه امضاء کرده‌ایم که در قالب طرح‌های مطالعاتی اجرا و نتایج تحقیقات در اختیار این مجتمع قرار خواهد گرفت.

وی این طرح‌ها را شامل بررسی و ارایه پکیج تصفیه خانه بهداشتی نیروگاه شهید سلیمی نکا، تصفیه خانه کانتین نیروگاه؛ حوضچه ترسیب و شبکه جمع آوری فاضلاب عنوان کرده و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان و دانش پژوهان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی درون استانی برای پیشبرد برنامه‌های این مجتمع در اولویت برنامه‌های ما می‌باشد 

عابدی گفت: در قالب همین تفاهم نامه قرار است دانشجویان این دانشگاه در قالب برنامه‌های بازدید؛ از نزدیک با شرایط کار در نیروگاه آشنا شده و امکان همکاری با آنان در این مجتمع صنعتی در آینده فراهم شود.

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل