Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@08:12:17 GMT

میانگین مطالعه متمرکز در کشور ۱۳ دقیقه است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۹۱۳

میانگین مطالعه متمرکز در کشور ۱۳ دقیقه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که میانگین مطالعه متمرکز در کشور ۱۳ دقیقه در روز بوده و زنگ هشدار و خطری برای ماست، گفت: علی رغم تهدیداتی که در این رابطه وجود دارد، فرصت‌هایی هم داریم که باید در راستای تقابل با تهدید‌ها به کار ببریم.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با بیان این‌که کتاب و کتابخوانی صرفا یک فضیلت نبوده، بلکه ضرورت است، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی علاوه بر این‌که به داشتن شهروندان خوب و جامعه عالم کمک می‌کند بلکه برای سلامت زیست جامعه نیز بسیار مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر فواید کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: کتاب و کتابخوانی باعث تخلیه هیجان و تمرکز روح شده و در دوره‌ای که اطلاعات پراکنده، روح منسجم را دچار آسیب کرده است، خواندن کتاب به انجسام فکر و روح کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که کتاب و کتابخوانی برای فرد و جامعه یک واجب فوری موکد است، تشریح کرد: در حال حاضر تهدیدات مضاعفی در مقابل کتاب و کتابخوانی وجود دارد که عمده آن شامل فضای مجازی، سیستم آموزشی و خانواده‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص خاطرنشان کرد: میانگین مصرف اینترنت در کشورمان ۱۶۹ دقیقه در روز بوده و در برخی از استان‌ها نیز بالای ۲۰۰ دقیقه است؛ میانگین مصرف تلویزیون نیز ۷۲ دقیقه در روز بوده و کتابخوانی نیز در این میان غریب مانده است.

نظام آموزش و پروش ما نتوانسته بین کودک و نوجوان و کتابخوانی آشتی برقرار کند
وی با بیان این‌که تهدید دوم در حوزه کتاب و کتابخوانی از سمت سیستم آموزشی است، اظهار کرد: مدارس ما کتابخوانی را وسعت نمی‌دهد و متاسفانه نظام آموزش و پروش ما نتوانسته بین کودک و نوجوان و کتابخوانی آشتی برقرار کند.

وی با بیان این‌که تهدید سوم در حوزه کتابخوانی از سمت خانواده است، افزود: والدین نه خود کتاب می‌خواندند و نه کتاب خواندن فرزندانشان را ارزش می‌دانند.

تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار عنوان کتاب بعد از انقلاب
وی با بیان این‌که طی ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار عنوان کتاب تولید شده است، افزود: حدود ۸۰ درصد این آمار تالیف بوده و رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به وضعیت تولید کتاب در سال‌جاری، بیان کرد: در شش ماهه اول سال‌جاری از لحاظ تامین کاغذ شرایط خوبی نداشتیم، اما شرایط در حال بهتر شدن است؛ طی این مدت نیز بیش از ۴۳ هزار عنوان کتاب چاپ شده و علی‌رغم همه سختی‌ها جریان نشر به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان این‌که کتاب‌های بسیار خوبی از لحاظ کیفی در ۴۰ سال اخیر تولید شده است، افزود: زمانی در حوزه کودک و نوجوان کتاب خوب کم داشتیم، اما امروز دستمان تا حدود زیادی پر است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این‌که فضای مجازی علی‌رغم تهدیدها، فرصت‌های بسیاری در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد، گفت: فضای مجازی ظرفیت بسیاری در رابطه با معرفی کتاب‌های خوب، احصای بازخورد‌ها و همچنین راه‌اندازی پویش‌های کتاب‌خوانی و... دارد و می‌توان این فضا را به نفع کتابخوانی مصادره کرد.

افزایش سرمایه‌های اجتماعی در حوزه کتاب و کتابخوانی
وی در بخش دیگری از سخنان به افزایش سرمایه‌های اجتماعی در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: امروز فضای اجتماعی برای کشاندن جامعه و سرمایه‌های اجتماعی به حوزه کتاب و کتابخوانی افزایش بسیاری پیدا کرده و آمادگی وسیعی برای سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال با موضوع قانون جامع حدنگار (کاداستر)، با اشاره به آخرین روند اجرای طرح کاداستر در استان، گفت : تا اواخر اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش ثبت اسناد استان، در یک ماه اخیر این آمار با رشد بیش از پنج درصدی به ۴۵.۲ درصد رسیده است.

وی میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: از مسئولین دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم این آمار تا نیمه‌های تابستان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه درخصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان، تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۱۲۰۰ فقره دستور موقت و ۳۰۰ فقره احکام قطعی برای برخورد با تغییرکاربری‌ها در سطح استان صادر شده و یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی در رابطه با صیانت از منابع آبی در استان نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز استان مسدود شود.

کرمی ضمن هشدار جدی به دستگاه‌های خدمات‌رسانی که به واحد‌های غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه‌های غیرمجاز و... هستند جرم محسوب شده و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد