Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:10:56 GMT

هدیه طلا در ازای تحویل زباله در اندونزی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۱۰۱۷

هدیه طلا در ازای تحویل زباله در اندونزی

بانک ضایعات در اندونزی به ساکنان جاکارتا در ازای تحویل پسماندهای قابل بازیافت، طلا هدیه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بانک ضایعات در اندونزی اعلام کرده‌ است: ساکنان جاکارتا پایتخت این کشور می‌توانند در ازای تحویل ۷۰ کیلوگرم قوطی آلومینیومی- حدود ۴۵۰۰ قوطی خالی- یک گرم طلا هدیه بگیرند.

همچنین دیگر پسماندهای قابل بازیافت از قبیل بطری‌های پلاستیکی و کارتن نیز تحویل گرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک ضایعات با این ماموریت ساده آغاز به کار کرده تا افراد محلی به بازیافت و کاهش تولید پسماند تشویق شوند. پس از آنکه ساکنان محلی به تحویل پسماندهای خود اقدام کردند، بانک ضایعات زباله‌های دریافتی را پاکسازی کرده و به مسئولان مربوطه فروخته می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی کانال نیوز آسیا، در دیگر شهرهای اندونزی همچون پالم‌بانگ، بندر لامپونگ و ماکاسار نیز طرح "هدیه طلا در ازای تحویل پسماند" اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند زباله طلا اندونزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این اقدام ۵ هکتار از ورودی شهر بیرجند به همت ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بیرجند و کارکنان محیط زیست از زباله پاکسازی شد.


شعار امسال هفته‌ی زمین پاک، مشارکت مردم و زمین پاک در مقابل مدیریت پلاستیک نامگذاری شده است.


شهردار بیرجند در این مراسم گفت: تفکیک زباله در مبدأ با قرار دادن محفظه‌های مخصوص زباله‌های مختلف در نقاط مختلف شهر به ویژه مجتمع‌های مسکونی با همت شهرداری از سال گذشته در حال اجراست.


بهترین با بیان اینکه پس از این در سایر نقاط شهر هم این طرح اجرا می‌شود افزود: سایت تفکیک زباله شهر بیرجند با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله در روز، یکی از سایت‌های مجهز در کشور است.


وی گفت: هم اکنون از ۱۵۰ تن زباله روزانه در بیرجند، تنها ۳۰ درصد آن بازیافت می‌شود و ۷۰ درصد دفن می‌شود که در تلاشیم درصد بازیافت را با فرهنگ سازی به ۷۰ درصد برسانیم.


در این برنامه، همچنین از پاکبانان برتر تجلیل شد.


روزانه ۴۷ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که تنها ۸ درصد آن بازیافت می‌شود، ضروریست با تولید زباله کمتر و تفکیک زباله‌ها از مبدا، به فکر حفظ محیط زیست و آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • چندین تن زباله از یک منزل مسکونی در بجنورد کشف شد