Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@02:23:58 GMT

کشف قدیمی ترین مروارید جهان در ابوظبی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۱۰۲۱

کشف قدیمی ترین مروارید جهان در ابوظبی

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، این مروارید طبیعی در حین کاوش در جزیره ماراوا ، خارج از پایتخت امارات متحده عربی کشف شد.

دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی گفت: "لایه هایی که مروارید از آن به دست آمده ، کربن مربوط به 5800-5600 قبل از میلاد مسیح ، در دوره نوسنگی بوده است." محمد الموکارک ، رئیس این گروه باستان شناسی نیز گفت: "کشف قدیمی ترین مروارید جهان در ابوظبی روشن می کند که بسیاری از تاریخ اقتصادی و فرهنگی اخیر ما ریشه های عمیقی دارد که به طلوع پیش از تاریخ کشیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در حفاری های این منطقه که از سازه های سنگی سنگین نئولیتیکی متلاشی شده متعدد ساخته شده است، سرامیک و مهره های ساخته شده از پوسته و سنگ به دست آمده است. "مروارید ابوظبی" برای اولین بار در نمایشگاه "10،000 سال تجمل" که در 30 اکتبر در لوور ابوظبی افتتاح می شود ، به نمایش در خواهد آمد.

کارشناسان اماراتی معتقدند که مرواریدها در ازای سرامیک و کالاهای دیگر با بین النهرین وعراق باستان داد و ستد می شدند. آنها همچنین به احتمال زیاد به عنوان جواهرات پوشیده می شدند.دپارتمان فرهنگ در بیانیه ای اشاره کرد:  "گاسپارو بالبی ، بازرگان جواهرات ونیزی ، که از طریق این منطقه سفر کرده است ، از جزایر موجود در ساحل ابوظبی به عنوان منبع مروارید در قرن شانزدهم یاد می کند." صنعت مروارید روزگاری زیر بنای اقتصاد امارات متحده عربی بود ، اما این تجارت در دهه 1930 با ظهور مرواریدهایی با فرهنگ ژاپنی فروپاشید. در عوض ، کشورهای حوزه خلیج فارس تا امروز به صنعت نفت روی آوردند که بر اقتصادهای آنها حاکم است.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، اذعان کرد: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توأم کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش ایرانی- اسلامی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، اذعان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سال جاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

کد خبر 6080354

دیگر خبرها

  • قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان
  • وزیر فرهنگ: خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • سردار حاجی‌زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی به اسراییل ضربه زدیم
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات