Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوسولیوان که بین سال های ۲۰۰۴- ۲۰۰۷ میلادی  مشاور امنیت ملی در امور عراق و افغانستان در دوره ریاست جمهوری "جرج دبلیو بوش" (بوش پسر) بود در تحلیل خود از تصمیم دولت ترامپ در عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شمال سوریه و انتقال آنها به داخل خاک عراق گفت: در حقیقت دولت آمریکا پیامی را با این اقدام خود به منطقه و سایر نقاط جهان می فرستد که دیگر تمایلی در بکار بردن قدرت نظامی  ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط ؛  "اشتون کارتر" (Ashton Carter) وزیر دفاع  پیشین آمریکا در ارتباط با عقب نشینی نظامیان آمریکایی ازمناطق شمالی سوریه و رفتن به عراق گفت:  زمانی که در سال ۲۰۱۵ ما کردها را به جمع خود آوردیم، داعش در آنزمان قصد کشتن آمریکایی ها را داشت و ما نیازمند به محافظت از خود بودیم و این کار را نمی توانستیم به تنهایی انجام دهیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، وزیر دفاع دوران باراک اوباما در یک برنامه تلویزیونی گفت:  فرستادن زمینی نظامیان آمریکایی برای جنگ تن به تن، شهر به شهر و خانه به خانه بهترین کار ممکن نبود، بلکه نیازمند یک نیروی محلی بودیم که منطقه را به خوبی بشناسد و با زبان محلی آشنایی داشته باشد و ما (آمریکا) با دیگر اعضای ائتلاف (به اصطلاح ضد داعش) از برتری  قدرت هوایی به حمایت از آنها برای دفع داعش برآیم، این بهترین مسیر ما در سال ۲۰۱۵میلادی  بود که بتوانیم خلافت داعش را دراین مناطق از میان برداریم.

کارتر که بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷میلادی وزیر  دفاع آمریکا بود،  افزود: اگر ما (آمریکا) به تنهایی این مناطق را می گرفتیم، در نتیجه خود در آنجا تنها بودیم و تجربه به ما آموخته است که تصرف یک قلمرو در منطقه خاورمیانه به تنهایی و نگاه داشتن آن و محافظت به تنهایی از خود بسیار امری  چالش برانگیز است؛ برای تمامی این دلایل بودکه با کردهای "ی.پ.گ" (YPG) همکاری کردیم و این موضوع جواب داد و این اقدامی بودکه هردو طرف به آن نیاز داشتیم وهرکدام در خط خود بودیم.

وزیر دفاع پیشین آمریکا به صراحت اعتراف کرد: زمانی که بلادرنگ یک شریک و متحد امنیتی خود را رها می کنیم، خود را تنها و منزوی ساخته ایم.

لازم به ذکر است به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، این نیروها پیش از ترک پایگاه جبل عبدالعزیز واقع در شمال سوریه، تجهیزات نظامی و سیستم رادار خود در این پایگاه را منهدم کردند.

آمریکا بیش از یک هزار نیرو در شمال سوریه داشت که با نیروهای کردی که ترکیه آنها را تروریست می خواند، همکاری نزدیکی داشتند.

ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اولین بار اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، تصمیمی که به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

در همین حال، ‌ نظامیان آمریکایی پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا برای توقف حملات به شمال سوریه و ایجاد منطقه امن تحت سیطره نیروهای ترکیه،  این مناطق را ترک می کنند. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرده است که در صورتی که آمریکا به وعده های خود در این توافق عمل نکند، با قدرت عملیات  «چشم صلح» علیه شبه نظامیان کُرد «ی. پ.گ» و  «پ. ک. ک» را ادامه می دهد.

 نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه به دنبال گذشت چند روز از عملیات نظامی ترکیه دستور خروج از شمال سوریه را دریافت کردند. 

پام **۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمال سوریه اشتون کارتر حمله ترکیه وزیر دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور

یک منبع نظامی سوری جزئیات حمله هوایی آمریکا به دیرالزور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری امروز-سه‌شنبه- در اظهاراتی گفت: نیروهای اشغالگر آمریکایی بامداد امروز با استفاده از جنگنده و پهپاد حملات هوایی انجام داده و تعدادی از مناطق و روستاها و پایگاه‌های نظامی در استان دیرالزور و اطراف آن را هدف قرار دادند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع نظامی خاطرنشان کرد: این تجاوز نظامی آمریکایی منجر به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی شد.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۹ نظامی و ۱۳ غیرنظامی در این تجاوز نظامی مجروح شدند.

این منبع سوری همچنین گفت که حمله آمریکا خسارت‌های مادی گسترده به اموال عمومی و خصوصی وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس| جنگنده های دانمارک در اوکراین!
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است