Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» که بنابر اعلام آکادمی اسکار توانسته به فهرست اولیه انیمیشن‌های برتر سال ۲۰۱۹ راه پیدا کرده و فرصت رقابت با ۳۱ انیمیشن برتر جهان در این رویداد را به دست آورده است، درباره چگونگی پذیرش این انیمیشن از سوی آکادمی به خبرنگار مهر گفت: مراسم سالانه اسکار دارای بخشی برای حضور فیلم‌های غیرانگلیسی زبان است که تا امروز اصغر فرهادی در آن ۲ بار موفق به دریافت جایزه اصلی در این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخش در واقع مربوط به تولیدات سینمایی کشورهایی است که زبانشان انگلیسی نیست و تنها از هر کشور هم یک فیلم به نمایندگی پذیرفته می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی فیلم‌های برای حضور در این بخش از طریق نهادهایی صورت می‌گیرد که آکادمی در هر کشور آن‌ها را به رسمیت می شناسد، اما روند انتخاب بهترین انیمیشن متفاوت است چراکه انیمیشن ذاتاً دارای شخصیت‌های واقعی نیست که زبان خاص داشته باشد. آکادمی اسکار می‌گوید انیمیشن شخصیت‌ها را شبیه‌سازی می‌کند، در نتیجه می‌تواند به زبان‌های مختلف دوبله شود و در بخش غیرانگلیسی زبان قرار نمی‌گیرد.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: یک فیلم سینمایی انیمیشن انگلیسی زبان، اگر پیشینه فستیوالی خوب داشته باشد، در چند جشنواره که اسکار آن را تایید می‌کند حضور داشته و جایزه گرفته باشد و یا کارگردانش عضو «آسیفا هالیوود» باشد و فیلمش در آمریکا نمایش داشته باشد، از نگاه آکادمی واجد شرایط حضور در رقابت اسکار خواهد بود.

وی بیان کرد: «آخرین داستان» واجد همه این شرایط بود و بعد از بررسی از سوی آکادمی اسکار، اجازه حضور در رقابت را پیدا کرد. خوشبختانه اکران این فیلم از روز جمعه در آمریکا آغاز شده است، همچنین افتتاحیه پخش جهانی ما رونمایی در جشنواره «انسی» به‌عنوانی یکی از مهمترین جشنواره‌های انیمیشن جهان بود و بعد از آن موفقیت‌های بین المللی خوبی هم بدست آورده است.

رهگذر درباره ارزیابی خود از رقیبانی که برای رسیدن به جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال پیش روی خود دارد، گفت: «آخرین داستان» قرار است در کنار انیمیشن‌های دیگری از کمپانی‌های بزرگ دنیا رقابت کند؛ می توان گفت بخشی از این آثار جزو آثاری است که «آخرین داستان» به راحتی می‌تواند در کنار آن‌ها رقابت کند. همچنین این فیلم جزو آثار مستقل به شمار می‌رود که معمولا در بین ۵ نامزد نهایی‌ای که از سوی آکادمی معرفی می‌شود، یک یا ۲ اثر مستقل حضور دارند و این امیدواری ما را بیشتر می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه برنامه اکران این فیلم در سینماهای داخل کشور چگونه خواهد بود هم تاکید کرد: در تلاش هستیم تا اکران مناسبی برای این فیلم داشته باشیم و در حال رایزنی با شورای عالی اکران هستیم و قرارداد پخش این فیلم هم با شرکت «فیلمیران» بسته شده است.

رهگذر در پایان گفت: گروه سنی که برای این انیمیشن از سوی وزارت ارشاد اعلام شده، مثبت ۱۵ سال است، اما ما با وزارت آموزش و پرورش صحبت کرده‌ایم و مجوز اکران دانش‌آموزی با گروه سنی مثبت ۱۲ را هم گرفته‌ایم، به همین منظور با وزارت ارشاد در حال گفتگو هستیم تا گروه سنی اعلام شده برای اکران عمومی نیز اصلاح شود.

کد خبر 4752218 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: اشکان رهگذر انیمیشن آخرین داستان تئاتر ایران اربعین 98 فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه اربعین حسینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سینمای مستند تئاتر شهر بازیگر تئاتر سریال ایرانی خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شد

تیم ملی هندبال نوجوانان پسر ایران پس از پایان اردوی آماده‌سازی خود در دهدشت صبح امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) راهی ترکیه شد تا در یک اردوی تدارکاتی سه روزه شرکت کنند.

ملی‌پوشان در این اردو آماده‌سازی که تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود، دو دیدار دوستانه با تیم ملی هندبال نوجوانان ترکیه برگزار می‌کنند.

20 بازیکن در این اردو حضور دارند. احمد قنبری، محمد بابالادی، متین زارعیان دولت‌آبادی، متین عادل منش، رضا کثیری، شادمهر خسرونژاد، صالح عباسی بافقی، محمدجواد میرازیی، حسین علمی‌خواه، علیرضا کمانی، پارسا شهابی کاسب، محمدطاها فتاحی، راستین رضوانی‌نیا، مهدی تیموری، سید محمدحسین یوسفی پناه، امید عنایتی جو، مهرزاد مظفری زاده، مهدی جمالی، پارسا باباپور و سید امیرحسین عادلی نسب در این اردو حضور دارند.

مهدی منصوریان (سرپرست)، مهدی آزادمنجیری (سرمربی) و رضا سرسنگی (فیزیوتراپ) کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران را در این اردو تشکیل می‌دهند.

هندبالیست‌های نوجوان ایران خود را برای حضور در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا آماده می کند که از 13 تا 24 شهریور امسال به میزبانی کشورمان و در شهر شیراز برگزار می‌شود.

تیم ملی در این رقابت‌ها در گروه A با تیم‌های ملی عراق و هند همگروه است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1227998 برچسب‌ها لیگ برتر هندبال

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شد
  • درگیر شدن با «عروس خیابان فرشته»/ فیلمنامه‌ از بازیگر مهم‌تر است