Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:43:01 GMT

چند درصد مردم تجربه کمر درد دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۱۱۵۸

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: ۸۰ درصد انسان‌ها حتما در دوره‌ای از زندگی خود کمردرد را تجربه کرده‌اند و کمردرد، با توجه به تغییر الگوی زندگی ما انسان‌ها و رفتن به سمت زندگی بی‌تحرک، به شکل روز افزون درحال افزایش است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، علی فتاحی افزود: ساعت‌ها نشستن بیتحرک در ماشین، عدم رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای جهت حفظ وزن نرمال که امروزه حتی در کودکان نیز رو به افزایش است، جای خالی ورزش در زندگی پر مشغله ما و همچنین عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی شغلی همگی باعث شده است که بخش کثیری از مردم جامعه ما دچار کمردرد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: شیوع کمردرد تقریبا در کل کشور‌های دنیا شبیه به هم است و به عنوان اولین و مهم‌ترین علت ناتوانی‌های شغلی، از عوامل موثر در کاهش کیفیت زندگی و شاید شایع‌ترین علل مراجعه به مراکز درمانی شناخته می‌شود و علت اکثر موارد کمردرد پنهان می‌ماند و تنها یکی از هر پنج مورد آن‌ها دارای یک علت مشخص و شناسایی شده هستند.

فتاحی ادامه داد: باید از وقوع کمردرد در جامعه با تمام توان پیشگیری کرد و شاید کمتر کسی می‌تواند به این موضوع بیاندیشد که پرهیز از نشستن طولانی مدت، خود می‌تواند عاملی جهت کاهش کمردرد‌های با علت ناشناخته باشد.

به گفته وی، از موارد دیگری که می‌تواند از شدت کمردرد و همچنین امکان وقوع آن بکاهد می‌توان به کاهش مصرف دخانیات اشاره کرد، امروزه مطالعات زیادی به زبان ساده بیان می‌کنند که هرچه سیگار بیشتری در روز مصرف کنید شانس وقوع کمردرد برای شما بیشتر است.

این جراح مغز و اعصاب تصریح کرد: دخانیات روند پیر شدن ستون فقرات ما را تسریع می‌کنند. ورزش منظم همراه با تقویت عضلات حمایت کننده ستون مهره‌ها و رعایت وضعیت مناسب ستون فقرات به کمک استفاده از صندلی‌های مناسب یا عدم استفاده از کفش‌های پاشنه بلند، تاثیر بسزایی در کاهش کمردرد دارند.

فتاحی خاطر نشان کرد: مواردی همچون رعایت اصول بلند کردن اشیاء سنگین به شکلی که اصلا به جلو خم نشویم، انجام منظم تمرین‌های عضلات ران‌ها یعنی همسترینگ ها، رعایت شرایط طبیعی ستون فقرات در زمان نشستن، تلاش برای حفظ وزن طبیعی، داشتن خواب کافی و راحت همه و همه، از موارد دیگری هستند که رعایت آن‌ها می‌تواند از وقوع کمردرد پیشگیری کند.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، گفت: نباید از یاد برد که اگر ما روحیه مناسبی نداریم و از افسردگی رنج می‌بریم باید در ابتدا درمان‌های روانپزشکی و کاهش تنش در زندگی خود را به عنوان راه حلی برای کاهش درد‌های با منشاء نامشخص در جسم خود بدانیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده تابناک کمر درد ورزش مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خمس: دوست دارم در آینده به ایران برگردم

به گزارش "ورزش سه"، پاکو خمس یک هفته بعد از ترک ایران در گفتگویی که با خبرگزاری تسنیم داشت، علاقه خود به بازگشت دوباره به ایران در آینده را نشان داد و در عین حال گفت که تصور نمی‌کند در تیمی غیر از تراکتور، سرمربیگری کند. او گفت که محمدرضا زنوزی را همچون اعضای خانواده خود دوست دارد و همچنین از مردم تبریز به عنوان مردم میهمان نواز یاد کرد.

این گفتگو را بخوانید:

از تجربه زندگی و کار در ایران راضی بودید؟
تجربه فوق العاده مثبتی در ایران داشتم، چه به لحاظ کاری و چه زندگی. قبل از اینکه ایران را ببینم تصویر خیلی مبهمی از این کشور داشتم ولی برایم تجربه فوق العاده و فراموش نشدنی شد.

رفتار مردم تبریز با شما چگونه بود؟
از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم تبریز بسیار تشکر می‌کنم. رفتار آنها با ما فوق‌العاده بود؛ پُر از عشق و احترام. این خیلی مهم بود، چون احساس غربت نمی‌کردیم. برای ما خداحافظی خیلی سخت بود چرا که یک سال و نیم پُر از محبت داشتیم و جمع شدن اشک در چشم  من و دستیارانم و مسئولان تیم و اطرافیان مشهود بود.

این سؤال‌ها را از این بابت مطرح کردیم که برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند شما حس مثبت و امنیت در تبریز نداشتید.
حتی یک لحظه حس عدم امنیت نداشتم. همیشه جو تبریز و ایران را امن می‌دیدم و از این نظر بسیار خوشحال بودم. تنها دغدغه من نگرانی خانواده‌ام و مسائل خانوادگی بود.

دوباره به ایران بازخواهید گشت؟
معلوم است که دوست دارم برگردم. ایران همیشه در ذهن من است. ولی صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم در تیمی غیر از تراکتور بخواهم مربیگری کنم. شاید چون که  بیش از حد با باشگاه و دوستم آقای زنوزی و مدیر باشگاه و هواداران بی‌نظیر و بی شمار تراکتور از نظر عاطفی درگیر بوده و هستم. آقای زنوزی همانند یکی از اعضای خانواده‌ام بود.

حقیقت دارد که تنها حقوق ماهانه‌تان تا زمان فسخ قرارداد را دریافت کرده و هیچ غرامتی نگرفته‌اید؟
بله فقط حقوقم تا روزی که کار کردم را گرفتم و هیچ غرامتی دریافت نکردم.

چه پیامی برای هوادار‌ان در ایران و البته تراکتوری‌ها دارید؟
تراکتور و هوادارانش همیشه در قلب من هستند. صادقانه بگویم حق فوتبال ایران بهترین‌هاست. باید همه در کنار هم بجنگند تا لیگ ایران را تبدیل به یکی از برترین لیگ‌ها کنند؛ چرا که هم ظرفیتش موجود است هم حق فوتبال ایران و هوادارانش است.

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • خمس: دوست دارم در آینده به ایران برگردم