Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌شود طی 10 روز آینده مدرسه جدید به بهره‌برداری برسد و قبل از آغاز فصل سرد دانش‌آموزان مدرسه کانکسی مهرآفرین به مدرسه جدید منتقل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، اواخر خرداد ماه سال جاری گزارشی با عنوان دشواری تحصیل دانش‌آموزان استثنایی اسدیه در مدرسه کانکسی/ مدرسه جدید مهرماه آماده بهره‌برداری است در پایگاه خبری تحلیلی خاورستان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حال حاضر که ماه مهر تا یک روز دیگر به اتمام می‌رسد مدرسه کانکسی مهر‌آفرین اسدیه که دانش‌آموزان استثایی در آن تحصیل می‌کنند به بهره‌برداری نرسیده است.

 

در مدرسه کانکسی مهرآفرین اسدیه حدود 60 دانش‌آموز استثنایی در حال تحصیل هستند و با توجه به اینکه به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم لازم است به سرعت نسبت به اتمام کار ساخت مدرسه جدید اقدام و دانش‌آموزان از مدرسه کانکسی به مدرسه جدید منتقل شوند.

 

یکی از مهمترین برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در بحث آموزش و پرورش حذف مدارس کانکسی است و در اغلب جلسات آموزش و پرورش نسبت به این موضوع تاکید دارد لذا لازم است مسئولان امر به این مسئله توجه داشته باشند.

 

محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی در خصوص تأخیر بهره‌برداری مدرسه کانکسی مهر‌آفرین اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: کار ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی اسدیه از چندسال گذشته در محل سایت مسکن مهر این شهر آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

 

وی با بیان اینکه قرار بود این مدرسه تا اول مهر به بهره‌برداری برسد، افزود: متأسفانه طی ماه‌های اخیر با پیمانکار به مشکلاتی برخوردکردیم و کار ساخت مدرسه تا مهر ماه به اتمام نرسید. ان‌شاءالله تلاش می‌شود طی 10 روز آینده مدرسه جدید به بهره‌برداری برسد و قبل از آغاز فصل سرد دانش‌آموزان این مدرسه به مدرسه جدید منتقل شوند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان کرد: پیش‌بینی شده تا10 آبان‌ماه مدرسه جدید به بهره‌برداری برسد.

 

بیکی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی کار بیش از 90 درصد است و با شهرداری اسدیه نیز در حال مذاکره جهت آسفالت محوطه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در استان 58 مدرسه در حال ساخت جهت جایگزینی مدارس کانکسی داریم، اظهار کرد: طی تفاهمی که با بنیاد برکت جهت ساخت این تعداد منعقد شده در حال بررسی مدارس در سطح شهرستان‌های استان جهت نهایی کردن لیست جهت ساخت مدارس هستیم و پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه سال آینده مدارس کانکسی دارای بیش از 10 دانش‌آموز در استان حذف شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا مهرماه حدود 10 مدرسه کانکسی در استان حذف شده است.

 

بیکی بیان کرد: با توجه به اینکه همکاران ما در سطح استان درحال بررسی و تایید جهت حذف مدارس کانکسی هستند پیش‌بینی می‌شود طی دو ماه آینده کار ساخت 58 مدرسه‌ای که با بنیاد برکت قرارداد آن منعقد شده آغاز و تا مهر سال آینده به اتمام برسد.

 

وی افزود: طی تفاهم‌نامه، منقعد شده 50 درصد هزینه ساخت مدارس بر عهده بنیاد برکت و 50 درصد دیگر برعهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باشد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی تعداد مدارس کانکسی استان را بیش از 100 مورد عنوان کرد و گفت: به جز 58 مدرسه کانکسی دارای بیش از 10 دانش‌آموز حدود 50 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که تعداد دانش‌آموزان آن کمتر از 10 نفر است که باید تعیین تکلیف شود چراکه وضعیت جمعیتی آنها مشخص نیست که قرار است افزایش داشته باشد یا نه لذا برای این مدارس نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد.

 

بیکی در خصوص وضعیت گرمایش استاندارد در مدارس استان، اظهار کرد: حدود 80 مدرسه در استان داریم که کار بیش از 80 درصد علمک‌گذاری جهت گازرسانی به مدارس انجام شده و ان‌شاءالله قبل از آغاز فصل سرما تمام بخاری‌های نفتی از مدارس استان حذف خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در مدارس استان بخاری نفتی چکه‌ای نداریم، افزود: از نظر ما هیچ گونه بخاری غیر استانداردی نباید در مدارس استان باشد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی در خصوص کمک خیرین در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، گفت: در این جشنواره میزان تعهدات خیرین حدود 24 میلیارد تومان بود که تاکنون حدود 11 میلیارد تومان محقق شده است.

 

بیکی خاطرنشان کرد: در مهرماه جاری 77 درصد مدارسی که تحویل داده شد خیرساز بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه کاره عصمت، الغدیر، ساختمان مرکز مشکلات یادگیری، مدارس خیری ظفرکش، هُدر و سیلاب در شهرستان سلماس به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال  حاضر ۲۵۵ باب مدرسه شامل بر  یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان در حال ساخت است که با تکمیل این تعداد کلاس درس، سرانه فضای آموزشی در استان به ۴ و هشت دهم مترمربع خواهد رسید.

قهرمان رحمانی ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان ۴/۲۲ مترمربع و در کل کشور ۵/۲۲ مترمربع می‌باشد که در مقایسه با میانگین کشوری یک مترمربع تفاوت دارد که انشالله رفع خواهد شد.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری برای توسعه و احداث مدرسه در استان یک هزار ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال بیش از ۵۰۰ کلاس درس از آنها تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برای تکمیل مدارس در دست احداث استان علاوه بر اعتبارات سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز در خواست شده است که در صورت تخصیص آن امسال ساخت یکصد کلاس درس دیگر به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر ۱۰ مدرسه در شهرستان سلماس در دست احداث می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه